Škola sigurne vožnje

Vožnja s pomoćnim kotačima korisna je i iskusnim bikerima

Našeg testnog vozača poslali smo na tečaj sigurne vožnje po programu Aloisa Raucha, koji na Grobniku vodi domaći pionir organiziranih škola za motocikliste Krešimir Erdec
Za dobar dan u školi sigurne vožnje nužni su budno oko iskusnog instruktora, vrhunski pripremljen motocikl, kvalitetni poligon i učenik željan znanja...
 Željko Puhovski

Već dugo poznat kao organizator škole sigurne vožnje za motocikliste, koju pohađaju i pripadnici motoriziranih jedinica MUP-a, Kec je ove godine u svojoj školi na Grobniku ponudu proširio na 99 Racing School II, posve novu školu sigurne vožnje, koja se odvija prema licenci njemačke škole Ms2, koja se tim poslom uspješno bavi već 23 godine.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU KLIKOM NA SLIKU

Obuka koju je osmislio Alois Rausch izvodi se u jednom danu na poligonu u strogo kontroliranim uvjetima na samo za tu svrhu prilagođenom motociklu. Osim čvršćeg okvira i sigurnosnog osigurača za prekid rada motora, on se od običnog motocikla razlikuje i po montažnim teleskopskim šinama na čijem se kraju nalaze kotači, a koje zbog različitih dužina omogućuju veće ili manje nagibe motocikla.

S polaznicima se radi individualno, a sve počinje postavljanjem gumenih čunjeva u krug i vožnjom bez gasa uz spuštanje motocikla na pomoćne kotače i uspravljanje nazad. Pun samopouzdanja, ali i prezira prema pomoćnim kotačima, krenuo sam raditi krugove na način kako mi je pokazao Kec. No, ono što sam ja radio nisu bili krugovi već nasumične putanje, izgaženih čunjeva je bilo na sve strane, a spustiti motocikl pri tako maloj brzini na pomoćni kotač izgledalo je kao znanstvena fantastika. Nakon nekoliko bezuspješnih krugova stajem te mi Kec smireno objašnjava što radim krivo, kud trebam gledati, kako da osjetim motor i kakav položaj tijela treba zauzeti. Krećem ponovo i stvarno, sad je puno bolje, pa krugovi ubrzo počinju doista izgledati kao krugovi. Nakon toga Kec razmješta čunjeve na drugi način, skraćuje pomoćne kotače da omogući veći nagib motocikla. Kako vrijeme odmiče brzine su sve veće, baš kao i nagibi te uskoro počinjem s čizmom strugati po asfaltu. Motocikl izgleda lagan kao perce, a pomoćni kotači daju nevjerojatan osjećaj sigurnosti, jer znam da što god napravim neću pasti. Po prvi put u životu bez ikakvog predomišljanja rušim motocikl u zavoj, pratim putanju, te uz enormni osmijeh na licu stružem koljenom po asfaltu uz zadovoljno odobravanje Keca, koji ni sekunde ne pušta pogled s mene.

Na kraju dana napredak djeluje gotovo nevjerojatno, a sve predrasude s početka dana netragom su nestale. Ms2 je najkorisnija škola vožnje kojoj sam dosad prisustvovao i uistinu je valja bezrezervno preporučiti svim vozačima motocikala bez obzira na godine i vozački staž, pa čak i najiskusnijima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. ožujak 2024 10:41