ŠMINKER IZ GRADA

TEST: HONDA JAZZ 1.3 i-VTEC SPOTLIGHT EDITION Kvalitetan i prostrani gradski Japanac ušminkan po ženskom ukusu, ali muški odmjerene cijene

Kvaliteta, prostranost i praktičnost su nesporne vrline male simpatične Honde, može proći i benzinac od 102 KS, ali buka u vožnji i okrutna cijena u suprotnosti su s Jazzovim novim, nježnim dizajnerskim dodacima
 Ivan Lacković

Premda je redizajnirana izvedba Honde jazz upravo startala i na našem tržištu, testirali smo dosadašnji model u izdanju kao stvorenom za žene zahvaljujući atraktivnoj šminkerskoj opremi spotlight. Poznata je činjenica da je Honda Jazz već godinama pri vrhu ljestvice najskupljih automobila u svojoj klasi, pa su za njenu kupnju novčanik skloni otvoriti uglavnom samo tradicionalni štovatelji Honde. Prva prepreka na koju se potencijalni kupci spotaknu je što osnovna verzija 1.3 Trend košta 120.000 kuna, a premda ima solidnu opremu, nema neke šminkerske i funkcionalne detalje koji se u okviru ove cijene očekuju, poput aluminijskih naplataka, kožnog volana, parkirnih senzora straga ili pak suvozačkog stakla koje se jednim pritiskom na tipku spušta do kraja.

Foto: Darko Tomaš

Jazz se međutim ne predaje i svoju priliku traži posebnim paketom opreme Spotlight Edition. S takvim paketom nadograđenim na paket trend stoji 140.000 kuna, a nudi izvana dvobojne aluminijske naplatke i kućišta retrovizora, ukrasne letvice u posebnoj boji i šarene bočne naljepnice karoserije, a iznutra posebne ukrasne površine volana i oko mjenjača, navlake na gornjem dijelu prednjih sjedala, posebno dizajniran ključ i grijana prednja sjedala. Za vrijeme testa se pokazalo da se ženskoj vozačkoj publici, kojoj je cijela priča u stvari i namijenjena, takav Jazz – baš sviđa. U svemu ostalom mala Honda priča poznatu priču: vrlo je pregledna, kvalitetno napravljena i jedna od najprostranijih i najpraktičnijih u svojoj klasi. Može zasmetati posvuda tvrda plastika, iako je na pogled i dodir korektna i ne doima se jeftinom. Prava smetnja je zapravo slaba zvučna izolacija, posebno pri ubrzanjima ili na otvorenim cestama, gdje se vozi brže i na višim okretajima. Pritom je doduše, od pomoći šesti stupanj u mjenjaču. S druge strane, pretinaca je mnogo, vrata se otvaraju široko i gotovo pod pravim kutem, a inovativne kombinacije preklapanja stražnjeg sjedala otvaraju razne opcije prijevoza krupnijih predmeta.

Zagreb, 280917.
Skorpikova cesta.
Osobni automobil Honda Jazz.
Foto: Darko Tomas / CROPIX
Darko Tomaš / CROPIX

Dobar znanac je i uglađen 1,3-litreni atmosferski benzinski motor od 102 KS. U mirnoj vožnji ugodan je i dovoljno brz, u gradu dobre startnosti, ali u složenijim situacijama, kada treba brže izaći iz zone niskih i srednjih okretaja, nije uvjerljiv kao što kažu brojke na papiru. Kao i svaki Hondin atmosferac s i-VTEC promjenjivim radom ventila, pravu snagu pokazuje na visokim okretajima na kojima radi sportski i punim plućima, ali tada jednostavno previše buči i brzo postaje naporan. S modernijim turbobenzincima, tišim i poletnijim, teško drži korak. Vrlina motora je međutim, umjerena prosječna potrošnja od oko 6 litara, a kao i svaka Honda, i Jazz se odlično vozi. Precizan ovjes voli zavoje, volan ga pritom dobro prati, a sportsku preciznost pokazuje i mjenjač. Bilo bi još bolje da je hod ručice mekaniji, da je postavljena centimetar – dva više i da je lakša pri ubacivanju u hod unatrag.

Ukratko

Moderan kokpit kvalitetno je napravljen i ima dosta pretinaca, a zasmetati mogu jedino tvrda, ali dobra i na dodir ugodna plastika armature i volana te izostanak parkirnih senzora

Mjenjač je sportski precizan i čvrst, sa šestim stupnjem koji donekle smanjuje buku i potrošnju

Jazz je posebno na otvorenoj cesti bučan i za tjeranje u galop svih atmosferskih 102 KS gas treba muški stisnuti i okretaje visoko zavrtjeti, no to je i ono što volimo kod Jazza

1.3 SPOTLIGHT

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski, atmosferski

Obujam 1318 ccm

Snaga 75 kW/102 KS pri 6000/min

Moment 123 Nm pri 5000/min

Pogon prednji

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 399,5 x 169,5 x 155 cm

Osovinski razmak 253 cm

Prtljažnik 354 litara

Gume 18/55 R 16, Michelin

Masa 1090 kg

Jamstvo 3 god/100.000 km

MJERENJA

Brzina 189 km/h

0-100 km/h 11,8 sekundi

Potrošnja 6,3 l/100 km

Cijena 140.000 kuna

OPREMA SPOTLIGHT •dvobojni alu naplaci Spotlight • metalik boja • ukrasne letvice, kućišta retrovizora i naljepnice karoserije Spotlight • ukrasni dijelovi volana i armature • navlake gornjeg dijela sjedala Spottlight • diodna dnevna svjetla • klima • grijanje sjedala • putno računalo • tempomat • info zaslon • radio/CD s kontrolama na volanu • električni paket prozora i retrovizora • upozorenje na sudar i aktivno kočenje • USB priključak • bluetooth • senzor kiše • start/stop…

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. ožujak 2024 03:28