KOMPAKTNA KLASA

TEST: Mazda 3 Sport 2.0 G120 Takumi Sa šminkerskim paketom japanski kompakt je još atraktivniji

Ivan Lacković

Dobro nam poznata Mazda 3 s dvolitrenim SkyActive benzincem od 120 KS može se naručiti i s atraktivnim paketom Takumi koji se temelji na opremi Attraction koji bitno podiže cjelokupan dojam

Mazdu 3 poznajemo već tri godine, a njezin je izgled u kompaktnoj klasi i danas iznimno atraktivan. Na cesti djeluje nisko i široko, a s karakterističnim Kodo potpisom dizajna mogli bismo kazati i sportski dinamično. Tako mazda s Trojkom odlično gura u najzahtjevnijem i najnapučenijem automobilskom segmentu, a da ne ostane sve samo na izgledu, Trojka koja se proizvodi u Japanu, ima još šiz posebnosti koje kompaktnog Japanca izdvajaju od konfekcije. U prvom redu pritom mislimo na filozofiju gradnje motora koja prkosi trendu downsizinga (motori manjeg obujma s turbom) svojim četverocilindrašem obujma dvije litre SkyActiv tehnologije.

 

Foto: Ivan Lacković

Dakle riječ je o 2.0 atmosfercu od 120 KS koji uz omjer kompresije 14:1 i još nekoliko drugih SkyActiv caka, uključujući pažljivo poslagivanje omjera u mjenjaču, i bez turba omogućava odlične performanse motora, a bez obzira na veći obujam odlično uspijeva škrtariti s gorivom. U praksi vrlo dobro povuče već od početka, međuubrzanja ne lijepe za sjedalo, ali u svakom trenutku motor gura auto naprijed bez oklijevanja da pritom sve to obavlja uz visoku razinu uglađenosti.

Nama je na testu Trojka trošila oko 7 litara na svakih 100 kilometara u svim uvjetima (grad, otvoreno, autocesta), a s lakom nogom na gasu i pri 120 km/h na autocesti motor se čak zadovoljavao s potrošenih 5,5 litara! Usto: precizan upravljač, sjajno sjedenje i uzorno podešeno podvozje koje s nevjerojatnom lakoćom guta rupe i neravnine na asfaltu gotovo da bismo Mazdu 3 po voznim osobinama mogli uvrstiti u rang sportskog roadstera MX-5.

Barem među konkurentima kompaktne klase. Unutrašnjost raspolaže solidnim prostorom, izrada i materijali su vrlo dobri, no prtljažnik obujma 364 litre ipak nije rekorder klase, a visoki putnici prilikom ulaska na stražnju klupu moraju više pognuti glave zbog niske linije krova. Zato nam se vrlo svidjelo sportski definirano uređenje unutrašnjosti kojem u ovom slučaju poseban paket Takumi dodatno podiže dojam. Unutrašnjost je tako izvedena u kombinaciji kože i alkantare umjesto tkanine, dok su kod vanjskog izgleda najupečatljiviji tamno lakirani aluminijski naplaci od 18 cola (umjesto 16), a dobrodošla je i pomoć kamere za vožnju unazad…

Na koncu, upečatljiv Takumi paket dostupan je uz karoseriju Sport sa 5 vrata i uz motor G120, a u odnosu na Attraction koji je osnova, skuplji je tek 3500 kuna (prije obračuna trošarine). Odnosno, za Mazdu 3 Sport G120 Takumi treba izdvojiti 165.839 kuna, što je u slučaju našeg testnog primjerka naraslo za malo više od 9000 kuna zbog doplaćenog metalik laka, navigacije i još nekih sitnica. Nije malo, ali svakako vrijedi svake uložene lipe ako tražite dinamičan, sjajno opremljen i upečatljiv kompakt za obitelj, a i za "šminku".

MAZDA 3 2.0 G120

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski, 1998 ccm

Snaga 88 kW (120 KS) pri 6000/min

Moment 210 Nm pri 4000/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 446 x 179,5 x 146,5 cm

Osovinski razmak 270 cm

Prtljažnik 364 litre

Gume 215/45 R 18

Masa 1205 kg

Ispuh CO2 119 g/km

MJERENJA

Brzina 195 km/h

0-100 km/h 8,8 sekundi

Potrošnja 6,7 l/100 km

Cijena 165.839 kuna

S doplatama 175.110 kuna

OPREMA TAKUMI: 18-colni alu-naplaci: biksenonska svjetla • maglenke • zatamnjena stražnja stakla • senzor za kišu • stražnji parkirni senzori i kamera • tempomat • dvozonska automatska klima • Smart City Brake Support (SCBS) • prednji, bočni i prozorski zračni jastuci • multimedijalni sustav...

DOPLATE: metalik lak • navigacija • podni tepisi • korito prtljažnika • zaštitna prozirna folija ruba prtljažnika/Ukupno 9271 kuna

Izdvajamo

Iz drugih medija