SNAŽAN, PROSTRAN I OPREMLJEN

TEST: FIAT TIPO SW 1.6 Multijet DDCT Lounge Odlična kombinacija dizelaša i automatike u karavanu

    AUTOR:
  • OBJAVLJENO:
  • 26.12.2017. u 16:59

Zagreb, 060717.
Fiat Tipo.
Foto: Darko Tomas / CROPIX
Darko Tomaš / CROPIX

Fiatov karavan briljira prostranošću, izgledom je pogođeniji od kompakta i limuzine, a spoj dizelaša od 120 KS i napredne automatike putovanje čine brzim i opuštenim

Nakon prestanka proizvodnje Stila Multiwagon prije punih deset godina, Fiat ponovno ima dobar karavan – Tipo SW (Station Wagon). Na prvu se vidi da je to muški čvrst karavan s velikim prtljažnikom (550 litara), opremljenim podesivom pomičnom podnicom koja tvori dvostruko dno i formira skriveni prostor, a u slučaju preklapanja stražnjih naslona i posve ravnu površinu. Sa spuštenim naslonima veličina prtljažnika raste čak trostruko, a priču o veličini i funkcionalnosti zaokružuju nosivost od 500 kilograma i pozamašan ulazni otvor s dovoljno nisko postavljenim pragom. Što se toga tiče, sve je za pet. Putnički prostor? U najskupljoj i dizajnerski najcjelovitije osmišljenoj opremi Lounge ugođaj je dopadljiv i moderan, premda je zbog odabira tvrđih materijala nešto skromniji nego kod većine konkurenata. Prostora je više nego dovoljno i putuje se vrlo komforno, a zgodan detalj serijske opreme je električno podešavanje tvrdoće leđnog dijela prednjih sjedala. Oprema je dosta bogata, ali za detalje poput senzora kiše i svjetla, stražnjeg naslona za ruke, upozorenja na sudar s aktivnim kočenjem ili radarskog tempomata, ruku ipak treba dodatno zavući u džep.

 

Foto: Darko Tomaš

Relativno visoku cijenu testnog primjerka određuje i najskuplja pogonska kombinacija, spoj dizelskog motora od 120 KS i 320 Nm s naprednim automatskim mjenjačem s dvije spojke i 6 stupnjeva DDCT (Dual Dry Clutch Transmission). Najbolje od sebe daje na otvorenoj cesti i tko radi puno kilometara, svoj ulog u ovakav Tipo neće požaliti. Automatika je dobro programirana i usklađena s kapacitetima motora, samo ponekad malo grublja u gradu, ali što je tempo vožnje brži prebačaji su mekaniji, ponekad i posve neosjetni i vrlo brzi, a rad motora uglađeniji. Moguć je i ručni prebačaj, doduše samo ručicom, jer praktičnijih pedalica iza volana, koji daju osjećaj još veće žustrine pri ručnom šaltanju, nema ni uz doplatu. Brz ritam otvorenih i autocesta prati se bez većeg naprezanja, uz ugodan osjećaj potentnog motora, dobro prigušene buke i robusnosti.

Kao i svi prijašnji talijanski automobili ove klase, Tipo na volanu daje dobar osjećaj i kad je prazan, efekt produženog stražnjeg dijela praktički se ne osjeti. Pri opterećenju lagano produžuje putanju u brzo voženom zavoju, ali ne ostavlja dojam prenapregnutosti, što je zasluga i robusnog ovjesa (straga polukrutog) i blago povišene podnice (15 cm od tla). Ovjes prilično bezbolno guta lošu cestu, a opterećenja dobro podnose i kočnice, s diskovima na svim kotačima. Prosječna potrošnja između 6 i 6,5 litara odgovara modernim standardima, a uz češće korištenje Eco programa koji smiruje odziv na gas, pada na manje od 6 litara. Uz sve to, karavanski Tipo i vrlo skladno izgleda i u dizajnerskom smislu za mnoge je to najljepša izvedba Tipa.

Ukratko

U serijskoj je opremi i jako dobar i sadržajan multimedijski uređaj sa 7-inčnim dodirnim zaslonom, 3D navigacijom, internetom…

Fiatov karavan pruža odličnu prostranost, velik prtljažnik, solidnu opremu i dobru, provjerenu mehaniku po povoljnoj cijeni i uz petogodišnje jamstvo. Tipo je osvojio samo tri zvjezdice na novom EuroNCAP testu sigurnosti. Putnički kavez je vrlo čvrst, ali nema dovoljno elektroničkih sigurnosnih uređaja. Robusnu izvedbu dokazuje i nosivost od 500 kg

Neka vas ne preplaši cijena testirane verzije, najskuplje u cjeniku. Početni benzinski 1.4 16V Pop (95 KS) košta puno manje - 118.055 kuna, a dizelski 1.3 Multijet Easy (95 KS) 139.820 kuna. Imaju solidnu opremu, samo bez elemenata šminke

1.6 MJT DDCT

TEHNIČKI PODACI

Motor       turbodizelski

Obujam       1598 ccm

Snaga       88 kW/120 KS pri 3750 o/min

Moment       320 Nm pri 1750 o/min

Pogon       prednji

Mjenjač       automatski, 6 stupnjeva

Dimenzije       453 x 179 x 151 cm

Osovinski razmak       264 cm

Prtljažnik       550/1650 l

Gume       225/45 R 17, Hankook

Težina       1425 kg

Ispuh C02       101 g/km

MJERENJA

Brzina       199 km/h

0-100 km/h       10,3 sekundi

Potrošnja       6,2 l/100 km

Cijena 169.320 kuna

Do registracije 172.740 kuna

OPREMA LOUNGE: aluminijski 17-colni naplaci • diodna dnevna svjetla • maglenke • stražnji parkirni senzori • kromirane površine • automatska klima • putno računalo • tempomat • višenamjenski upravljač u koži * mjenjač u koži • radio/CD, multimedija i navigacija • dodirni zaslon • bluetooth • USB priključak • daljinsko centralno zaključavanje • svi prozori i vanjski retrovizori na struju • samozatamnjujući retrovizori • djeljiv stražnji naslon • start/stop…

DOPLATE: metalik boja 3420 kuna

Izdvajamo

Iz drugih medija