TOP MODEL

TEST: PEUGEOT 3008 2.0 BlueHDi GT Stasit i zanimljivo dizajniran SUV svugdje upada u oči

Ivan Lacković

Testirali smo najsnažniju i najskuplju izvedbu jednog od najzanimljivijih ovogodišnjih noviteta s dizelskih 180 KS i uglađenom automatikom kao dobrom podlogom za bržu, ali i opuštenu vožnju

Dobar start Peugeota 3008 u Europi i kod nas novi francuski SUV može zahvaliti činjenici što je sadašnja druga generacija postala pravi SUV za razliku od prethodnika koji je vozio negdje na pola puta između jednovolumena i pravog SUV-a. Usto vrlo zanimljiv futuristički vanjski i unutarnji izgled 3008 je prometnuo u jednog od najzanimljivijih ovogodišnjih noviteta. Testirali smo top izvedbu koja je najsnažnija i najopremljenija, a time i najskuplja verzija koja dolazi sa 2,0-litrenim HDi motorom od 180 KS te paketom GT, a stoji pozamašnih 295.285 kuna do registracije. Usto hrpa dodatne opreme ovakvom 3008 povisuje cijenu do čak 376.450 kuna što nije malo, ali valja kazati da vam onda više neće nedostajati baš ništa. Kod testnog primjerka u oči upada i neobična, nesimetrično dvobojna boja karoserije no ništa manje nije zanimljiva unutrašnjost s armaturom na kat razlomljenih linija i iznimno širokim grebenom koji dijeli prednja sjedala, s minimalističkom ručicom mjenjača.

 

Foto: Ivan Lacković

Vozač je okružen prekidačima, digitalnim ekranima i funkcijama kao kapetan Enterprisea dok skupocjeni materijali poput ukrasnih letvica od svijetle hrastovine pridonose dojmu skupoće. Sjedala su pritom sjajno dimenzionirana (s masažom) a tu su i stakleni krov, izvrstan hi-fi sustav Focal, arsenal sigurnosnih i multimedijskih gadgeta... I ovdje pronalazimo Peugeotov mali upravljač koji onima nižeg rasta zaklanja pogled na virtualne instrumente no inače je sve logično raspoređeno nakon malo privikavanja. Kombinacija dizelskog motora od 180 KS i automatskog mjenjača sa šest stupnjeva je top izvedba u ponudi i vrlo dobra je podloga za brzu, ugodnu i štedljivu vožnju. Peugeot kreće lagano i bez napora, tih je i kad se gas jače stisne, a veliki okretni moment od 400 Nm i dobar automatski mjenjač ulijevaju dobru dozu povjerenja prilikom ubrzanja i pretjecanja. Ubrzanje do stotke za manje od devet sekundi, međuubrzanje od 60 do 100 km/h za osam sekundi i prilično lako dohvatljiva najveća brzina preko 200 km/h govore, uostalom, sami za sebe.

Uglađena automatika postaje još brža ručnim prebačajima polugicama ili samom ručicom, a posebna je priča uključivanje načina rada Sport. Motor tad energičnije reagira na gas, mjenjač prebacuje u višoj zoni okretaja, a unutrašnjost na umjetan način ispunjava oštar, reski zvuk, kao da je u pitanju nabrijani benzinac. Kotači pritom i u zavojima uvijek pružaju dovoljno čvrst oslonac, a osjećaju dobrog ležanja i kontrole nad velikim autom pridonosi ekstremno mali i dobro podešeni volan, oblika kao u bolidima. Potrošnja je s obzirom na sve niska i uz umjereniji pristup lako je ostvariv i prosjek manji od sedam litara.

Jamstvo od četiri godine i solidna izrada dobri su prodajni aduti, a dizajnerski mamac su i stražnja svjetla u agresivnoj formi pandži. Što drugo reći pri pogledu na kokpit nego bonjour future. Elektronika Grip control (doplata 5200 kn) sama dozira gas s obzirom na vrstu podloge. Podvozje i veliki kotači dobro gutaju neravnu cestu, premda stražnji ovjes na grube udare reagira dosta tvrdo i bučno. Širok i povišen, GT na cesti izgleda dojmljivo, a kako u ovoj klasi 90 posto kupaca ionako bira prednji pogon, 4x4 uopće nije u ponudi... Straga pomalo razočarava prostor za koljena, ali zato prostorom obiluje lako pristupačni prtljažnik od 520 litara.

2.0 BLUEHDI 180

TEHNIČKI PODACI

Motor       turbodizelski, 1997 ccm

Snaga       133 kW/180 KS pri 3750/min

Moment       400 Nm pri 2000/min

Mjenjač       automatski, 6 stupnjeva

Dimenzije       445 x 184 x 162 cm

Osovinski razmak       268 cm

Prtljažnik       520 litara

Gume       235/55 R 18, Nokian

Masa       1465 kg

Ispuh CO2       124 g/km

MJERENJA

Brzina       207 km/h

0-100 km/h       8,9 sekundi

Potrošnja       7,2 l/100 km

Cijena 295.285 kuna

S doplatama 376.450 kuna

OPREMA GT • dvobojna karoserija • alu-naplaci • aktivna diodna glavna svjetla • diodna dnevna prednja i stražnja svjetla • GT branici i maska • parkirni senzori i kamera • sjedala u koži i alkantari • navigacija • sportski volan • obloge od hrasta • uređaji za zadržavanje u voznoj traci i nadzor mrtvog kuta • čitanje znakova • upozorenje na umor…

DOPLATE • metalik lak • panoramski krov • kamera 180 i automatsko parkiranje • hi-fi Focal • grijana i masažna prednja sjedala • 3D navigacija i glasovno upravljanje • keyless • Grip Control • adaptivni tempomat…Ukupno 81.165 kuna

Izdvajamo

Iz drugih medija