U DESET TOČAKA

FOTO TEST: Dacia Lodgy 1.3 Tce Techroad – prostran i ušminkan te sa snažnim benzinskim motorom

Marko Miščević

 

Da odmah razjasnimo: Techroad je oprema koja se u cjeniku Lodgyja nadovezuje na Stepway Prestige te mu uz sve postojeće elemente opreme donosi još i 16-inčne dvobojne Flexwheel naplatke, posebne presvlake TechRoad, vanjske ručice na vratima u crnoj boji, pojedine elemente unutrašnjosti u crno-bijeloj boji, vanjska osvrtna ogledala u sjajno crnoj boji s matiranim uzorkom... Ukratko, avanturistički duh koji se u Daciji prodaje pod egidom Stepwaya otišao je još korak dalje, ovdje u kombinaciji sa sjajnim 1,3-litrenim motorom sa 131 KS...

1. NA PRVI POGLED: Vanjski izgled Lodgyja u suštini se nije mijenjao, no posebnu dozu karaktera u ovom izdanju donosi mu avanturističko Stepway izdanje koje je poslužilo kao osnova za Techroad. Možda nije mister, ali zapravo uopće ne izgleda loše  

 

2. UNUTRAŠNJOST: Slično kao i izvana, Lodgyu nije trendovski monovolumen niti iznutra. Sve je tu podređeno prostranosti i svakodnevnoj funkcionalnosti, s tim da su materijali sada kvalitetniji i ugodniji i na oko i na dodir.

 

3. ZA VOLANOM: Pomalo iznenađujuće, u ogromnoj kabini koja može prevesti do sedmero ljudi, na nedostatak prostora netko bi se ipak mogao požaliti, a to je – vozač. U slučaju da je viši od 185 cm, naime, neće se moći baš najbolje namjestiti iz krajnje banalnog razlog: vodilice sjedala jednostavno su prekratke te se ono neće moći dovoljno udaljiti unatrag. K tome, pronalasku idealne pozicije ne pomaže ni činjenica da je upravljač podesiv samo po visini, ne i dubini.

 

4. DODIRNI ZASLON: Multimedijalni sustav sa 7-inčnim dodirnim zaslonom izgleda moderno, uključuje USB i aux ulaze, ali smješten je ispod ventilacijskih otvora na središnjem dijelu armature te traži spuštanje pogleda. 

 

5. PRTLJAŽNIK: Zbog činjenice da Lodgy može prevesti sedmero putnika, osnovni obujam prtljažnika sa svim sjedalima u funkciji broji osnovnih 207 litara. Vozi li se petero putnika brojka iznosi znatno većih 634, a u slučaju da koristite sav iskoristivi prostor brojka raste na čak 2617 litara...

 

6. MOTOR: Nesumnjivo najbolji dio Lodgyja je motor: 1,3-litreni benzinac sa 131 KS već se dokazao i u drugim Renaultovim, Nissanovim i inim modelima te djeluje snažno i uvjerljivo u velikoj većini situacija. Nama se u prosjeku zadovoljio s nešto manje od osam litara...

 

7. PRIJENOS: Ručni mjenjač je vrlo solidan, precizan, pa i brz s obzirom na hod ručice. Sa šest stupnjeva prijenosa pogoduje štedljivijim prosjecima. Moglo bi to i još bolje kad bi šesti stupanj bio još malo duži... 

 

8. VOŽNJA I KOMFOR: Lodgy je za sve svoje putnike, pa i one na sasvim stražnjim sjedalima, prilično udoban i komforan automobil. S ovakvom motorizacijom mogao bi biti i prilično brz, no ako se vozač baš poželi pošteno provesti, Lodgy će se relativno brzo pobuniti, što će biti jasno i na upravljaču i na pogonskim kotačima koje će nerijetko obuzdavati ESP. Lodgy ipak biše voli smireno.  

 

9. DOPLATE: Popis opcija na testnom automobilu nije predugačak, ali je prilično logičan. Osim Cosmos plave metalik boje vrijedne 3400 kuna, tu su još i stražnji parkirni senzori koji u kombinaciji s kamerom za vožnju unatrag stoje 700 kuna. Rezervni kotač standardne veličine doplaćuje se 550 kuna, a stražnji električni podizači 920. I to je sve...

 

10. CIJENA: Testni primjerak košta točno 134.570 kuna sa svim, ukupno 5570 kuna vrijednim doplatama. Bez njih je cijena za 1.3 Tce 130 FAP Techroad 129.000 kuna, a korisno je znati da je taj motor dostupan i sa Stepway Prestige paketom, po cijeni od 126.000 kuna. Osnovni Lodgy, inače, dolazi sa 1.5 Blue dCi motorom od 95 KS, po cijeni od 115.500 kuna....

Izdvajamo

Iz drugih medija