TERENSKI GOLIJAT

TEST: NISSAN X-TRAIL 2.0 dCi 4x4 X-Tronic Tekna Raskošna top izvedba naglašava sve nove adute

Ivan Lacković

Redizajnirani japanski SUV u najskupljoj izvedbi nudi sve osim ptičjeg mlijeka, snažniji dizelaš od 177 KS dobro zvuči i fino vuče, a uz pogon 4x4 izražen je i terenski potencijal

Ne treba imati “oči sokolove” kako bi na cesti primijetili redizajn treće generacije Nissan X-Traila, inače u prodaji od 2014. I to ne samo zbog novih boja karoserije, među kojima se posebno ističe perla narančasta kakva krasi testni model... Tu su i atraktivniji alu naplaci, koji u najskupljoj opremi Tekna broje 19 cola, a najveći posao poduzet je na prednjem poklopcu. Kao i kod novog Qashqaija, naime, Nissanova značka ugravirana je u plastiku prednje maske. Iz to iz istog razloga... To dizajnerski atraktivno rješenje, naime, ima praktičan povod – iza njega nalazi se unaprijeđeni radar (prije se nalazio sa strane, iza plastične rešetke), ključan dio sustava za automatsko kočenje, koje sad osim automobila prepoznate i pješake. A osim radara, vješto je skrivena i prednja kamera, dio praktičnog sustava Around View Monitor koji vozaču pri manevrima na parkiralištu nudi pogled od 360 stupnjeva. Osim navedenog, redizajnirani model tijekom 2018. dobit će i sustav poluautonomne vožnje ProPilot, spreman sam kontrolirati ubrzanje, kočenje i smjer kretanja, barem dok vozač ima kontakt s upravljačem i u svakom trenutku može preuzeti upravljanje X-Trailom. No, o tom potom, kad sustav i zaživi...

 

Foto: Ivan Lacković

Dobro je i što X-Trail i bez toga ima sve potrebno kako bi i dalje glasio za najprodavaniji SUV na svijetu (od 2014. prodan je u 766.000 primjeraka), posebno kad se sjedi u najluksuznijoj izvedbi Tekna. Redizajn je tu donio serijski glazbeni sustav Bose s osam zvučnika koji vozača i putnika časti izvrsnim zvukom, već od niže opreme N-Connecta nudi se sustav za upravljanje dugim svjetlima, a jednostavnije se koristi i multimedijski sustav NissanConnect. Pohvaliti vrijedi i novodizajnirani upravljač predstavljen u novoj Micri. Manji je, podrezan s donje strane i na strateškim mjestima mesnatiji nego prije čime bolje leži u rukama, a donosi i nove, preciznije tipke za upravljanje putnim računalom i multimedijom. Šteta, međutim, što se nije poseglo na većim zaslonom od ponuđenog, jer ovaj veličinom (7 inča), ali i grafikom pokazuje da nije najnovijeg datuma.

S novim razmještajem u unutrašnjosti porastao i prtljažnik te sad s pet postavljenih sjedala broji 565 litara (+15), dok s oborenim naslonima doseže 1996 litara. Kao i dosad, u ponudi je uz doplatu i treći red sjedala, a tko poželi pretvoriti X-Trail u sedmerosjed, to stoji 3000 kuna.

Već od niže opreme N-Connecta vrata prtljažnika se pokreću na struju, čak i relativno brzo (što veseli kad pada kiša ili se što prije želite riješiti tereta iz ruku). Ipak, prava raskoš dolazi tek izborom prestižne izvedbe Tekna – sjedala su tu serijski grijana i prekrivena finom kožom, prednja namjestiva strujom, dobiva se i strujom pokretan stakleni krov, pa i sva sila sigurnosne elektronike. X-Trail općenito tako sad ostavlja prestižniji dojam, za što je uz spomenutu kuru dotjerivanja zaslužno i uvjerljivo ponašanje u vožnji.

