NA GRANICI ILUZIJE I ZBILJE

SVJETSKI FENOMEN: EVO KAKO VODEĆI SOCIOLOG OBJAŠNJAVA zašto vjerujemo virtualnim osobama poput Liv, ambasdorice Renaulta u spotu za novi Kadjar

    AUTOR:
  • OBJAVLJENO:
  • 14.02.2019. u 12:54

Renault

 

Kažu mnogi da žene ne znaju dobro voziti. A jedna, konkretnim imenom Liv, izazvala je veliki interes čim je sjela za volan novog izdanja Renaulta Kadjar. I gomilu komentara. Ne zato što ne zna dobro voziti. Niti zato što je žena. Zapravo ih je izazvala zato što nije žena, ili barem prava žena, jer nije stvarna nego virtualna osoba. A ipak joj je povjerena posve ozbiljna uloga reklamiranja posve ozbiljnog i stvarnog automobila koji i te kako želi pronaći svoj put do kupaca. Uz sve više i više ljudskih osobina, digitalno stvorena Liv u spotu u kojem vozi novi francuski SUV sjajno reproducira emocije za upravljačem. Smije se, raduje i čudi do te mjere da je sve stvarnija i ljudskija, kao da govori da bi iz virtualnog svijeta rado pobjegla u stvarnost, u pravi svijet, među prave ljude od krvi i mesa.

Renault
 

I u pravi Renault Kadjar. I mnogi joj vjeruju. A ta virtualna ambasadorica nije jedini izmišljeni lik koji snažno utječe na razmišljanje i ponašanje stvarnih osoba. Poput, primjerice, digitalnih supermodela i modnih blogerica Shudu i Noonoouri, da ne spominjemo Lil' Miquelu, virtualnu manekenku koju na Instagramu prati prava vojska obožavatelja od čak 1,5 milijuna stvarnih osoba. Sociolog Stéphane Hugon, istraživač u Centru za istraživanje sadašnjeg i svakodnevnog života Sveučilišta Sorbonne i suosnivač instituta za istraživanje budućnosti Eranos, nedavno je na pitanje zašto nas toliko fasciniraju virtualne osobe, među ostalim rekao: „Način na koji mi Europljani shvaćamo i zamišljamo strojeve, a prema tome i virtualne osobe, stvorio je paradoksalnu kombinaciju opčinjenosti takvim likovima s jedne, ali istodobno i odbojnosti prema njima s druge strane. Uz to, društvene mreže, Instagram i milijarde selfija promijenili su način na koji zamišljamo i prikazujemo svijet, a granice između stvarnog i virtualnog života sve su nejasnije.

Renault
 

U današnje vrijeme, također, svjedočimo i situacijama u kojima fikcija - dakle nešto što nije stvarno - može bolje objasniti pojave u svijetu od znanosti. Suprotno našoj tradiciji, način na koji zamišljamo virtualno sad znači da njegovo savršenstvo danas promatramo kao sredstvo ispravljanja nesavršene stvarnosti. U virtualnim svjetovima nema pogrešaka. Virtualne osobe stoga odabiremo i volimo jer nas nikad ne iznevjere.” Jedno od tih oruđa je, očito, i Renaultova simpatična virtualna ambasadorica Liv, baš kao i manekenke Shudu, Noonoouri i Miquela, koje se mnogima sviđaju, ali i za koje je nedavno na Instagram stranici Estée Laundry napisano da stvaraju nove nerealistične ideale ženske ljepote te polako kradu profesionalne poslove od stvarnih ljudskih manekenki. I ne samo to, nego im već kradu čak i muškarce, jer se pred kraj prošle godine izvjesni 35-godišnji Akihiko Kondo u Tokiju čak i vjenčao s personaliziranom replikom slavnog holograma Hatsune Miku, vječno 16-godišnje pop-pjevačice koja je svojedobno nastupala i kao predgrupa na svjetskoj turneji Lady Gage...

Renault

 

Izdvajamo

Iz drugih medija