ODLIČNA KOMBINACIJA

TEST: OPEL ASTRA 1.6 CDTI BiTurbo Dva turba donose dvostruko više užitka

Ivan Lacković

Testirali smo Astru s najsnažnijim dizelskim motorom s dva turba koji vuče uvjerljivo i uglađeno te troši umjerenih 6 litara

Opel Astra, laureat izbora Europskog automobila godine 2016. dobro se snalazi na tržištu. Nova platforma, manja masa, nove tehnologije i prepoznatljiv izgled donose joj pozitivne bodove kod ljubitelja, ali i onih koji ranije nisu birali Opelov kompakt. Usto ni cijena nije prenapuhana pa nema razloga da se Astra ne nađe na listi želja kupaca kompaktnih modela.

 

Foto: Ivan Lacković

Kod motorne ponude kao najsnažniji dizelski stroj se ističe 1.6 CDTI s dva turbo punjača različitih dimenzija i opsega djelovanja od 160 KS kakav se našao ispod poklopca testnog primjerka jarko crvene boje. Odmah po kretanju primijetili smo živahan karakter ovog motora pa smo mu vrlo brzo oprostili nešto glasniji rad, posebice u praznom hodu. U vožnji pak ne dolazi do izražaja, a na vozačkom sjedalu najviše smo se fokusirali na razvijanje snage i momenta (350 Nm u rasponu od 1500 do 2250/min) koji su obilno dostupni već od 1500 okretaja. Upravo zahvaljujući sustavu dvostrukog turbo punjača pri kojem manja turbina djeluje na nižim, dok druga, veća, brine o potisku zraka na višim okretajima voziti se u ovakvoj Astri pravi je gušt. Pritom za ležernu vožnju okretaje uopće ne treba dizati preko 2000 okretaja, a kad smo poželjeli brže, Astra je a svaki pritisak gasa reagirala spremno i žustro uz vrlo ujednačeno nabiranje brzine. Ukupno, motor najbolje diše i snalazi se od 2000 do 4000 okretaja kad daje najbolje od sebe.

Ivan Lacković
 

Mjenjač je pritom brz, ali tek zadovoljavajuće precizan s omjerima posloženim na taj način da i šesti stupanj jamči dobra ubrzanja. Položaj za upravljačem je uzoran, sjedala su vrlo udobna, a upravljač je podešen tako da vozaču pruža sjajan odaziv i kristalno čistu informaciju o kontaktu kotača i ceste. Pritom hvalimo i ovjes koji je sprijeda klasični McPherson dok straga pronalazimo polukrutu osovinu s dodatkom Wattovog paralelograma pričvršćenog za podnicu i uzdužnih krakova za stražnje kotače čime se umanjuje negativan nagib kotača u vožnji. Stabilnosti u sigurnim prolascima kroz zavoje uz ovjes i nisko težište pridonose i 18-colni kotači s nisko profilnim gumama. Naravno, premda je ovakva Astra u našim rukama vozila u bržem ritmu prosječna potrošnja na kraju testa zadržala se na vrlo prihvatljivih 6,2 litre.

Ukratko

Još samo u Astri: inicijalno fiatov 1.6 CDTI u nedavnoj transakciji nije prešao u ruke PSA. Šteta.

Unutrašnjost Astre korektno je dizajnirana i posložena, sve je praktično i funkcionalno i jedino što možda nedostaje je tračak originalnosti. Klasični instrumenti ne ostavljaju prostora za iznenađenje, a ergonomska sjedala (3608 kn) uz električno podešavanje lumbalnog dijela nude i produžetak za sjedeću površinu

1.6 CDTI

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 1598 ccm

Snaga 118 kW/160 KS 4000/min

Moment 350 Nm pri 1500-2250/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 437 x 181 x 149 cm

Osovinski razmak 266 cm

Prtljažnik 370/1210 litara

Gume 225/40 R18 Continental

Težina 1350 kg

CO2 ispuh 109 g/km

MJERENJA

Najveća brzina 232 km/h

0-100 km/h 8,5 sekundi

Potrošnja 5,3 l/100 km

Cijena 178.651 kuna

S doplatama 201.408 kuna

OPREMA

Innovation: aut. dvozonska klima • upozorenje na razmak, senzor za prevenciju sudara i automatsko kočenje • prepoznavanje znakova • pokretanje bez ključa • stražnji spojler • kožom presvučen upravljač s komandama • maglenke sprijeda • aktivni tempomat • upozorenja na promjenu vozne trake • aut. svjetla, brisači i zatamnjivanje unutarnjeg retrovizora • alu. naplatci (17 cola)...

Doplate: metalik boja • paket Inovacije (Matrix led aktivna svjetla, IntelliLink + navigacija, displej na instrumentima u više boja • ergonomska sjedala sprijeda • aluminijski naplatci (18 cola) • pomoć pri parkiranju sprijeda i straga • zatamnjena stakla

Izdvajamo

Iz drugih medija