Glavni adut tu je prije pola godine u X-Trail vraćen snažniji dizelaš 2.0 dCi od 177 KS, koji znatno bolje pristaje karakteru japanskog SUV modela od donedavno jedinog motora u ponudi - solidnog, ali manjem Qashqaiju ipak primjerenijeg dizelaša 1.6 dCi. Ne samo da se bolje nosi s karoserijom od 1,7 tona pa nudi bolja međuubrzanja, stotku hvata za 10 sekundi (1,5 sekundi brže nego sa 1.6 dCi) i spreman je pojuriti do 196 km/h (+ 8 km/h), nego i uvjerljivije zvuči. Kad se snažnije pritisne gas, naime, javlja se ozbiljnijim hukom, kakvog vozač i očekuje u ozbiljnom terencu. A to od tla priličnih 21 centimetar uzdignut X-Trail, opremljen uključivim pogonom 4x4, samostalno promjenjivih omjera u programu Auto ili fiksnih 50:50 u poziciji Lock, jest.

Uz dorađeni bestupanjski mjenjač CVT, kojemu je posljednjim intervencijama trenje smanjeno za 40 posto, a programirani raspon stupnjeva izdašniji nego kod 8-stupanjskih automatskih mjenjača, potrošnja jest nešto veća nego kad se bira 6-stupanjski ručni mjenjač (službeno 4 decilitra), no i dalje od nje ne boli glava. Ne forsira li se pri vožnji, moguće je proći s prosjekom od 7,1 litru. Barem dok se vozi po asfaltu... Uglavnom, 2.0 dCi sa 177 KS zadovoljit će i zahtjevnije vozače, kojima život olakšava i brdo elektronike. Iako rastegnut na 464 cm, s X-Trailom se manevrira bez problema. Cijena? Testna, najskuplja izvedba u ponudi košta 364.725 kuna i rezervirana je naravno, samo za odlikaše, pa je dobro znati da X-Trail 1.6 dCi Visia stoji 210.090 kuna.

Ukratko

S redizajnom su uvedene i nove boje, posebno je atraktivna perla narančasta. Moćni dizelaš 2.0 dCi od 177 KS zvukom i nastupom savršeno paše uz X-Trail.

Nissanova značka sad je ugravirana u plastiku prednje maske i skriva unaprijeđeni radarski sustav ključan za automatsko kočenje

Mali, s donje strane podrezan upravljač posuđen je iz Micre. Novo je programiran i bestupanjski mjenjač CVT, koji sad radi brže i odlučnije, te pomaže da se potrošnja zadrži na prihvatljivih 7,1 litru. Uz uključivi pogon 4x4 te podnicu od tla uzdignutu 21 centimetar X-Trail je i dalje ozbiljan terenski igrač. Prtljažnik je narastao i sad broji 565 litara

X-Trail u najskupljoj opremi Tekna sam čita prometne znakove, automatski izbjegava sudar, zadržava se u voznoj traci i nadgleda mrtvi kut. A uskoro će nuditi i sustav autonomne vožnje ProPilot...

2.0 dCi 4x4

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 1995 ccm

Snaga 130 kW/177 KS pri 3750/min

Moment 380 Nm pri 2000/min

Mjenjač automatski, CVT

Dimenzije 469x182x171 cm

Osovinski razmak 271 cm

Prtljažnik 565/1982 litara

Gume 225/55 R19

Masa 1720 kg

Ispuh CO2 162 g/km

MJERENJA

Brzina 196 km/h

0-100 km/h 10,0 sekunde

Potrošnja 7,1 l/100 km

Cijena 364.725 kuna

Do registracije 363.370 kuna

OPREMA Tekna: automatska klima • alu naplaci od 19 cola • glazbeni sustav Bose • el. stakleni krov • Around View Monitor • el. otvaranje prtljažnika • upozorenje na vozila u mrtvom kutu • upozorenje za nenamjerno napuštanje trake • čitanje prometnih znakova • izbjegavanje sudara • navigacija • multimedijski sustav sa zaslonom od 7 inča • kožne presvlake • upravljač i ručica mjenjača u koži • grijana i el. namjestiva prednja sjedala • grijani upravljač • 10 parkirnih senzora • senzori kiše i svjetla • tempomat • el. preklopivi retrovizori • el. stakla • naslon za ruke straga s držačima za čaše...

Doplate: metalik lak • 7 sjedala • Ukupno 8500 kuna

Izdvajamo

Iz drugih medija