GRADSKI ZVRK

TEST Kia Rio 1.4 CRDi EX Urban Potentni dizelaš mu sjajno pristaje

Četvrta generacija pouzdanog Rija uskoro odlazi sa scene, premda se on ni sad ni po čemu bitnom uopće ne doima zastarjelim. A četverocilindar-ski dizelaš od 90 KS dobar je kompromis temperamenta i potrošnje
 Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Tko bi rekao da je od dolaska četvrte generacije Kije Rio prošlo već pet godina? Ipak, nasljednik je već pokazan na salonu u Parizu, a u međuvremenu je sadašnji Rio, koji će u prodaji ostati još koji mjesec, krajem 2014. izvana moderniziran naočitim branicima, a iznutra poboljšan kompletnijim instrumentima, redizajnom otvora ventilacije i oplemenjen ugodnijim oblogama. Sve u svemu, ni dizajnom ni ukupnom izvedbom ne izgleda kao model na odlasku, pa da je konkurencija otišla korak dalje pokazuje jedino saznanje da ni uz doplatu nije moguće imati baš sve najnovije trendovske sigurnosne i multimedijske gadgete koji auto pretvaraju u kompjutore na kotačima.

Foto: Ivan Lacković

Prosječni hrvatski kupac ove klase za njima zasigurno neće plakati, jer sve ostalo Rio - ima. Klima dolazi u svih pet razina opreme, a jedna od najboljih EX Urban nudi i kožu na volanu i mjenjaču, automatski rad klima-uređaja, USB i Aux priključke, površine presvučene piano lakom i kromirane ukrase… Fale jedino stražnji prozori na struju. Rio je i masivan (teži 1265 kilograma), kvalitetno je napravljen, a ima i solidne materijale. Još uvijek nudi i jednu od najprostranijih unutrašnjosti u svojoj klasi, ima i pristojan prtljažnik (288 litara), a malo koga će razočarati i pozicija za volanom, podesivim po dubini i visini. Sve ono što prosječan kupac ove klase traži je dakle, na mjestu. S druge strane, preglednost bočno unatrag je slabija zbog širokog stražnjeg nosača krova, a vrata i kvake ostavljaju pomalo tanak osjećaj u rukama, tipičan za dalekoistočne aute i nesrazmjeran masi auta. Zauzvrat, zatvaraju se tiho i lagano.

Rio je udoban i dobro guta lošu cestu, uz poneku grublju reakciju stražnjeg ovjesa. S volanom koji je ponekad mlak u reakcijama i mjenjačem nešto dužeg hoda ručice pokazuje da mu više paše uglađeniji stil vožnje, kad do izražaja dolaze tih i uravnotežen rad 1,4-litrenog dizelskog motora od 90 KS i 220 Nm. Jako dobar dizelaš može i fino potegnuti, a startna ubrzanja u stvarnosti se doimaju boljima nego na papiru. Najveća brzina od 172 km/h solidna je i sasvim dovoljna, premda ne i među boljima u klasi, a uvjetovana je proračunom mjenjača, koji zajedno s velikim okretnim momentom iz niskih okretaja favorizira jaka međuubrzanja.

Motor u takvim prilikama povuče bez okolišanja, a pristojan temperament dobro prati i solidno, premda nešto mekanije podešeno podvozje. Mjenjač sa šest stupnjeva je, pak, prava privilegija u ovoj klasi dizelskih motora. Već iz toga se može nazrijeti povoljna potrošnja, naročito na otvorenoj cesti, na kojoj se može krstariti sa samo oko 4 litre, dok u gradu troši oko 6 litara. Sve u svemu, četvrta generacija Rija kao da još ni izbliza nije pred završetkom životnog ciklusa. A pritom je i jedna od najpovoljnijih u klasi, čak i kad je u pitanju najskuplja, dizelska verzija 1.4 CRDi EX Urban...

Ukratko

Četvrta generacija Ria lansirana je 2011. i odmah osvojila naslove Croauto i Hrvatski auto godine. Prvi i jedini redizajn obavljen je 2014. Kia čvrsto vjeruje u kvalitetu svojih auta, pa se i Rio hvali konkurenciji nedostižnim jamstvom od 7 godina ili 150.000 kilometara

Može još povoljnije: osnovni, a posve solidno opremljen Rio (benzinac 1.2 sa 85 KS) stoji 84.990 kuna. Skladno dizajnirana i prostrana unutrašnjost sadrži i simbole plemenitosti, poput piano laka, brušenog aluminija, automatske klime, kože…

Prve serije nisu imale kazaljku temperature motora, što je ispravljeno uvođenjem redizajniranog modela. Rio ima ugodna i dobra sjedala, nije bučan i pruža dobru poziciju za volanom

RIO 1.4 CRDI

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 1396 ccm

Snaga 66 kW/90 KS pri 4000/min

Moment 220 Nm pri 1500/min

Pogon prednji

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 405 x 172 x 145 cm

Osovinski razmak 257 cm

Prtljažnik 288 litara

Gume 185/65 R 15, Hankook

Masa 1265 kg

Ispuh C02 102 g/km

MJERENJA

Brzina 172 km/h

0-100 km/h 14,2 sekunde

Potrošnja 5,3 l/100 km

Cijena 107.990 kuna

S doplatama 110.540 kuna

OPREMA EX URBAN

• 15-colni alu-naplaci • svjetla za maglu • kromirani ukrasi • automatska klima • volan i mjenjač u koži • senzor kiše • putno računalo s kontrolama na volanu • radio/CD/mp3 s kontrolama na volanu • prednji prozori i retrovizori na struju • pomoć pri kretanju na uzbrdici…

DOPLATE: metalik lak / ukupno 2550 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. veljača 2024 11:39