POSLOVNA KLASA

Audi A6 2.0 TDI quattro S-tronic Business moćan i sa četiri cilindra

Lani redizajnirana, rasna njemačka limuzina brza je i prestižna i s osnovnim dizelašem 2.0 TDI od 190 KS, posebno ako je opremljena i perfektnim 7-stupanjskim automatskim mjenjačem S-tronic, jednako upečatljivim integralnim pogonom quattro i sportskim paketom S-line
Audi A6 2.0 TDI quattro
 Marin Tomaš

Nije tajna da je Audi A6 već godinama najomiljeniji odabir menadžerske i političke elite, ne samo naše. Izgleda statusno, podjednako tehnološki nadmoćno i sportski temperamentno, a dodatni vjetar u leđa dao mu je redizajn otprije godinu dana. Donio je svježu dozu elegancije i monumentalnosti, a na privlačnost izgleda, koji već na prvu loptu zrači masivnošću i skupoćom, uvelike utječe doplatni paket S-line (16.937 kuna), poznat i kao mokri san gotovo svakog vlasnika bilo kojeg modela Audija. Nudi fino složen paket stvarčica koje daju sportski štih s elementima prestiža, u kojem su osnova svega tvrđe ugođeno podvozje sa 18-colnim gumama, spušteno dobra tri centimetra u odnosu na standardno.

Zbog manje visine auta više gipkosti zahtijeva i smještaj na grijana, sportski oblikovana sjedala presvučena alkantarom i kožom, a još više izlazak iz auta. Pozornost plijene i okomito postavljen mali višenamjenski upravljač u perforiranoj koži, aluminijske papučice, lijepo razmješteni dekorativni umeci od aluminija, kroma, polirane plastike… Ugođaj koji u svakom dijelu miriši na prestiž upotpunjuju i doplate poput naprednog multimedijalnog uređaja MMI s glasovnim navođenjem i zaslonom koji se može uvući u armaturu, diodnog i ambijentalnog osvjetljenja unutrašnjosti…

Sve to diže razinu estetskog i svakog drugog doživljaja, no nije skromna i sama serijska akcijska oprema Business, koja daje besplatne opreme u vrijednosti čak 21.000 kuna u odnosu na standardni model (svjetla s automatskim gašenjem dugog snopa, koža, grijanje sjedala, četverozonska klima, multimedija…). Na vrhunske materijale i fanatično preciznu izradu naslanja se i tako mala razina buke koja vožnju čini upola sporijom nego što jest. Hvalospjeve je uglavnom, nemoguće izbjeći, premda s obzirom na klasu i cijenu auta, ima mjesta kritici. Sjedala se naime, podešavaju ručno, stražnja stakla nisu dodatno zatamnjena, nema parkirne kamere....

I s dobro poznatim 2,0-litrenim dizelašem, osnovnim u ponudi i osnaženim na 190 KS i 400 Nm, Audi A6 opravdava statusnu pojavu komforne i brze dugoprugaške limuzine gotovo sportskih ubrzanja i sposobne za visoke brzinske prosjeke. Harmonija dovoljno snažnog motora i perfektnog mjenjača S-tronic (doplata 15.150 kuna), najbolje se doživljava upravo na otvorenim cestama, premda naravno, nije prisutna moć kakvu pokazuje veći 3.0 TDI V6, najčešći odabir kupaca. Ipak, performanse koje izbacuje odličan sklop motora, mjenjača i ovjesa su više nego uvjerljive i ulijevaju potpunu sigurnost i povjerenje. I smirena vožnja čisto je uživanje jahtaškog karaktera. Putnu brzinu od 130 km/h u sedmom stupnju motor odrađuje na samo 1700 okretaja i uz potrošnju oko 5,5 litara, dok se rastom ritma potrošnja na autocesti penje na oko 7 litara. Osjećaj velike brzine je i zbog vrlo tihe unutrašnjosti i izvrsnog ovjesa uvijek snažno prigušen, što zahtijeva stalni oprez, jer se u trenu može zagaziti u područje iznad ograničenja. Mjenjač s dvije spojke je u svim režimima vožnje fantastičan, sjajno prepoznaje režim rada motora pa prebacuje stupnjeve pravovremeno u niži i viši stupanj, bestrzajno i putrasto mekano. Jedino je teško oprostiti što za ručne prebačaje nema polugica iza volana, pa ostaje šaltati ručicom na grebenu.

Dodatni as iz rukava su serijski uređaj Drive Select s pet programa za odabir brzine i izravnosti rada motora, mjenjača i volana (Comfort, Dynamic, Auto, Efficiency i Individual u kojem vozač sam daje svoje postavke), ali i integralni pogon quattro (doplata 39.175 kuna). U izvanrednim situacijama prebacuje do 85 posto momenta na prednju te do 70 posto na stražnju osovinu, a uzornu podršku ima u izravnom upravljaču, čiji električni servo uređaj pravilno dozira opterećenje u zavojima. Hrabriji ulazak u zavoje podupiru i tvrđe postavke podvozja sportskog paketa S-line, s nižim težištem, ali cijena toga se plaća na grubom kolniku, čije neravnine sportski ovjes ne uspijeva u potpunosti filtrirati.

Sve navedeno dakle, upućuje da je A6 i s osnovnim dizelašem limuzina najviših standarda svoje klase. No, iz prikrajka upravo vreba novi Mercedes E 220d...

2.0 TDI 190

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Obujam 1968 ccm

Snaga 140 kW (190 KS) pri 3800/min

Moment 400 Nm pri 1750/min

Pogon 4x4 (quattro)

Mjenjač automatski, 7 stupnjeva

Dimenzije 493 x 187,5 x 142,5 cm

Osovinski razmak 291 cm

Prtljažnik 530 litara

Gume 225/50 R 18, Continental

Masa 1815 kg

Ispuh CO2 128 g/km

MJERENJA

Brzina 230 km/h

0-100 km/h 7,7 sekundi

Potrošnja 7,6 l/100 km

Cijena 427.865 kuna

S doplatama 503.790 kuna

OPREMA BUSINESS: 17-colni aluminijski naplaci • parkirni senzori • diodna dnevna svjetla • koža • automatska 4-zonska klima • grijanje sjedala • priprema za sudar • uređaj za programiranje rada motora i mjenjača Drive Select • multimedijski sustav MMI • tempomat…

DOPLATE: metalik lak • sportski paket S-Line (sportsko podvozje, 18-colni naplaci, koža/alkantara, višenamjenski volan…) • paket vanjskih i unutrašnjih diodnih svjetala • napredniji multimedijski sustav MMI / ukupno 75.925 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. ožujak 2024 14:26