Honda Jazz

TEST: Honda Jazz 1.3 i-VTEC CVT Elegance Po svemu izvrstan automobil osim po cijeni

Hondi Jazz teško je pronaći bilo kakvu manu, no treba kazati kako je testirana varijanta s bestupanjskim CVT mjenjačem prilagođena štednji goriva pa nije ni programiran za rušenje brzinskih rekorda (što neće smetati smirenijim vozačima), dok crvenom olovkom kao najveću manu podvlačimo cijenu od čak 168.690 kuna do registracije
 Ivan Lacković

Honda Jazz u gradskoj klasi svojim oblikom i dimenzijama, te posredno i unutarnjim prostorom oduvijek je u stanju bila ponuditi više svega od konkurenata. Na samo četiri metra ovaj gradski Japanac koji je trenutno na tržištu u svojoj trećoj generaciji, u kabini nudi prostora poput kakvog jednovolumena. Ako pribrojimo tome i sjajnu izradu (u vožnji imate osjećaj kao da je Jazz sazdan od jednog komada), praktičnost i odličnu ergonomiju te popis sve sile najnaprednije sigurnosne elektronike (serijski se nude sustavi za aktivno kočenje, upozorenje na opasnost od frontalnog sudara, prepoznavanje prometnih znakova i upozorenje pri napuštanju prometnog traka) uz opremu Elegance s kojom je stigao testni primjerak sjajna je cjelina zaokružena.

Foto: Ivan Lacković

Dovoljno da se zapitate, pa koji je to auto bolji u klasi od Honde Jazz, naročito nakon što odradite kakvih tisuću kilometara u svim uvjetima... E, pa bolji je onaj - jeftiniji! Jer Honda Jazz je skupa kao dragi kamen! S cijenom od 124.990 kuna koliko stoji osnovni model daleko je iznad okvira klase, dok je testni primjerak stigao s izvješenom cijenom od čak 168.690 kuna do registracije. Istina, razlog takvoj cijeni je i opcionalni variomatski CVT mjenjač uparen sa 1.3 i-VTEC benzincem od 102 KS (jedini u ponudi) koji uvelike olakšava kretanje u gradskoj kreni-stani vožnji. Jer, po svom djelovanju više je prilagođen štednji, baš kao i sam 1,3-litraš pa smo po tom pitanju na kraju testa u svim uvjetima ostali na brojci potrošnje od tek 5,8 litara.

Sama dinamika vožnje s druge strane, dosta je "zagušena", jer benzinac u kombinaciji s CVT-om slabo nabire okretaje, do 100 km/h se "dovuče" tek za 12,3 sekunde, a od velike pomoći za dinamičniju vožnju nisu polugice na upravljaču kojima sami možete prolaziti kroz programiranje stupnjeve. Na koncu, ovaj bismo automobil preporučili smirenijim vozačima za lagodnu gradsku i međugradsku vožnju bez stresa, naravno ako imaju za izdvojiti pozamašniji iznos. Tada u potpunosti mogu uživati u već nabrojanim kvalitetama kojih gradskoj Hondi ne nedostaje.

Ukratko

Osim razine izrade kakva se inače rijetko viđa u klasi, posebno se sviđa pozicija za upravljačem presvučenim finom kožom, a ništa lošije nije niti straga. Zahvaljujući većem osovinskom razmaku od 245 cm (+3,5 cm), te pametnim koncepcijskim rješenjima poput tradicionalnog smještaja spremnika goriva ispod sjedala vozača, putnici u drugom redu imaju mjesta kao u prostranijem kompaktu, posebno za koljena

Podatan prtljažnik od 354 litre preklapanjem sjedala raste na čudesnih 1314 litara. Onaj VW Golf, primjerice, raste do 1270 litara...

Preglednost je iznimna, a s opremom Elegance pri manevriranju dodatno pomažu prednji i stražnji senzori te kamera za pomoć pri vožnji unazad. Pozicija za upravljačem je savršena, no CVT mjenjač treba izbjegavati. Potpuno, naime, umrtvljuje na niskim okretajima ionako beskrvan benzinac

Miran i uglađen benzinac od 102 KS ostavlja znatno bolji dojam na visokim okretajima, što i ne čudi obzirom da maksimalnih 123 Nm nudi na visokih 5000/min. Uz opremu Elegance serijski alu naplaci od 16 cola donose atrakciju, no udobnost je veća uz mesnatije, broj manje kotače

1.3 i-VTEC

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski

Obujam 1318 cccm

Snaga 75 kW/102 KS pri 6000/min

Moment 123 Nm pri 5000/min

Mjenjač automatski, CVT

Dimenzije 400x169x155 cm

Osovinski razmak 253 cm

Prtljažnik 354/1314 litre

Gume 185/55 R16

Masa 1109 kg

Ispuh CO2 114 g/km

Brzina 182 km/h

0-100 km/h 12,3 sekundi

Potrošnja 5,7 l/100 km

Cijena 168.690 kuna

S doplatama 172.190 kuna

OPREMA Elegance: automatska klima • tempomat • alu naplaci od 16 cola • aktivno kočenje • upozorenje na opasnost od frontalnog sudara • prepoznavanje prometnih znakova • upozorenje pri napuštanju prometnog traka • prednji i stražnji parking senzori • stražnja kamera • pomoć pri kretanju na uzbrdici • el. podizači stakala • senzor za kišu • el. podesivi i grijani retrovizori • multifunkcijski zaslon od 7” • radio/CD • USB/ Bluetooth • putno računalo • upravljač namjestiv po dubini i visini • maglenke...

DOPLATE: metalik lak 3500 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 04:32