FORD FOCUS 1.0 Ecoboost ST-line

MARATON TEST: Zaslužuje li novi Focus doista titulu auta godine 2019.?

    AUTOR:
    • Hrvoje Tomić

  • OBJAVLJENO:
  • 23.04.2019. u 12:20

Ford Focus maraton 2019.

Četiri mjeseca provest ćemo za upravljačem nove, četvrte generacije Ford Focusa, i to u verziji s kod nas nepravedno zapostavljenim sjajnim 1,0-litrenim trocilindrašem od 125 KS

Povijest se ponavlja. Čim se u jesen 1998. pojavio kao nasljednik vremešnog Escorta, Ford Focus proglašen je automobilom godine u Europi. 
Točno dva desetljeća kasnije, potkraj prošle godine, sad već četvrta generacija njemačkog kompakta ponovno je izabrana za automobil godine, i to u izboru hrvatskih specijaliziranih novinara, uključujući novinare Jutarnjeg lista. Glatko, s ukupnih 112 bodova, Zlatni volan odnio je ispred Peugeota 508 i Mercedesa A-klase. Je li ga, međutim, doista i zaslužio? Na to ćemo pitanje odgovor dobiti u iduća četiri mjeseca, koliko ćemo svakodnevno provesti za upravljačem novog Focusa.

 

Foto: Marin Tomaš


ZA PRSTE POLIZATI

Prvi dojmovi? Za početak, izgleda senzacionalno. Već dugo nijedan Ford nije izgledao ovako dobro. Još od već spomenute prve generacije iz 1998. s revolucionarnim tzv. new edge dizajnom. Pogotovo u privlačnoj svijetloplavoj boji Desert Island, vrijednoj svake od 4500 kuna doplate, i s u posljednje vrijeme traženim paketom opreme ST-line, čiji je zadatak da čak i 1,0-litrenim trocilindrašem pokretan njemački kompakt izgleda kao najsnažnije izdanje Focusa ST sa 280 KS. U prijevodu, crna maska hladnjaka i okviri prednjih svjetala, masivniji prednji i stražnji odbojnik, zatamnjena stražnja stakla, dvije polirane ispušne cijevi… i prelijepi aluminijski naplaci od 17 cola s tamnosivim završnim slojem Rock Metallic. Isti dojam vlada i u unutrašnjosti, gdje uz sportska sjedala, što sjajno drže tijelo, u zavojima stižu još i crna umjesto uobičajene svijetlosive obloge krova, trokraki upravljač presvučen kožom i polirana aluminijska ručica mjenjača sa šest stupnjeva.
Istini za volju, nabrojena oprema podigla je cijenu sa 147.990 kuna (19.900 eura) koliko stoji Focus 1.0 Ecoboost sa 125 KS i sasvim pristojnim paketom opreme Groove na priličnih 195.500 kuna (26.300 eura), koliko s metalik bojom stoji ST-line B&O Plus. Za ljepotu, međutim, treba štogod i žrtvovati…

Ford Focus maraton 2019.
 


TROCILINDARSKO SRCE

Automobil koji atraktivno izgleda trebao bi se lijepo i voziti. Zato se ispod poklopca krije moderni 1,0-litreni turbobenzinac s tri cilindra i 125 KS, prema kojem su naši (pre)oprezni kupci još prilično sumnjičavi, premda se prodaje već sedam godina, bez pozornosti vrijednih žalbi i prigovora vlasnika, od kojih su pojedini prešli debelo više od 100.000 kilometara. Motor je to koji je čak šest godina zaredom proglašavan Međunarodnim motorom godine u kategoriji do jedne litre, a triput i u apsolutnoj. Osim toga, pokreće hrpu Fordova, od Fieste i B-Maxa do Mondea i Grand C-Maxa. I prema tvorničkim podacima lakoćom se nosi s ne pretjerano teškim Focusom - za sasvim pristojnih 10 sekundi hvata stotku i bez pretjeranog nagovaranja na autocesti pojuri do obećanih 200 km/h, a u prosjeku si na stotinu kilometara priušti oko 6 litara (otvorena cesta 5,5, grad 7 litara).

 

Izdvajamo

Iz drugih medija