BRUTALNA JURILICA

TEST: RENAULT MEGANE R.S. CUP Pistu voli više nego cestu

Željko Puhovski/CROPIX

Megane R.S. sa žestokim turbomotorom od 265 KS sada je i opremljeniji te štedljiviji

Drugi redizajn prednjeg dijela Meganea, inspiriran konceptom DeZir iz 2010., zamijenio je dosadašnji pomalo tup izgled i donio privlačniju dozu agresivnosti. Međutim, hardcore verzija Meganea u svojoj je srži ostala netaknuta. Cijenom od 225.900 kuna to je i dalje najpovoljnija ulaznica u svijet brutalno snažnih kompaktnih modela, čije su srca i duša 2,0-litreni turbomotor od 265 KS i 360 Nm, oplemenjen oštrim zvukom i tvrdim ovjesom. Unutrašnjost je pak neizmijenjena. Izuzetak je uvođenje start/stop uređaja, koji definitivno postaje obavezni dio opreme i u snažnim sportskim verzijama. Sportski ugođaj tako je i dalje naglašen jarko crvenim pojasevima i šavovima upravljača, aluminijskim papučicama s gumenim čepićima, upravljačem čiji oblik sugerira napadačkiji stil vožnje i svijetlom podlogom okretomjera koja upućuje na njegovu povećanu važnost.

Sve ostalo, poput lakirane plastike i kromiranih površina jednako je kao u slabijim, a bolje opremljenim verzijama. S druge strane, proširen je popis doplata, dio kojih je jasno vidljiv u testnom primjerku. Uveden je unaprijeđen multimedijski uređaj R-Link (5500 kuna) s navigacijom i internetskom vezom, kroz čije menue se surfa dodirnim zaslonom ili pak kontrolerom na grebenu. Veliki monitor sadrži i opciju R.S. (2470 kuna) za mjerenje i očitavanje brojnih telemetrijskih podataka (ubrzanja i G sile, količina prianjanja, brzina kruga, tlak turbine...). Tu su i školjkasta sjedala Recaro (7900 kuna), koja fenomenalno drže tijelo, pritom su iznenađujuće udobna, ali za svakodnevno višekratno ulaženje izlaženje, zbog visokih bokova, jednostavno su prenaporna. Naročito zateknete li se na užem parkirnom mjestu, kada su izlazak ili ulazak otežani i velikom dužinom vrata. Niste li ljuti pobornik česte vožnje stazom ili jahanja zavoja trkaćim brzinama, doplatu za R.S. monitor i školjkasta sjedala jednostavno - preskočite. I serijska sportska sjedala bit će sasvim dobra za poneko jurcanje zavojima.

Ne prakticirate li često odlaziti na adrenalinske vožnje stazom, izbjegnite i doplatno podvozje Cup (7000 kuna). Vrlo tvrdo je podešeno i u sprezi s 19-colnim naplacima na lošim cestama vožnja po utonulim šahtovima i grubim zakrpama ponekad graniči s mazohizmom. Tko namjerava R.S. koristiti u svakodnevici, avantura s Cup ovjesom je sasvim suvišna. A zvuk iz ispuha postaje ozbiljniji kako raste pritisak na gas. Grmljavine nema, ali hrapavo grgljanje pomiješano s blagom tutnjavom diže adrenalin pa mislima neprestano provlači ideja o potrazi za pustom zavojitom cestom ili odlasku na stazu. Ipak, i u običnom prometu Megane pokazuje očiglednu nadmoć. Velika snaga i moment od 360 Nm pri kretanju i pretjecanju uvijek vas izbacuju u nedostižnog predvodnika kolone, uz oštar zvuk i ubrzanja toliko brutalna da je proklizavanje koje budi elektroniku praktički neizbježno, čim je podloga imalo skliskija.

Bučnost pri velikim brzinama puno je veća nego u recimo Astri OPC ili Golfu R i pojačava osjećaj bolida. Precizan i izravan upravljač dodatno pojačava trkaći dojam, jednako kao blokada diferencijala i trostupanjski ESP s programiranim proklizavanjem u prva dva stupnja te potpunim isključivanjem u trećem. Nemate li dobru dozu vozačke vještine i brzine, najpametnije je zadržati se na prva dva. U sliku moćnog cestovnog bolida uklapaju se jake kočnice s diskovima promjera 340 mm, koje na već imalo jači pritisak ukopavaju široke gume u asfalt, dok iz čitave priče pomalo iskače mjenjač. Istina, kraćih je hodova i jurnjavi prilagođenih omjera u odnosu na standardni Megane, no ipak sporiji od očekivanja. Redizajnirani R.S. postao je i prilično štedljiviji. Novom elektronikom i start/stop uređajem potrošnja je spuštena za više od litru, što u doba skupog benzina čak i uličnim trkačima nije više nevažno saznanje. Vremena se mijenjaju...

MEGANE R.S. CUP

TEHNIČKI PODACI

Motor: turbobenzinski, 4 cil.

Obujam: 1998 ccm

Snaga: 195 kW (265 KS) pri 5500/min

Moment: 360 Nm pri 3000/min

Pogon: prednji

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije: 430x185x143 cm

Osovinski razmak: 265 cm

Prtljažnik: 345/375 litara

Gume: 225/40 R 18, testni 235/35 R 19

Težina: 1380 kg

CO2 ispuh: 190 g/km

Brzina: 255 km/h

0-100 km/h: 6 sekundi

Potrošnja: 10,7 l/100 km

CIJENA 225.900 kn

S DOPLATAMA 279.295 kn

Izdvajamo