FASTBACK

TEST: MAZDA MX-5 RF 2.0 G160 RF I s tvrdim krovom garantira gušte za volanom

Zagreb, 100517.
Test automobila Mazda MX-5.
Foto: Marko Todorov / CROPIX
CROPIX

Elektromotorima rasklopiv metalni krov i očaravajuća dizajnerska transformacija u duhu targa modela donijeli su na vagi 46 kg, a u vožnji veću krutost karoserije, uz tone iskonskog vozačkog zadovoljstva

Tvrdi, metalni krov (hardtop) nije novost u kultnom japanskom roadsteru, najprodavanijem autu te vrste u svijetu, čija osnovna izvedba zapravo uvijek dolazi s platnenim krovom. Metalni je bio na listi doplata, ali nikad dosad u formi koja u svakom trenutku, izvana ili iznutra, podsjeća na targa izvedbu. Dakle, s čvrstim okvirom krova coupéovskih i daleko prema stražnjem dijelu spuštajućih linija (fastback). Tako dizajnerski i koncepcijski aranžiran džepni dvosjed nazvan RF (Retractable Fastback, odnosno coupé s uvlačivim krovom) mnogima izgleda senzacionalno i nosi u sebi dozu nostalgije prema vremenima u kojima je takvih modela bilo više. Dijelom i zbog nove tamno sive metalik boje Machine (doplata 4000 kuna), koja izazovno ističe obline i snagu male karoserije i odlično se stapa s tamnim poliranim naplacima.

 

Foto: Marko Todorov / CROPIX

Skučena unutrašnjost jednaka je onoj u izvedbi s platnenim krovom, što znači da se sjedi nisko, “na podu”, u ravnini kotača i registracijskih pločica teretnih vozila. Pogled pritom puca na podulji poklopac motora visokih bokova, kao nekad na američkoj Corvetti, a subjektivan je osjećaj da je prostor čak malo zbijeniji nego s platnenim krovom, a preglednost slabija. Razlog? Odmah iza glava i malog prozora u vidokrug ulazi početak coupéovskog dijela karoserije. Zbog bogate opreme Revolution osjećaj je kao u malom luksuznom bolidu, u kojem su vozaču prosječnog stasa položaj volana, mjenjača i sjedala uvijek kao po mjeri, ali i u kojem je jedini konkretni pretinac udubljen u zid između naslona sjedala. Nema suvozačkog ni džepova u vratima.

Show s krovom počinje aktiviranjem elektromotora, koji sklop metalnih ploha i akrilno stražnje staklo gotovo bešumno i potpuno automatski u samo 13 sekundi prebace u utrobu posebnog spremišta iza sjedala. Čitava operacija moguća je i tijekom puzajućeg kretanja u kakvoj koloni, do 10 km/h. Osjećaj zaštićenosti je veći nego u izvedbi spuštenog platnenog krova, a strujanja zraka i buka koju stvaraju turbulencije očekivano manji, pa jak zvuk motora u vožnji snažnije dopire do unutrašnjosti. Mjenjač i spojka pružaju veći otpor nego u običnim autima, motor gromko radi, a sjajna harmonija prigušenih metalnih zvukova motora, mjenjača, diferencijala i podvozja ponovno budi nostalgiju prema nekadašnjim automobilima, u kojima je osluškivanje i uživanje u radu mehanike i ispuha bilo zabavnije od današnje opsesije multimedijom i drugim čudima modernog doba. Pravi entuzijast će zato često isključiti snažan Boseov hi-fi uređaj, sa satelitskim zvučnicima ugrađenima čak i u gornje dijelove naslona za glave.

Zagreb, 100517.
Test automobila Mazda MX-5.
Foto: Marko Todorov / CROPIX
CROPIX
 

Mazdinim roadsterom je, naravno, čisti užitak lagano krstariti uživajući u okolini, ali iskonski doživljaj vožnje je naravno, najbolji na otvorenoj zavojitoj cesti, za koje je MX-5 i stvoren. U takvom se ambijentu najbolje može uživati u mješavini dubokog i reskog zvuka temperamentnog atmosferskog 2,0-litrenog motora od 160 KS, povremenom punjenju svih šest brzina do konačnih 6000 okretaja (okretomjer je naravno, postavljen centralno) i poigravanju zavojima na valu sjajnog ovjesa, ni pretvrdog ni premekanog i korištenju svih prednosti stražnjeg pogona. Motor nam nije nepoznat i premda nema silinu turbomotora, ponovno nas je iznenadio dobrom elastičnošću i finim, progresivnim nabiranjem okretaja i razvijanjem snage. Vozačku ekstazu pruža u zoni visokih okretaja i nabrijanog tempa vožnje, premda je tad bučan, pa zapravo već malo iznad 100 km/h. A ne gleda li se brzinomjer zbog pozicije sjedenja “na asfaltu” dojam je da vozite barem 20 posto brže.

