DOBRO JE ZNATI

SERVIS: Diodna svjetla uz malo vremena i ulaganja noć pretvaraju u dan

Brojne su prednosti zamjene klasičnih halogenih žarulja diodnim svjetlima, počevši od više svjetla i vidljivosti te time i više sigurnosti, do manje neugodnog odbljeska i niže potrošnje struje. A kad je pritom još i riječ o domaćem proizvodu, zadovoljstvo je još i veće
 Marin Tomaš

U odnosu na klasične halogene žarulje, diodna ili LED svjetla na automobilu donose više svjetlosti i poboljšanu vidljivost te, sukladno tome, i znatno više sigurnosti u vožnji. Kako izgleda naknadna ugradnja i o čemu sve pritom valja voditi računa imali smo prilike ispratiti na primjeru jedne Alfe Romeo 147 koja je novim Erfolg LED diodnim svjetlima opremljena u radionici Branimira Tubikaneca u zagrebačkoj Horvatnici. - Osim što kao krajnja prednost donosi više sigurnosti, važno je spomenuti da se s njezinom ugranjom zadržava i originalni “light pattern” donosno oblik snopa svjetla, a premda je intenzitet svjetla kod nje jači, ona znatno manje blješti od originalne halogene žarulje, odnosno kod nje nema neugodnog “glarea”, objašnjava majstor.

LED svjetla servis 2018.
Marin Tomaš

Sama ugradnja je izuzetno jednostavna i brza te se izvodi se prema načelu “plug and play”, dakle nema rezanja i nema nikakvog posebnog modificiranja. K tome nema niti različitih polova, što znači da prilikom umetanja čak ne treba paziti niti na to na koju je stranu okrenut njezin priključak. U odnosu na zamjenu obične žarulje ovdje još samo treba voditi računa o tome da se rašire karakteristična pera za hlađenje i podesiti položaj da se dobije čist i točan svjetlosni snop. Poanta je i ovdje, dakako, da izvor svjetla bude i fokusu reflektora. Ručna nivelacija iz kabine, putem kotačića, nadalje, također ostaje u funkciji, a da bi se postigli najbolji rezultati prilikom ugradnje pametno je temeljito očistiti i ispolirati kućišta.

LED svjetla servis 2018.
Marin Tomaš

Diodno svjetlo se pali instantno, što znači da pri uključivanju svjetala dolazi do stopostotne snage za manje od jedne stotinke sekunde. Dakle, ovdje nema niti one poznate zadrške pri paljenju kao kod halogena i pogotovo ksenona. Jamstvo na ovakva diodna svjetla, inače, traje 18 mjeseci, a jedan od razloga za to je i da su čipovi na čijem su radu oni temeljeni proizvod Phillipsa. Snaga im je ograničena na 24 watta budući da one jače moraju imati nivelaciju i pranje farova, a prednost im je i to da se ne pregrijavaju te s temperaturom od 80 stupnjeva Celzijusa nema bojazni od spaljivanja reflektora. K tome su i “pametna” pa u slučaju da iz nekog razloga ipak dođe do pregrijavanja, ovakva svjetla automatski spuštaju svoj intenzitet rada, zahvaljujući čemu se i njihova temperatura znatno smanjuje i to gotovo trenutno.

LED svjetla servis 2018.
Marin Tomaš

S druge strane, klasična halogena žarulja može se zagrijati do 350 stupnjeva, pri čemu je oštećenje reflektora, pa i samog stakla, praktički neizbježno. Jedina “mana” pritom, uvjetno rečeno, je da “ledice” zimi ne otapaju led s farova, no treba napomenuti i da ove dvije zajedno troše manje od jedne halogene žarulje: primjerice kod HB4 je to u originalu 62 wata, a kod H7 oko 55… Erfolg LED svjetla, inače, rezultat su hrvatskog dizajna i projekta - cijelu priču pokrenuo je domaći poduzetnik Slaven Mršić - baze im se proizvode u Kini, a sami se proizvod sklapa kod nas, dok mu se elektronički kontroler razvija i sastavlja na Elektrotehničkom fakultetu u Splitu.

LED svjetla servis 2018.
Marin Tomaš

Kako se na svjetlima radi već neko vrijeme, proizvod se neprestano modificira i nadograđuje novim i naprednijim rješenjima, te je upravo u postupku pune homologacije nakon čega će se moći potpuno bezbrižno ugrađivati u sve vrste vozila za koje se proizvode, uključujući i osobna i gospodarska. U ponudi danas Erfolg LED, inače, ima svjetla za praktički sve vrste automobila, uključujući ne samo one s reflektorima, nego i one s lećom i aktivnim hlađenjem. Što se cijena tiče, one startaju na 700 kuna, ovakva poput ugađenih u Alfu mogu se dobiti za 850 kuna (s jednim svjetlosnim snopom) odnosno 1000 (za dva snopa), a te svote uključuju PDV, ugradnju i spomenuto jamstvo.

LED svjetla servis 2018.
Marin Tomaš

Ukratko

Prilikom ugradnje diodnih svjetala treba voditi računa o tome da se rašire karakteristična pera za hlađenje i podesiti položaj da se dobije čist i točan svjetlosni snop. Da bi se postigli najbolji rezultati prilikom ugradnje pametno je temeljito očistiti i ispolirati kućišta farova, posebno ako je riječ o malo starijim automobilima

Za razliku od halogenih ili ksenonskih, diodna se svjetla pale instantno, što znači da pri uključivanju dolazi do stopostotne snage za manje od jedne stotinke sekunde

Kod montaže je najvažnije postići da izvor svjetla bude u fokusu reflektora. Ručna nivelacija iz putničke kabine putem kotačića također ostaje u funkciji. S ugradnjom se zadržava i originalni oblik snopa svjetla, a premda je intenzitet svjetla jači, ono znatno manje blješti od originalne halogene žarulje

Diodna svjetla se ne pregrijavaju, a zanimjivo je da dvije “ledice” od 24 watta zajedno troše manje od jedne halogene žarulje: primjerice kod HB4 je to u originalu 62, a kod H7 oko 55 watta

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 04:03