MARATONKA

TEST Stasita i atraktivno oblikovana Honda Forza 300 pružila nam je nikad brže i ugodnije nabiranje kilometara

    AUTOR:
    • Marijan Projić

  • OBJAVLJENO:
  • 27.10.2019. u 12:10

Honda Forza 300 2019.

 

Izlaskom Silver Winga sa scene, na vrh ponude Hondinih skutera (isključimo li Integru i X-ADV) zasjela je Forza 300. U prvotnoj inkarnaciji predstavljala je specifičan iskorak, jedan od eksperimenata koje si Honda povremeno dozvoli, no njezin avangardni izgled s niskom i dugačkom siluetom te vrlo kratkim vjetrobranom nikad nije uspio u potpunosti pridobiti širu publiku.

Stoga su s novim izdanjem stigle i radikalne promjene oslonjene na tradicionalniju 125 verziju od koje su preuzeti okvir i plastike. Rezultat je kraća, viša i lakša Forza koja nudi bolju dinamiku vožnje a da se pritom nije izgubilo ništa na udobnosti i praktičnosti.

Odličan kompromis između voznih svojstava i praktičnog popunjavanja zone ispod sjedala prati više nego dobra opremljenost. Uz disk kočnice s ABS-om sprijeda i straga, električno podesivi vjetrobran te ogromnih 53,5 litara prostor ispod sjedala, tu su i analogni-digitalni instrumenti s komandama na upravljaču.

Honda Forza 300 2019.
 

Plastike su neznatno izmijenjene u odnosu na 125, posebice sprijeda, gdje dominiraju nova diodna svjetla, dok dodatni elementi na rubovima povećavaju trodimenzionalnost linija i aerodinamičku zaštitu.

 

Slika je upotpunjena besprijekornom završnom obradom, kao i opsežnim popisom opcija u kojima se nude i grijane ručice upravljača i 45-litarski kofer koji se otvara istim daljinskim ključem kojim se pristupa pretincu ispod sjedala ili pokreće motor.

 

Za pogon se koristi iskušana kombinacija motora i prijenosa koju koristi i SH model, dotjerana za uvjerljivije reakcije na nižim okretajima. Tih i uglađen sa 25,2 KS efektivno razvija 129 km/h uz autonomiju od 370 km. Nema start/stop sustav, ali velika novost je sustav kontrole okretnog momenta (HSTC).

 

Novi okvir donio je i kompaktnije dimenzije, smanjio težinu za 12 kg, ali i promijenio položaj za upravljačem. Povišena pozicija tjera vozača da bude aktivniji, a neznatno uži upravljač pruža bolji osjećaj kontrole, osobito pri žustrijim promjenama smjera i manevrima na užem prostoru.

 

Kroz zavoje Forza je uvijek neutralna. Novi okvir, u kombinaciji s odličnim ovjesom i gumama, spreman je i na žustriji ritam, ali nikad na uštrb udobnosti u kojoj će uživati i suputnik.

Honda Forza 300 2019.

UKRATKO

Forza vuče bez zastajkivanja bilo da je u pitanju zeleno svjetlo na semaforu ili izlaz iz planinskog zavoja. Najveća brzina je 129 km/h, a prosječna potrošnja 3,1 l/100 km

S pametnim ključem u džepu dovoljno je približiti se kako bi pokrenuli motor, otključali sjedalo, spremnik goriva ili kofer

Cijena Forze 300 s uključenim koferom iznosi 48.000 kn, što je neznatno jeftinije u odnosu na najvećeg rivala Yamahu X-MAX 300

Uz analogni brzinomjer i okretomjer tu su i brojne dodatne informacije projicirane u digitalnom formatu, a prednja i stražnja svjetla opremljena su diodnom tehnologijom

U odnosu na prethodnika tu su snažnije kočnice na za broj većim kotačima (sprijeda od 15, a straga od 14 inča), ali i bolja raspodjela masa i učinkovitiji ovjes

Upravo smo taj novitet početkom lipnja uzeli na maraton-test i njime do kraja rujna prevalili lijepih tri tisuće kilometara (s tvornički ugrađenim 45-litrenim top-boxom i dalje stoji 48.000 kuna)

Već smo u prvom tjednu naučili cijeniti bogatu opremu japanskog skutera koji dolazi iz istih proizvodnih pogona u talijanskoj Atessi

Ne mislimo pritom samo na detalje koji svakodnevicu čine ugodnijom, poput ključa koji uopće ne treba vaditi iz džepa ili električno podesivog vjetrobrana, nego i vožnju sigurnijom (diodna kratka i duga svjetla, kontrola proklizavanja i ABS). A nakon tri mjeseca i udobno dvostruko sjedalo, uspravan položaj sjedenja, sjajnu zaštitu od vjetra i štedljivi jednocilindraš (4,2 litre)

Forza 300
TEHNIČKI PODACI

Motor       1 cilindar, 4 ventila, 4 takta,
       vodeno hlađenje
Obujam       279 ccm
Snaga       25,2 KS pri 7000/min
Moment       27,2 Nm pri 5750/min
Provrt x hod       72 x 68,5 mm
Mjenjač       CVT
Završni prijenos       remen
Okvir       čelične cijevi
Ovjes       sprijeda teleskopska vilica,
       straga vilica s dva amortizera
       podesiva na predopterećenje
Kočnice       sprijeda disk promjera
       256 mm sa dvoklipnim
       kliještima; straga disk promjera
       240 mm s jednoklipnim
       kliještima; ABS
Gume       sprijeda 120/70 R15,
       straga 140/70 R14
Dužina       2140 mm
Visina sjedala       780 mm
Međuos. razmak       1520 mm
Masa       182 kg
Spremnik goriva       11,5 litara
Potrošnja       3,1 l/100 km

 

Izdvajamo

Iz drugih medija