GORŠTAK I ŠMINKER

TEST: ŠKODA KAROQ 2.0 TDI 4x4 DSG Style najprestižnija izvedba češkog SUV-a uvlači se pod kožu i najzahtjevnijima

Top izvedba češkog terenca dolazi s uvjerljivim dizelašem od 150 KS, 7-stupanjskom automatikom i pogonom 4x4, ne posustaje niti kad se siđe s asfalta, a paziti treba samo da se ne zaigra s doplatama
 Ivan Lacković

Dizelaš od 150 KS, 7-stupanjska automatika, pogon 4x4... Top izvedba Škode Karoq, jasno je već na prvi pogled, sazdana je od najboljega što se nudi na policama koncerna Volkswagen. Ipak, pravu vrijednost češki SUV u svojem najraskošnijem izdanju otkriva tek kad se sjedne u opremom nakrcanu unutrašnjost i započne s vožnjom. Čime osvaja? Smješten na već dobro poznatu i provjerenu platformu MQB, tehnološki blizanac VW Tiguana suvereno prati željeni pravac u zavojima, karoserija izrađena uz obilno korištenje visokočvrstog čelika prigušuje vibracije i tako pridonosi udobnosti, a kad se poželi, voziti se može i prilično dinamično. I to ne samo po asfaltu...

Foto: Ivan Lacković

Zasluga je to prije svega svojevrsne perjanice među motorizacijom njemačkog koncerna, 2,0-litrenog dizelaša od 150 KS. Uvjerljiv u koji god se model smjesti, i u Karoqu paše kao saliven. I kad je riječ o guštu za upravljačem, predstavlja najbolji izbor. Oštru konkurenciju mu, doduše, predstavlja jednako snažan 1.5 TSI, nastupom i potrošnjom spreman razoružati i najveće protivnike turbobenzinaca. No, čini se da je 2.0 TDI ipak pogođeniji za SUV, i to ne samo jer je zasad jedini dostupan s pogonom 4x4... Vrijednost više nudi uparen s rafalno brzim 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, a posebno impresionira lakoćom kojom pokreće masu od gotovo 1,6 tona. Usprkos težini, pa i pogonu 4x4 riješenom pomoću spojke Haldex, niti od potrošnje ne boli glava. Dok se ne forsira, Karoq se bez problema vozi sa skromnim prosjekom od 7,2 litre. Zahvaljujući tome što je dužinom od 445 cm osjetno veći od svojeg prethodnika Yetija (422,5 cm), prvog SUV modela u povijesti Škode, Karoq nudi i primjerenu udobnost. I sprijeda i straga.

Ivan Lacković

Posebno u bogatijoj izvedbi Style, koja serijski donosi gotovo sve što bi vozač mogao poželjeti, od automatske klime, tempomata i multifunkcionalnog upravljača u koži do šminkerskih detalja, poput zgodnih alu-naplataka od 17 cola, ambijentalnog osvjetljenja i projekcije loga na tlo pored automobila. Oduševljava i broj pretinaca, razmještenih diljem unutrašnjosti. U prednja vrata tako stanu boce od 1,5 litara, izdašan je i pretinac u prednjoj armaturi, a ništa manje nije niti spremište ispod prednjeg naslona za ruke. Osim toga, posebni odjeljci nude se za ključ, pametni telefon, čaše... Uz doplatu do 2744 kune ponuđen je i VarioFlex, praktični sustav s tri samostalna sjedala u drugom redu, od kojih se vanjska pomiču uzdužno. S obzirom na ponuđeno, cijena od 254.779 kn je i više nego konkurentna, no paziti treba kad se počne gledati popis doplatne opreme. Tko se zaigra i krene Karoq opremati kožnim sjedalima, većim alu-naplacima i naprednijim multimedijskim sustavom, to će morati i platiti.

Ivan Lacković

Ukratko

Uz pogon 4x4 riješen pomoću spojke Haldex i podnicu udaljenu 17,5 cm od tla s Karoqom se bez straha silazi s asfalta. Barem kad se ne biraju niskoprofilne gume poput 19 colnih na testnom primjerku. U izvedbi Style raskošno opremljena unutrašnjost ne ostavlja mjesta za prigovore, a tko poželi kožna sjedala to će doplatiti 10.400 kuna

Obiteljsku crtu Karoq brani i prtljažnikom koji guta do 1810 litara, opremljenim dvostrukom podnicom i kukama za torbe. Dio rješenja “Simply Clever”, uz kišobran ispod suvozačkog sjedala i strugalicu za led na poklopcu spremnika, čini i svjetiljka u prtljažniku. Usprkos masi od 1,6 tona, dizelaš 2.0 TDI u prosjeku troši više nego prihvatljivih 7,1 litru

2.0 TDI

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 1968 ccm

Snaga 150 KS pri 3500-4000/min

Moment 340 Nm pri 1750-3000/min

Mjenjač DSG, 7 stupnjeva

Pogon 4x4

Dimenzije 445x184x161 cm

Osovinski razmak 263 cm

Ptrljažnik 479/1810 litara

Gume 225/55 R17

Masa 1591 kg

Ispuh CO2 137 g/km

MJERENJA

Brzina 196 km/h

0-100 km/h 9,3 sekundi

Potrošnja 7,1 l/100 km

Cijena 254.779 kuna

S doplatama 348.725 kuna

OPREMA Style • auto-klima • alu-naplaci (17”) • tempomat • automatsko kočenje • senzor kiše • el. podizači stakala • el. namjestivi i grijani retrovizori • parkirni senzori • putno računalo • radio sa zaslonom od 8” • Bluetooth • pokretanje bez ključa • prednji naslon za ruke s pretincem i utičnicom od 12 V • maglenke • LED paket • Simply Clever paket • sustav za poziv u nuždi...

DOPLATE • metalik lak Velvet • sjedala u kombinaciji koža/umjetna koža • el. namjestiva i grijana prednja sjedala • alu-naplaci od 19 cola • navigacija sa zaslonom od 9,2” • sustav VarioFlex...Ukupno 93.946 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 20:22