TEST

OPEL ASTRA OPCMotor i ovjes brži od mjenjača

Filigranski dotjeran ovjes, 280 konja uvijek spremnih za žestoki galop i odličan upravljač aduti su kojima nova OPC bomba oduzima dah, no da bi preuzela primat u klasi nedostaje precizniji mjenjač

Uz resku zvonjavu usijanih ispušnih lonaca poslije nekoliko krugova na Grobniku, uzaludno smo mozgali o motoru i ovjesu nove Opel Astre OPC u potrazi za odgovorom na pitanje što je bolje? Naime, koji dragulj u blistavoj ogrlici najsnažnije sja ni nakon jurnjave stazom nismo mogli sa sigurnošću odrediti.

Kroz Riječki zavoj prolazili smo praćeni bočnom silom koja je premašivala 1 G, ali Astra je u svim fazama ostala u savršenoj ravnini s asfaltom. Ni poneki dodir s rubnjacima nije remetio zadanu putanju, a električno podesivi amortizeri s lakoćom su održavali kontakt s podlogom. Jednako impresivan bio je izlazak iz Grobničke rupe. Motor bezdušno grabi u svim režimima okretaja nesmiljeno dižući kazaljku brzinomjera, a zastrašujući ritam nimalo ne opada ni nakon što pojuri preko 200 km/h.

Motor je bio jedna od boljih elemenata i prethodnog izdanja Astre OPC, ali Opelovi inženjeri ovaj put otišli su korak dalje. Dodatnih 40 KS i čak 80 Nm u odnosu na prethodnika, nisu jedini razlog oduševljenja. Od Insignije posuđeni i temeljito dorađeni dvolitreni turbobenzinac s direktnim ubrizgavanjem načinjen je u potpunosti od aluminija i, za razliku od starog, na njemu distribucijom umjesto remena upravlja lanac. Najvažnije intervencije načinjene su na usisnom sustavu, koji je postao otvoreniji, a turbo punjač uz neke nove elemente prilagođen je za radni tlak koji doseže 1,5 bara, što je 25 posto više nego kod Insignije.

Turbo počinje djelovati već na 1400 okretaja i rupa jednostavno ne postoji. Sa 200 Nm momenta po litri obujma pravi je rekorder i sasvim se približio najboljim dizelskim motorima. Promjene na motoru uključuju i ispušni sustav koji proizvodi dodatnu dozu decibela. Poseban efekt stvara zvuk usisa na srednjim okretajima, dok u fazi približavanja kazaljke okretaja crvenoj zoni stiže i prava rapsodija.

No, najveći napredak u odnosu na prethodno izdanje Astre OPC načinjen je na ovjesu. Zahvaljujući modificiranom McPhersonu na prednjoj osovini, već predstavljenom na GTC verziji te sustavu HiPer Strut, koja poput Fordovog RevoKnucklea ili Renaultova PerfoHuba, dozvoljava zakretanje prednjih kotača bez pomicanja kuta amortizera, zavoji postaju omiljena zona. Straga je polukruta osovina, a uz stabilizator je pridodan i Wattov paralelogram. Silna konjica uspješno je ukroćena zahvaljujući i mehaničkom samoblokirajućem diferencijalu. Odmjerena špera vrlo uvjerljivo vuče u srce zavoja i jamči strelovita ispaljivanja, pri čemu nimalo ne opterećuje upravljač. Nema borbe ni grčevitog vraćanja u liniju.

No, premda izgleda i zvuči agresivno, nova Astra OPC vrlo je kultivirana jurilica. ESP se može isključiti, ali se sa svakim pretjeranim zanošenjem vraća se u akciju. No, intervencije nisu grube. Nema reskih rezova snage motora čak ni u trenucima kad se motor zavrti do limitatora. Elektronika regulira i rad amortizera, a vozaču se nude tri programa rada - Normal, Sport i OPC što uključuje i prilagodbu upravljača i reakcije pedale gasa. No, jednom kad osjetite užitak koji pruža OPC program s kojim i instrumenti snažnije pocrvene, Sport postaje potpuno nezanimljiv, a u Normal se vraćate samo kad uvjeti na cesti nisu najbolji.

Omjeri prijenosa u mjenjaču su vrlo dugački. Primjerice razvlačenjem četvrte hvata se preko 190 km/h, no nedostaje preciznosti. Mjenjač je, nažalost, zadržao stare boljke i svaki prebačaj iz druge u treću popraćen je laganim zapinjanjem.

Sportski profilirana sportski prednja sjedala su vrhunska, i pomoću brojnih, dijelom i električnih regulacija (doplata 5200 kuna), savršeno se prilagođavaju vozaču.

Cijena od 222.600 kuna za osnovnu izvedbu Opel Astru OPC čini skupljom za 20.700 kuna od Renaulta Mégane RS, koji, premda je na zalasku karijere, zahvaljujući gotovo 100 kg manjoj masi djeluje poletnije. Od Astre OPC jeftinija opcije je i novi Focus ST (za 12.700 kuna), dok je ostatak konkurencije (Mazda MPS i Volkswagen Golf GTI) skuplji i performansama inferioran jurilici iz Rüsselsheima.

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski

Obujam 1998 ccm

Snaga 206 kW/280 KS pri 5500/min

Moment 400 Nm pri 2500-4500/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Pogon prednji

Dimenzije 447 x 184 x 147 cm

Osovinski razmak 269,5 cm

Prtljažnik 380/1165 litara

Gume 245/35 R20, Pirelli

Masa/nosivost 1550/480 kg

Ispuh CO2 189 g/km

MJERENJA

Brzina 252 km/h

0-100 km/h 6,1 sekundi

Potrošnja 11,8 l/100 km

CIJENA

222.600 kn

272.670 kn

S DOPLATAMA

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. travanj 2024 21:29