U DESET TOČAKA

FOTO TEST: Peugeot 508 1.5 BlueHDi Allure - francuski šarmantna i neočekivano štedljiva limuzina

 
 Ivan Lacković

Tržište automobila klasičnih karoserijskih oblika i namjena u posljednje se vrijeme rapidno smanjuje ustupajući prostor novim modelima, mahom crossoverima i SUV-ovima svih veličina i marki. Limuzine su, međutim, žilava sorta, i premda ih je danas manje nego nekad, one koje su preživjele, recimo to tako, kao da su u novom rasporedu snaga uspjele pronaći novi život. Uz neke kompromise, doduše...
Peugeot 508 druge generacije dobar je primjer za to. Vizualno magnetski privlačan, s hipotekom tradicionalno superudobnih francuskih limuzina, dostupan je s paletom motora i mjenjača te kao sedan i SW. Ovoga smo ga puta isprobali u kombinaciji s osnovnim dizelskim motorom sa 130 KS i ručnim mjenjačem te paketom oprema Allure. Evo naših dojmova...

Ivan Lacković

1. NA PRVI POGLED: Limuzina koja želi biti coupe i to pokazuje na svaki mogući način, od relativno malih prozora bez okvira, do padajuće linije krova i petvratne karoserije Atraktivna sa svih strana, što podjednako treba zahvaliti bijeloj perla boji, upečatljivim svjetlima sprijeda i straga (nije lav nego sabljasti tigar) i Merion naplacima od 17 cola.

Ivan Lacković

2. UNUTRAŠNJOST: Zaštitni znak novijih Peugeota, konfiguracija s malim podrezanim volanom preko kojeg se gleda na glavnu instrument ploču, zahtijeva malo prilagodbe, ali je u praksi sasvim dobra. Prostranost je naprijed s iznimkom dosta masivnog A nosača vrlo dobra, ali straga je s malim prozorima teško izbjeći pomalo klaustrofobičan dojam. Dodatni plus: materijali su jako dobri, a dojam kvalitete izrade – izniman.

Ivan Lacković

3. DODIRNI ZASLON: Izgleda odlično, ali traži spuštanje pogleda te objedinjuje i neke funkcije koje bi morale imati fizičke tipke poput klimatizacije, što ostaje nezgodno i nakon potpunog višednevnog upoznavanja s vozilom. Osim toga, kod posezanja prstom prema zaslonu lako je nehotice zapeti za neku od sivih fizičkih tipki u donjem redu.

Ivan Lacković

4. PRTLJAŽNIK: Zapremina mu se kreće od 487/1537 litara, a od Allure paketa opreme, kakav je imao i testni automobil, na naslonu stražnjih sjedala je i otvor za prijevoz skija ili duljih predmeta. Zahvaljujući petim vratima (koja sa sobom nose i dio pokrova prtljažnika) lako mu se pristupa te je više iskoristiv. I kome nije dovoljno ni to, u cjeniku postoji i SW...

Ivan Lacković

5. MOTOR: Peugeot 508 inače se nudi se s dva benzinska i dva dizelska motora, od kojih je u testnom autu bio osnovni BlueHDI sa 130 KS sa S&S funkcijom. Obujam od nevelike litre i pol u vožnji se može primijetiti, ali u velikoj većini slučajeva 508 s njim pod haubom realno ne djeluje pothranjeno.

Ivan Lacković

6. PRIJENOS: Premda se isti motor može dobiti i sa osamstupanjskim automatikom, ovdje je mjenjač ručni sa šest stupnjeva prijenosa. Ostavlja poznati peugeotovski dojam, s ne baš najpreciznijim i najkraćim hodom ručice, ponekad i bučan. No služi svrsi i srećom ne treba puno raditi s njim...

Ivan Lacković

7. POTROŠNJA: ..., a vozač će sve to lako oprostiti kada se uvjeri koliko štedljiv ovakav 508 može biti. Na otvorenoj cesti, konkretno u magistralnom prometu od Zadra do Splita i natrag, nama je trošio 3,6 litara, dok se na autocesti zadovoljio sa 4,2 litre. Uz gradski prosjek od oko 6,2 litre, 1.5 Blue HDI s lakoćom prolazi ispit u 1415 kg teškom sedanu. Odličan, pet.

Ivan Lacković

8. VOŽNJA I KOMFOR: 508 ne krije da mu najviše paše relativno mirna i ujednačena vožnja, bez obzira radilo se o višim brzinama na autocesti ili nešto nižim na otvorenoj cesti. Upravljač lijepo leži u rukama no za dinamičniju vožnju nedostaje mu malo više preciznosti. Čvrstoća karoserije je vrlo dobra te se spomenuti nedostatak okvira gotovo i ne osjeti. Ovjes je generalno udoban, no premda u tom smislu pomažu i relativno mesnate gume (215/55 R17) na izraženijim poprečnim neravninama ponekad se zna glasno pobuniti.

Ivan Lacković

9. OPREMA: Allure je drugi od četiri osnovna paketa te između ostaloga donosi prednje senzore, dodatno podešavanje sjedala, navigaciju, LED rasvjetu..., kao nadogradnju na ionako bogati osnovni Active koji ima sve bitno, od automatske klime i svjetala, automatskog kočenja i prepoznavanje znakova, do radija i Bluetooth podrške. Doplate na testnom autu su boja, kamera, grijana sjedala...

Ivan Lacković

10. CIJENA: Testni primjerak sa svim doplatama košta točno 240.020 kuna, no bez njih je cijena za 1.5 BlueHDi Allure 222.220 kuna. Spomenuti osnovni paket Active s istim motorom stoji 205.971 kunu, no treba znati da on dolazi samo u toj kombinaciji, dok kod benzinaca cjenik opreme počinje s Allureom. I da, PureTech je u obje verzije (180 i 225 KS) dostupan samo s EAT8 mjenjačem...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 05:58