MOŽE I BENZINAC

TEST DACIA DUSTER 1.6 SCe PRESTIGE Ugodniji od dizelaša, ali troši dvije litre više

Dacia Duster 1.6 SCE 2018.
Marin Tomaš

S Nissanovim benzincem od 115 KS jeftiniji je 15.000 kuna nego s Renaultovim dizelom od 110 KS, od kojeg međutim, troši oko dvije litre više. No, tko ne vozi puno, vrijedi mu razmisliti

Mnogima je promaknuo zanimljiv podatak da je Duster još krajem 2016. dobio nov 1,6-litreni atmosferski benzinski motor. Nov je doduše samo što se tiče ugradnje u Duster, a zapravo je to poznat Nissanov motor jednakog obujma kao otpisan Renaultov (1598 ccm), ali ima dva bregasta vratila u glavi motora i efikasnije ubrizgavanje goriva. Pogodan je i za sustav start/stop i nešto je manjeg promjera klipa (78 umjesto 79,5 mm), a dužeg hoda (83,6 umjesto 80,5 mm). U konačnici, japanski benzinac oznake SCe (Smart Control Efficiency) veće je snage i momenta (115 umjesto 105 KS i 156 umjesto 148 Nm), a ima i konkretne prednosti u odnosu na francuski: veću najveću brzinu i nešto bolja međuubrzanja, niži C02 i ono što je potencijalnim kupcima posebno bitno, manju potrošnju. Uveden je dakle, još u vrijeme redizajniranog modela prve generacije, a ima ga naravno, i novi Duster.

 

Foto: Marin Tomaš

I moramo priznati, lijepo je osvježenje nakon višegodišnje dominacije dizelaša u terencu čuti mekan i topao zvuk uglađenog benzinskog motora, naročito prilikom prvog jutarnjeg paljenja, lišenog tvrdog i bučnijeg dizelskog rada. Motor nam se svidio i u vožnji, možda i zato što nismo znali što nas točno očekuje. Dobro prati ritam gradskog i prigradskog prometa, nije bučan i zdravo zvuči, a niti mjenjač nije naporan, dapače. Proračun prvog stupnja je osjetno dulji nego u izvedbi sa 4x4 pogonom i s mjesta se ne kreće u drugom stupnju, već potpuno normalno i bezbrižno, u prvom. Izlazak na otvorenu cestu i autocestu međutim, dosta brzo pokazuje limite atmosferskog motora, kojemu za brži ritam i izlaske u preticajnu traku često treba spuštanje u stupanj niže i ulazak u zonu srednjih, a pogotovu viših okretaja, uz gas do poda. Bez toga, benzinski Duster prilično je mlak i relativno sporo nabire brzinu.

Dacia Duster 1.6 SCE 2018.
Marin Tomaš
 

Dizelaš 1.5 dCi koji ima veći moment na nižim okret ajima ili pak benzinski turbobenzinac 1.2 TCe, tu su u prednosti. Kad uhvati brži ritam međutim, i atmosferski motor dobro drži tempo i vozači uobičajenih prohtjeva neće biti razočarani. Potrošnja? Na otvorenoj cesti oko 6,5 litara, u gradu malo više od 9, na autocesti do 130 km/h oko 8,5 litara, a takav je otprilike i prosjek, za oko dvije do dvije i pol litre veći nego s dizelskim motorom 1.5 dCi od 110 KS. Na prvu nije malo, ali nije mala ni razlika u startnoj cijeni - 15.000 kuna. I zato, tko ne radi značajniju kilometražu, posebno u gradu, sklon je smirenoj, opuštenoj vožnji i strahuje od skupih kvarova i održavanja modernih turbodizelaša, fini Nissanov atmosferski benzinac može biti dobar materijal za razmišljanje.

Ukratko

Novi Duster kvalitetniji je od prijašnjeg, sjedi se ugodnije i prirodnije, a komotan je i prostorom. Najboljoj opremi Prestige nema se što prigovoriti, a benzinac 1.6 solidno odrađuje zadaću osnovnog motora. U detaljima i u vožnji nije toliko rafiniran kao skuplji konkurenti, ali je solidno napravljen, udoban i praktičan

Atmosferski benzinac 1.6 osnovni je Dusterov motor, dostupan samo s prednjim pogonom i ručnim mjenjačem. Od jednako opremljenog dizela 1.5 dCi (110 KS) jeftiniji je 15.000 kuna, a od turbobenzinca 1.2 TCe (125 KS) 12.000 kuna

Duster 1.6 SCe

TEHNIČKI PODACI

Motor       atmosferski benzinski, 1598 ccm

Snaga       84 kW/115 KS na 5500/min

Moment       156 Nm na 4000/min

Pogon       prednji

Mjenjač       ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije       434 x 180 x 169 cm

Osovinski razmak       258 cm

Prtljažnik       410 litara

Gume       215/60 R 17, Bridgestone

Masa       1240 kg

Jamstvo       3 god/100.000 km

MJERENJA

Brzina       172 km/h

0-100 km/h       11,9 sekundi

Potrošnja       8,5 l/100 km

Cijena s doplatama 124.150 kune

OPREMA PRESTIGE: 17-colni alu-naplaci Maldive • diodna dnevna svjetla • tamna stražnja stakla • mat zaštite branika • mat krovni nosači • svjetla za maglu • automatska klima • parkirna kamera i stražnji senzori • multimedija s navigacijom dodirnom zaslonom • ladica ispod suvozačeva sjedala • kromirani ukrasi • tempomat • putno računalo • radio s kontrolama na volanu • USB • bluetooth • električni paket • kožni volan podesiv po dubini i visini • nadzor mrtvog kuta • start/stop…

DOPLATE: metalik boja • kartografija Istočne Europe • keyless • Ukupno 5250 kn

Izdvajamo

Iz drugih medija