ZA GRAD I SELO

TEST: CITROEN C3 AIRCROSS 1.2 PURETECH 110 FEEL Za mali francuski SUV srčani benzinac ponajbolji je izbor

Zvonimir Jurčić

Premda je konkurencija više nego žestoka, francuski crossover je od predstavljanja sjajno primljen među kupcima, a osim dokazanih dizelaša raspolaže i potentnim 1,2-litrenim turbo benzincem od 110 KS

Nakon što smo već testirali Citroen C3 Aircross s dizelskim motorima od 99 i 120 KS, u ruke nam je dopao francuski mini SUV C3 Aircross sa snažnijim od trenutno dva benzinska motora u ponudi: model PureTech. Pokreće ga višegodišnji laureat u svojoj kategoriji “Motora godine”, moderni 1,2-litreni 3-cilindarski turbo motor od 110 KS, a ono što je nas zanimalo jest, ima li ovaj benzinac uopće šanse na našem tržištu uz dva provjerena 1,6-litrena dizelaša, bez obzira na globalni trend pada prodaje dizelaša i rasta potražnje za benzincima...

 

Za početak, malenom benzincu potiska ne nedostaje jer uz 110 KS, najveći okretni moment od 210 Nm postiže već od 1500 okretaja. U praksi to znači da 1,2 tone težak C3 Aircross može biti vrlo živahan. Doduše, u prvoj i drugoj brzini to nećete toliko osjetiti, no treći i četvrti stupanj imaju dugačko proračunate omjere u mjenjaču kada motor daje najviše od sebe, poput primjerice kod pretjecanja, dok je peti od ukupno pet stupnjeva namijenjen vožnji autocestom ili krstarenju lokalnom cestama. Turbo rupa se pritom osjeti samo pri nižim okretajima u drugom stupnju, dok suhi podaci o ubrzanju i najvećoj brzini pritom djeluju sasvim obećavajuće: do 100 km/h iz stajanja turbo motorčić stiže za 10,6 sekundi i vozi do 186 km/h. Za volanom pak francuski šik crossover nakon početnog privikavanja na upravljač koji ne plijeni preciznim odazivom i ručicom mjenjača dugih hodova koji pruža “spužvast” osjećaj kod izmjena stupnjeva, djeluje vrlo uvjerljivo.

 

Foto: Ivan Lacković

Razlog: premda s meko podešenim ovjesom i s vrlo udobnim sjedalima pruža možda i najbolji komfor u klasi, kod življe vožnje zavojima ne treba ga puno korigirati jer drži cestu i leži jako dobro bez obzira na povišeno težište karoserije. Kotači su naime postavljeni u same kutove karoserije s minimalnim prevjesima te širokim tragom kotača (1315 mm sprijeda) pa je i stabilnost odlična. Po pitanju potrošnje nema iznenađenja: 1.2 PureTech nakon 1000 kilometara mješovite vožnje zadovoljavao se s prosječnih 6,6 litara. Naravno da s teška noga na gasu u gradu i vožnja autocestom mogu tu brojku podići i do 9 litara. Na koncu, C3 Aircross 1.2 PureTech troši tek litru više od usporedivog dizelaša od 99 KS koji je pritom skuplji lijepih 6830 kuna s istim paketom opreme. Koji odabrati, mi ne bismo dvojili, trocilindraš je naime prepun iznenađenja. Ugodnih.

Ukratko

S podnicom udaljenom od tla za 17,5 cm, visoko postavljenim krovom te off-roaderskim detaljima C3 Aircross nastupa poput malog SUV-a gradske klase. Velik i širok otvor prtljažnika s dvostrukom podnicom pruža 410 litara obujma ili 1289 litara s preklopljenom stražnjom klupom

Lijepi ukrasni poklopci kotača dolaze serijski, baš kao i iznimno tih i uglađen 1.2 turbo benzinac od 110 KS. Potpuno u trendu: prepoznatljiv dizajn, mogućnosti personalizacije, modularnost, tehnologije za pomoć u vožnji i moderni motori kvalitete su C3 Aircrossa. S popisa doplata testni je primjerak imao paket uređenja unutrašnjosti Urban Red s crvenim dodacima (3000 kn) te posebnu crvenu boju (1500 kn)

Tehnički podaci

1.2 PureTech 110

Motor turbo benzinski, 3 cilindra

Obujam 1199 ccm

Snaga 81 kW/110 KS pri 5500 o/min

Moment 210 Nm pri 1500 o/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Pogon na prednje kotače

Dimenzije 415 x 182 x 160 cm

Osovinski razmak 260 cm

Prtljažnik 410 litara

Gume 195/60 R 16

Masa 1203 kg

Jamstvo 2 godine/100.000 km

Mjerenja

Najveća brzina 186 km/h

0-100 km/h 10,6 sekundi

Potrošnja 6,6 l/100 km

Cijena 116.900 kuna

S doplatama 125.900 kuna

Serijska oprema Feel: 16-colni alu naplaci • stražnji parkirni senzori • automatska klima • volan u koži • multimedija s navigacijom • USB priključak • automatsko kočenje • čitanje znakova • upozorenje na vozačev umor • tempomat • električni paket stakala i grijanih retrovizora • • pomoć pri kretanju na uzbrdici • senzor kiše...

Dodatna oprema: metalik • poseban dizajn naplataka • tamna stražnja stakla • uređenje interijera Urban Red • rezervni kotač • Ukupno 9000 kuna

Izdvajamo

Iz drugih medija