PRAVA MJERA

TEST: Peugeot Pulsion 125 RS je poprilično skup, ali i vrhunski skuter dizajniran po uzoru na limuzinu 508 koji u razred donosi dašak više klase

    AUTOR:
    • Boris Galović

  • OBJAVLJENO:
  • 10.11.2019. u 20:39

Ivan Lacković

Premda sa 40.041 kunom uopće nije jeftin, Peugeotov skuter dizajniran po uzoru na limuzinu 508 u razred 125 donosi detalje dosad rezervirane za broj veće i još skuplje skutere razreda 300 - diodna svjetla, digitalne instrumente, daljnsko otključavanje i paljenje bez ključa

Premium. To je ključan pojam i kad se govori o novom Peugeot Pulsionu 125. Kao što se francuski proizvođač automobila s novim 508 želi uključiti u društvo Audija A4, BMW serije 3 i Mercedesa C-klase, tako i Peugeot Motorcycles želi u prestižno društvo premium skutera novim Pulsionom 125. Nudi se u dva izdanja poznata iz svijeta automobila - Allure i RS.

Prvi je namijenjen vozačima koji prije svega cijene udobnost i serijski se isporučuje s velikim, ručno podesivim vjetrobranom i top-boxom od 39 litara, a drugi će se više svidjeti ljubiteljima sportske vožnje i dolazi s golim upravljačem kao na motociklima, kratkim vjetrobranom i osloncima za noge od inoxa. Oba stoje za skuter od 125 ccm priličnih 40.041 kunu, a na tržištu se moraju nositi s razvikanom Hondom Forza 125 i Yamahom X-Max 125.

Ivan Lacković
 

Izgledaju, međutim, sjajno. Pogotovo dvobojna bijelo-plava verzija s testa (RS), koja prilično podsjeća na Peugeot 508. S francuske limuzine kao da su preuzeta i diodna svjetla, i dijamantna maska hladnjaka i stražnja svjetla s lavljim kandžama. Isto vrijedi i za analogno-digitalnu instrumentnu ploču, koja podsjeća na revolucionarni i-Cockpit prvi put viđen na Peugeotu 3008.

Ivan Lacković
 

Uz uobičajeni analogni brzinomjer i okretomjer, na središnjem se zaslonu u bojama dijagonale 12,7 centimetara u vožnji prikazuju razina goriva u spremniku, temperatura rashladne tekućine i podaci s mobilnog telefona vozača (poruke, upute s navigacije...). Uz to, spremnik goriva i sjedalo otključavaju se daljinski, pretinac za sitnice opremljen je USB-priljučkom, a ključ pri paljenju nije potrebno vaditi iz džepa ili torbice. Ugodno iznenađuje i veličina pretinca ispod sjedala, koji može prihvatiti integralnu kacigu i jet-kacigu.

Ivan Lacković
 

Premda je Peugeot Motorcycles danas u indijskim rukama, skuter je dizajniran i proizvodi se u Mandeureu, francuskom gradiću nedaleko Peugeotovog povijesnog sjedišta Socheauxa na granici sa Švicarskom. I pokreće ga poznati jednocilindraš Power Motion, kojeg već koristi CityStar, a razvija lijepih 14,6 KS pri 9000 okretaja i 11,9 Nm pri 7000 okretaja.

Ivan Lacković
 

Sasvim dovoljno za ne pretjerano težak skuter (165 kilograma). Ne čudi stoga što lakoćom dostiže krajnjih 108 km/h, a u prosjeku se zadovoljava sa skromnu 3,1 litru, zbog čega s jednim spremnikom goriva prevali za gradski skuter priličnih 400 kilometara.

Položaj za upravljačem je sjajan - leđa su gotovo sasvim uspravna, noge blago povijene, ručice upravljača blago zakrivljene, a sjedalo od tla udaljeno idealnih 79 centimetara. Pravi pravcati gran turismo. Samo broj manji.

Ivan Lacković
 

S kratkim međuosovinskim razmakom (1435 mm), velikim prednjim kotačem (14 cola) i malom težinom (165 kg), međutim, sjajno se snalazi i u gradskoj gužvi. U startovima na semaforima je samouvjeren, mijenjanje vozne trake više ne stvar umnog no tjelesnog napora, a iznenađujuće je miran i siguran pri brzinama iznad gradskih 80 km/h.

UKRATKO

Analogno-digitalna instrumentna ploča zapravo je motociklistično izdanje i-Cockpita. Na središnjem zaslonu prikazuju se, među ostalim, i upute s navigacije

U ponudi su dva izdanja novog Pulsiona 125 - udobnije Allure i sportsko RS. Oba po priličnih 40.041 kunu

Ugodan položaj za upravljačem, dvostruko sjedalo dovoljno veliko i za suvozača i spremnik goriva od 12 litara čine ga sjajnim i na duljim vožnjama izvan grada. Potegne do 108 km/h, a troši oko 3 litre

Tri vertikalna diodna svjetla straga također su poveznica s novim 508, a ispod sjedala stanu jedna integralna i jedna jet-kaciga

Diodna svjetla i dijamantna maska hladnjaka podsjećaju na atraktivni Peugeot 508. Kratak vjetrobran i dvobojne oklope ima izdanje RS

Pulsion 125 RS

Cijena 41.041 kuna

Snaga (KS) 14,6

Potrošnja (l/100km) 3,1

TEHNIČKI PODACI

Motor   jednocilindarski, četverotaktni,

        4 ventila po cilindru, hlađen vodom

Obujam  124,8 ccm

Provrt i hod    57 x 48,9 mm

Snaga   14,6 KS pri 9000 o/min

Okr. moment     11,9 pri 7000 o/min

Mjenjač automatski (variomat)

Prijenos        lanac

Okvir   jednostruki, od čeličnih profila

Ovjes   sprijeda teleskopska vilica ø37 mm,

        straga oscilirajuće rame

Kočnice sprijeda disk ø260 mm,

        straga disk ø210 mm, ABS

Gume    sprijeda 120/70 R14

        straga 140/60 R13

Dužina  197 cm

Međuosovinski razmak    143,5 cm

Širina  76 cm

Visina sjedala  78 cm

Spremik goriva  12 litara

Težina  165 kg

 

Izdvajamo

Iz drugih medija