Zagreb, 100517.
Test automobila Mazda MX-5.
Foto: Marko Todorov / CROPIX
CROPIX
 

Niska karoserija brzo i sigurno guta dobre asfaltne zavoje, uz nježne prebačaje težišta izvrsno izbalansirane karoserije i ovjesa. Tko je vičan nabrijanoj vožnji, tad će uživati u prednostima stražnjeg pogona i špere s ograničenim proklizavanjem, male težine, trenutnog odziva na gas i brzog, preciznog volana, pa pokoji zavoj proći i adrenalinski nabijenim slidingom, uz spontani dječački osmijeh zadovoljstva na licu. Dokaz da muškarci nikad ne odrastu… Dodatnih 46 kilograma težine, koje nosi metalni krov, pritom se nimalo ne osjete i ne utječu na već poznato jedinstveno osjetilno iskustvo vožnje Mazdinim roadsterom, koji i u ovom izdanju pruža potpun osjećaj suživota vozača sa svojim autom. S druge strane, na lošoj cesti takva koncepcija donosi primjetnu veću krutost karoserije i ugodan osjećaj veće sigurnosti i zaštićenosti.

2.0 G160

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski, 1998 ccm

Snaga 118 kW/160 KS pri 6000/min

Moment 200 Nm pri 4600/min

Pogon stražnji

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 392 x 174 x 124 cm

Osovinski razmak 231 cm

Prtljažnik 127 litara

Gume 205/45 R 17, Bridgestone

Masa 1120 kg

Ispuh CO2 154 g/km

Brzina 215 km/h

0-100 km/h 7,5 sekundi

Potrošnja 7,8 l/100 km

Cijena 294.070 kuna

S doplatama 299.075 kuna

OPREMA REVOLUTION • 17-colni alu-naplaci • diodna dnevna svjetla • svjetla za maglu • stražnji parkirni senzori • automatska klima • kožna i grijana sjedala • multimedija, navigacija i dodirni zaslon • hi-fi Bose sa zvučnicima integriranima u sjedala • tempomat • putno računalo • start/stop i regenerativno kočenje • upozorenje za napuštanje vozne trake • senzor kiše i svjetla…

DOPLATE • metalik siva boja Machine • tepisi / ukupno 5005 kuna

Ukratko

Džepni roadster s metalnim sklopivim krovom teži je za 46 kilograma od modela s platnenim. U vožnji nije izgubio na okretnosti, a dobio je na čvrstini. Zakon za entuzijaste: atmosferski motor smješten je sprijeda uzdužno, a pogon straga

Put do sunca traje svega 13 sekundi, koliko traje rasklapanje metalnog krova elektromotorima i njegovo spremanje u zasebni prostor između sjedala i prtljažnika.Bez obzira na poziciju krova, linije tek 124 cm niske karoserije neprestano podsjećaju na umanjeno izdanje kultne Corvette, a ugođaj za volanom na vožnju malog targa modela. Sjedi se “na podu”, skoro kao u Formuli, pa je doživljaj gutanja asfalta puno iskreniji nego u običnom autu. Međutim, udobnost je puno bolja no što biste očekivali

Izvedba s tvrdim sklopivim krovom nudi se u pet kombinacija motora i opreme, a cijene kreću od 251.345 kuna (za motor 1.5 sa 131 KS i opremu Attraction). Tvrdi krov je skuplji od platnenog za 23.050 kuna, u verziji s jednakom opremom. Oprema Revolution malo koju želju ostavlja neispunjenom, a priča za sebe je ručni 6-stupanjski mjenjač. Čvrst je, precizan i kratkog hoda. Nudi se i automatski, za 12.550 kn. Elektromotori kreću u rasklapanje (ili sklapanje) krova pritiskom na tipku na konzoli. Solidan prtljažnik jednak je onome u izvedbi s platnenim krovom

Izdvajamo

Iz drugih medija