NEMA ČEGA NEMA

TEST: Francuski luksuzni 'Kolos', Renault Koleos 2.0 BluedCi 4WD Initiale Paris voli autocestu i teren dok su mu zavoji zadnji na listi za vožnju

Ivan Lacković

 

Premda su manji modeli Captur i Kadjar generalno zanimljiviji i dostupniji modeli u SUV ponudi Renaulta, za one malo zahtjevnije tu je već 14 godina, kroz dvije generacije i model Koleos, koji se na tržištu suprotstavlja modelima poput Škode Kodiaq ili Seata Tarraca.

Aktualni model kakav smo testirali, od prošlog ljeta na tržište dolazi u osvježenom izdanju s puno toga novog po pitanju detalja i tehnologije.

Francuzi su pritom pametno odigrali i svoj najveći SUV (koji se temelji na Nissanu X-Trail) učinili boljim u svemu,a da nisu mijenjali filozofiju - puno francuskog stila u klasi, a koji nikad nije pretenciozan i nametljiv.

 

Međutim po pitanju vanjskog dojma, Koleos ipak djeluje jako plemenito i visokovrijedno u odnosu na konkurenciju.

Pri toj tvrdnji ciljamo na atraktivnu grafiku standardnih Pure Vision LED farova koji se sjajno slažu s puno ugrađenog kroma, kojeg ima od velike maske hladnjaka, pa nadalje, dok stražnja svjetla s 3D efektom djeluju jako moderno. Sve zajedno odlično se uklapa s 19 colnim alu naplacima atraktivnog dizajna.

 

Da, Renault s Koleosom pokazuje moć i mogućnosti marke, a zadovoljni možete biti i kad zatvorite vrata. Dočekuje vas vrhunska plastika ii odlična izrada, barem u slučaju testnog primjerka (s najboljom specifikacijom opreme), sjedala od najbolje Nappa kože koja ne mogu biti bolja i podesivija u svim smjerovima, te kapacitetan infotainment sustav s velikim 8,7-inčnim zaslonom (7 inčni u seriji) te R-Link2 s Apple CarPlay funkcijom, koji je jednostavan i logičan za korištenje.

 

Istini za volju, testni je primjerak stigao s Initiale Paris paketom opreme koji cijelu priču podiže na višu razinu, no ono što je isto kod svih Renaulta Koleos jest vrhunska prostranost i komfor za sve putnike.

Sa svojih 4,67 metara u dužinu, francuski je SUV jedan od najprostranijih u klasi gdje petero putnika uživa u obilju prostora. Svjedoče tomu i brojke: putnici na stražnjim sjedalima raspolažu s rekordnih 28,9 centimetara mjesta za koljena, dok prtljažnik u osnovnom raspolaže s 579 litara.

 

Po pitanju pogona Koleos nudi dvije dizelske motorizacije, a u ponudi su 1,7-litreni  BluedCi koji raspolaže sa 150 KS i 340 Nm, te moćniji 2,0-litreni BluedCi od 190 KS (ranije 175 KS) i 380 Nm najvećeg okretnog momenta. Oba su motora standardno uparena s X-Tronic CVT mjenjačima dok snažniji raspolaže i 4x4 pogonom.

Treba napomenuti i da je serijska sva aktualna oprem za sigurnost, od  sustava automatskog kočenja u nuždi s funkcijom prepoznavanja pješaka, prilagodljivog tempomata, kamere za vožnju unazad...

 

Po pitanju performansi - one su primjerene. Koleos sa 190 KS ne nadmašuje prethodnika u ubrzanju i konačnoj brzini, međutim dizelski je dvolitraš s brojkom od tek 150 g/km sada čišći za okoliš nego prethodna verzija motora.

Zato u vožnji nitko od Koleosa neće tražiti skidanje brzinskih rekorda i strelovita ubrzanja jer nekako je sve onako, "francuski" podređeno komforu i udobnosti putovanja.

 

Prema tome je usklađen i pogonski sklop: dizelaš uvijek lijepo povuče već iz niskih okretaja jer je više od 260 Nm na raspolaganju već od 1000/min pa ima uvijek dovoljno "sape" za pretjecanja, a da pritom poprilična masa od 1800 kg ne dolazi do izražaja.

Za dinamičniju vožnju u zavojima pak, ako želite biti jako brzi, radije odaberite drugi SUV. Ne zato što je Koleos nesiguran ili "ne može", već zato što nešto mekaniji ovjes u kombinaciji s motorom i CVT mjenjačem nisu inicijalno posloženi za "hill climb" rekorde.

 

Bolje se u najvećem SUV-u Renaulta voziti opušteno i štedljivo s potrošenih prosječno tek 7 ,6 litara dizela na svakih 100 kilometara.

Usto, ako se pred vama nađe kakav makadamski put, blatni glib ili kameni uspon, Koleos se pokazao puno boljim u tim uvjetima.

Provjereni pogon na sva četiri kotača All Mode 4x4-i, i karoserije od tla udaljena 19 centimetara obećavaju u startu, a tu je i mogućnosti zaključavanja središnjeg diferencijala do brzine od 40 km/h.

 

Na koncu, Renault ima i cijenu za svoj prestižni SUV: do registracije Koleos 2.0 BluedCi 4WD Initiale Paris stoji 359.900 kuna što je otprilike u prosjeku klase s usporedivom snagom i opremom.

Međutim ako želite veliki Renaultov SUV, ali bez 190 KS i s manje luksuza, tada možete pogledati početni Koleos od 150 dizelskih konja s opremom Zen i prednjim pogonom za 246.900 kuna do registracije.

 

Pritom, nije zanemarivo čak ni kod kupnje Koleosa: trenutno u salonima Renaulta besplatno daju 5 godišnje jamstvo na nova vozila ili 150.000 km što se ranije naplaćivalo 15.000 kuna...

 

TEHNIČKI PODACI

2.0 BluedCi

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 1995 ccm

Snaga 140 kW/190 KS pri 3500 o/min

Okr. moment 380 Nm pri 1750 o/min

Pogon na sva četiri kotača

Dimenzije 467 x 181 x 167 cm

Osovinski razmak 271 cm

Prtljažnik 579-1795 litara

Gume 225/55 T19, Conti PremiumContact 6

Težina 1770 kg

Jamstvo 5 godina/150.000 km

Mjerenja

Brzina 198 km/h

0-100 km/h 10,1 sekundu

Potrošnja 7,3 l/100 km

Cijena 359.900 kuna

S doplatama 370.290 kuna

Oprema Initiale Paris: Aut. dvozonska klima • aktivni tempomat • nadzor mrtvog kuta • pomoć pri parkiranju sprijeda i straga + kamera • aut. parkiranje • aut. duga svjetla • aut. kočenje u nuždi • tempomat • ambijentalna rasvjeta • el. podesivi, grijani i preklopni retrovizori • središnji naslon • diodna svjetla • otvaranje prtljažnika bez ruku • akustična stakla • el. podesiva, grijana i ventilirana prednja sjedala • koža (nappa) • alunaplaci 19 cola • hi-fi s 12 zvučnika

Doplate: Metalik boja • grijani vjetrobran, upravljač i stražnja sjedala / Ukupno 10.390 kuna

Izdvajamo

Iz drugih medija