Osamu Suzuki, predsjednik uprave Suzukija i Viktor Orban, premijer Mađarske, još 10. lipnja otkrili su novi Swift u pogonima u Esztergomu, usput otvorivši moderniziranu proizvodnu liniju. Novi Swift? Nisu li se zabunili? Na prvi pogled, ali i drugi i treći, novi Suzukijev mini gotovo se i ne razlikuje od dosadašnjeg. Nježan redizajn, bio bi precizniji opis. Jednak dojam, što se dizajna tiče, stekli smo i pri prvom susretu uživo, na novinarskoj prezentaciji u Munchenu. Tamo smo zapravo tek spoznali da je, nakon 1,6 milijuna prodanih primjeraka u proteklih pet godina, Swift doista posve nov, ali - sadržajno. Zato i začuđuje odluka japanskih čelnika o zadržavanju, istina popularne i još uvijek simpatične, ali ipak nakon pet godina već pomalo potrošene dizajnerske forme. No, vrijeme će pokazati…
Novi Swift ući će u anale i po tome što je „stara karoserija“ postavljena na novu platformu, osovinskog razmaka 2,43 metra, pet centimetara većeg nego prije. Prošireni su i tragovi kotača za centimetar sprijeda i straga, a razvučena je i sama karoserija: dulja je priličnih devet centimetara, šira za pola, a viša za jedan centimetar. Solidan rast dimenzija u okvirima ove klase ima pozitivnog odraza na prostranost unutrašnjosti. Dobitak u centimetrima naročito je izražen na stražnjem sjedalu, gdje se koljena više ne zabadaju tako oštro u naslone sjedala ispred. Za ugodniji osjećaj u vožnji zasluge nose i bolje oblikovana prednja sjedala i materijali ugodnijeg izgleda, ali i na dodir.
Jednako blagotvorno djeluje potpuno novi izgled vozačkog okruženja. Doima se i izgleda za klasu vrednije, sa jasno izdvojenom i komandama bogatijom središnjom konzolom, s gumiranim komandama radija i uočljivim info-zaslonom. Instrumentna ploča također je organizirana s više inventivnosti pa su uz precizniju izradu, osjetno kvalitetniju zvučnu izolaciju i malen, višefunkcionalni upravljač, koji kao saliven sjeda u ruke, ispunjeni svi preduvjeti za ugodnu vožnju. Oprema je za pet, jer već u osnovnom paketu dolazi 7 zračnih jastuka (uključujući za koljena), ABS i ESP, radio…
Novi Swift se na cesti ponaša osjetno bolje od starog. Novi prednji i stražnji ovjes s iznova podešenim amortizerima i oprugama te čvršća i kruća, a 20 kg lakša karoserija sniženog težišta, pružaju veći užitak u vrludanju gradom, ali i po zavojima otvorene ceste. Posve nov je i 5-stupanjski mjenjač, preciznijeg i mekšeg hoda, a najveća novost je štedljivi benzinski motor 1.2 16V sa 94 KS, preuzet iz Splasha (u kojemu ima 86 KS). Opremljen je tehnologijom promjenjivog rada ventila VVT-i, vuče solidno, voli okretaje i bez problema dostiže maksimalnih 165 km/h, a uz to je vrlo tih i vrlo bitno - ekonomičan. Poklonicima dizelaša i dalje je na izbor poznati Fiatov common rail 1.3 sa 75 KS. Novi Swift dolazi krajem rujna.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
MOTOR 1.2 VVT-i 1.3 DDiS
Vrsta benzinski dizelski
Snaga (KS/min) 94/6000 75/4000
Moment (Nm/min) 118/4800 190/1750
Dimenzije (cm) 385x169,5x151
Osov. razmak (cm) 243
Brzina (km/h) 165 165
0-100 km/h (s) 12,3 13,7
Potrošnja (l/100 km) 5,0 4,2
Očekivana cijena (EUR) 9900 13.900