KRALJ UDOBNOSTI

TEST: CITROEN C4 CACTUS 1.6 BLUEHDi SHINE Sada bitno ozbiljniji te još udobniji od prethodnika

Citroen C4 Cactus 2018.
Marin Tomaš

 

Citroen vozi svojim putem. To je definitivno. Kako nekada, tako i danas. Aktualna gama je kompletno unificirana s prepoznatljivim potpisom u dizajnu prednjeg kraja koje nepogrešivo upućuje na jedan Citroen, pa uz ponekad otkačena rješenja ili pak šik dodatke, Citroen ostaje nepogrešivo francuski avangardna marka. A sviđali vam se ili ne aktualni Citroeni, činjenica je kako u današnje vrijeme nije lako održavati prepoznatljivost. Tako dolazimo i do novog Citroena C4 Cactusa koji je prošle godine temeljito obnovljen i stilski usklađen s ostatkom game, što je već jedan standard u ciklusu modernog automobila, pa sada C4 Cactus u novom izdanju nastavlja gdje je stao prethodnik, na europskoj razini model koji je sasvim ispunio očekivanja.  Konceptualno je riječ o iskoristivom SUV-u kompaktne klase: tu su povišena podnica i robusniji detalji koji upućuju na činjenicu da se u C4 Catusu može i na izlete, no sada je cijeli dojam i vanjski i unutarnji kako je dodana solidna doza profinjenosti što se da iščitati iz stajlinga detalja. Posebno nam se sviđa upečatljiv stražnji kraj s novim svjetlima, dok sprijeda pronalazimo novu masku s više kroma te većim dnevnim diodnim svjetlima. Gledano s boka, karakteristične plastične zaštite kod prethodnika nazvane Airbump koje štite lim od oštećenja na uskim parkiralištima, su sada smještene nešto niže što pridonosi elegantnijem nastupu. Skladno sređena Unutašnjost nije doživjela promjene po pitanju izdašnijeg prostora, a uz doplatu, iznad glava putnika za više svjetlosti i prozračniji dojam u kabini brine se veliki stakleni zatamnjeni panorama prozor.

 

Foto: Marin Tomaš

Zanimljiv interijer obiluje retro -tech elementima i dotjeranim detaljima, dok je tek prosječno kvalitetna plastika na razini klase, dakle ništa posebno mekana. Ipak, osvajaju zgodni i neobični detalji poput debelih remena koji služe za zatvaranje vrata umjesto klasičnih ručica, dok poklopac suvozačkog pretinca izgleda kao retro putni kofer. Totalni šik! Središnjim grebenom pak kao i dosad dominira zaslon koji objedinjava sve funkcije multimedije (nažalost i kontrole ventilacije, pa ponekad treba "gađati" prstima), a u sjedalima gotovo dimenzija i oblika fotelja, sada su još komfornija zahvaljujući dodatnom profiliranju pjenom za sjedala. Uglavnom, puno manjih intervencija u kabini boravak čini ugodnijim nego dosad, no prave promjene osjete se tek u vožnji. Za početak, iz Citroena su se još na prezentaciji hvalili boljom zvučnom izolacijom što se stvarno i osjeti u svakom režimu vožnje, a premda je nizanje kilometara, provjereno, i dosad bilo u samom vrhu klase, sada s unaprijeđenim ovjesom s progresivnim hidrauličnim graničnicima koji gotovo potpuno anuliraju udare s loše ceste i neravnina do stražnjice i leđa putnika je vrhunski. Sustav je izveden tako da se prilikom vožnje približavanjem završnoj točki hoda opruga i amortizera usporava njihov rad što se na koncu očituje u ublaženim završnim udarcima. Pritom je pravi gušt vozili lošim asfaltom ili makadamom s osjećajem kao da lebdite iznad svih tih izbočina, gotovo na razini limuzina visoke klase.

Citroen C4 Cactus 2018.
Marin Tomaš
 

Ipak, pri dinamičnijoj vožnji ovako sofisticiran ovjes podešen na ugodu i po pitanju ležanja vozi bez greške, no prema osjećaju oni koji vole na upravljaču osjetiti sportsku preciznost ovjesa - jednostavno sjede u krivom automobilu. Nizanje kilometara otvorenim ravnim pravcima teren je kao stvoren za ovaj automobil. Motorizacija u slučaju testnog promjerka provjerena je i poznata: 1,6-litreni HDi dizelaš od 99 KS i 254 Nm solidno je temperamentan i uzorno štedljiv (prosječno 5,5 litara odlična je brojka) i nekako se pokazuje kao najbolji izbor za novi C4 Cactus, a tek 1080 kg povoljno utječe i na jedno i na drugo. Još da je ručica 5-stupanjskog ručnog mjenjača kraćih hodova između brzina, kompletan dojam pogona zaslužio bi čistu peticu. Po pitanju opreme, paket Shine donosi sve potrebno za udobnost - od klime, senzora za parkiranje, alu 16', start&stop sustava, zatamnjenih stakala, multimedije s navigacijom... no dodaci za sigurnost poput aktivnog kočenja, nadzora mrtvog kuta ili upozorenja na izlazak iz trake s čime je raspolagao testni primjerak, ipak zahtijevaju dodatno ulaganje. S još nekim dodacima na koncu, cijena serijskog modela C4 Cactus 1.6 BlueHDi Shine koji stoji 134.900 kuna raste na 159.786 kuna. Za utjehu, ako vam hrpa luksuzne šik opreme nije uvjet, sasvim ćete se dobro snaći i za volanom modela C4 Cactus 1.6 BlueHDi Live koji do registracije stoji povoljnijih 122.900 kuna, kod kojeg također novi superudoban ovjes s progresivnim hidrauličnim graničnicima dolazi serijski...

Citroen C4 Cactus 2018.
Marin Tomaš
 

1.6 BlueHDi

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 1560 ccm

Snaga 73 kW/99 KS pri 3750/min

Moment 254 Nm pri 1750/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 417 x 171,5 x 148 cm

Osovinski razmak 260 cm

Prtljažnik 358 litara

Gume 205/50 R 17, Goodyear

Masa 1080 kg

Jamstvo 2 ili 5 godina

Brzina 184 km/h

0-100 km/h 11,3 sekundi

Potrošnja 5,5 l/100 km

Cijena 134.900 kuna

S doplatama 159.786 kuna

OPREMA SHINE: 16-colni alu-naplaci • dodatno zatamnjena stražnja stakla • parkirni senzori sprijeda i straga • automatska klima • dodirni zaslon multimedije s navigacijom • pomoć pri kretanju na uzbrdici • el. paket prednjih prozora i el. preklopivih i grijanih retrovizora • ovjes s progresivnim hidrauličnim graničnicima • limitator brzine • volan u koži • središnji naslon za ruke • airbumps zaštite vrata • start/stop • keyless…

DOPLATE: stakleni panoramski krov • 17-colni dvobojni alu-naplaci • metalik boja • parkirna kamera • aktivno kočenje • nadzor mrtvog kuta • upozorenje na izlazak iz trake i vozačev umor… Ukupno 24.889 kn

Izdvajamo

Iz drugih medija