BESTSELLER

TEST CITROEN C3 1.2 PURETECH 1.2 110 Shine Sa šestom brzinom troši i buči manje

Dodatni stupanj prijenosa nije C3 pretvorio u jurilicu, ali je stupanj komfor podignut na višu razinu osobito na otvorenim dionicama i u vožnji auto cestom, a pritom je smanjena i prosječna potrošnja za 0,3 l/100 km
 Ivan Lacković

Prošlogodišnji vrtoglavi uspon (+54 posto) vratio je C3 u elitno društvo modela koji na Starom kontinentu uspijevaju pronaći preko 200.000 kupaca. Citroenov best-seller u prvoj punoj godini na tržištu postao je pogonski motor francuske kompanije, a dodatno zadovoljstvo (i zaradu) svima koji su „gurali“ treće izdanje C3 donosi činjenica da je većina kupaca birala bolje opremljene verzije.

Ivan Lacković

Predstavljanje aktualnog C3 koncem 2016. pratile su kritike na račun dinamičkih osobina, prtljažniku koji je neznatno manji u odnosu na drugo izdanje i tvrdoj plastici u unutrašnjosti. No, sve zamjerke s vremenom su se pokazale potpuno irelevantnim jer C3 je i 2018. započeo u istom ritmu. Tajna uspjeha zasigurno dijelom leži u izgledu koji izlazi iz standardnih okvira.

Ivan Lacković

Možda ne izaziva ljubav na prvi pogled, ali kao i mnogo puta u svojoj povijesti Citroen je uspio stvoriti automobil koji se izdvaja iz mase. Smjernice je udario Cactus, ali zaobljene povišene linije zbog kojih C3 na trenutke djeluje kao mali SUV imaju svoj učinak.

Ivan Lacković

Nije zanemariva ni udobnost koja je ponovno postala jedna od polaznih točaka Citroenovih modela, ni lakoća upravljanja, praktičnost i opremljenost. U konačnici faktora je puno, ali onaj osnovni koji donosi prevagu je omjer uloženog i dobivenog.

Ivan Lacković

Otkriva to i testni model opremljen najbogatijim paketom Shine (najtraženiji na Europskom tržištu) pogonjen 1.2 trocilindričnim turbobenzinskim motorom sa 110 konja. Početni iznos od 116.900 kn dodatnom opremom narastao je na 125.900, što nije malo, ali uključuje sve što je neophodno za udobnu i sigurnu vožnju, te kako bi izgledao po ukusu vlasnika.

Ivan Lacković

Jedna od prednosti Citroena je razumna cijena za dodatnu opremu. Nadzor mrtvog kuta primjerice treba nadoplatiti 1600 kn, beskontaktni ključ 2000, a 16-inčni aluminijske naplatke 3800. Dodaci koji kod konkurencije stoje puno više.

Ivan Lacković

No, pravi razlog novog susreta s C3 je ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa. Karika koja je nedostajala kako bi maleni motor dodatno iskazao svoje potencijale. Uz poneku vibraciju pri pokretanju 1.2 PureTech sa 110 KS vuče vrlo solidno poput najboljih trocilindraša na tržištu, a u zoni između 2000 i 3000 okretaja pruža najbolje od sebe. Novi mjenjač najviše traga ostavlja na vožnju auto cestom i otvorenim pravcima.

Ivan Lacković

Za zakonom dozvoljenih 130 km/h sada je dovoljno nepunih 2500 okretaja što osim što smanjuje buku, smanjuje i potrošnju. U gradskoj vožnji vrijednosti potrošnje nisu se značajnije promijenile, ali u konačnom zbiru, u odnosu na mjenjač s pet brzina prosječna potrošnja je smanjena za 0,3 litre. Novi mjenjač donio je i poneki prebačaj više, ali zauzvrat hod ručice je kraći, a time i ugodniji.

Ukratko

Crveni umetci na prednjoj armaturi u kombinaciji s višeslojnim presvlakama sjedala prošarana crvenim koncem dio su paketa Urban red (1800 kn)

Prtljažnik pravilnih formi, za 20-ak je litara manji u odnosu na drugu generaciju C3, ali s izmjerenih 290 l obujma još uvijek je u skladu s prosjekom klase

Udobnost je ponovno postala glavna preokupacija Citroena i ovjes C3 je mekan, ali nema neugodnog poniranja na kočenju, ni naginjanja kroz zavoje

PureTech 110

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, 1199 ccm

Snaga 81 kW/110 KS pri 5500/min

Okr. Moment 205 Nm pri 1500/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 400 x 175 x 147 cm

Osovinski razmak 254 cm

Prtljažnik 300/922 litre

Gume 205/55 R16

Težina 1125 kg

CO2 ispuh 108 g/km

MJERENJA

Najveća brzina 191 km/h

0-100 km/h 9,8 sekundi

Potrošnja 6,0 l/100 km

Cijena 117.900 kuna

S doplatama 127.100 kuna

SERIJSKA OPREMA

Aut. dvozonska klima • upozorenje na promjenu trake • svjetla za maglu • upravljač presvučen kožom s komandama • senzora za brisače i svjetla • dvobojna karoserija • pomoć pri parkiranju straga • električno podesivi vanjski retrovizori • tempomat + limitator • prepoznavanje znakova • pomoć pri startu na usponu • displej osjetljiv na dodir + 6 zvučnika • središnje daljinsko zaključavanje • led dnevna svjetla...

DOPLATE

metalik boja • rezervni kotač umanjenih dimenzija • zatamnjena stražnja stakla • aluminijski naplaci 16 cola • unutrašnje uređenje Urban Red

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 09:14