VRHUNSKI DIZELSKI SUV

TEST: Tko je rekao da je dizelašima odzvonilo? Golemi Volkswagen Touareg 4.0 TDI V8 najsnažniji je Touareg ikada, a testni stoji 1,1 milijuna kuna!

VW Touareg 4.0 TDI R-line 2019.
Marin Tomaš

 

Sjećate se Touarega 5.0 TDI V10? Sa svojih 313 KS i 750 Nm povukao je 2006. godine 155 tona težak jumbo-jet Boeing 747. E, pa ovaj novi 4.0 TDI V8 sa 421 KS i 900 Nm još je moćniji!

Najsnažniji serijski dizelski Touareg ikada! I izgled mu je prilično impresivan, naročito u najboljoj opremi R-Line i s brdom doplata, ukupno vrijedan mnogima nepojmljivih 1,125 milijuna kuna.

Ugledate li ga u retrovizoru, izgleda goropadno i mamutski, kao luksuzni jureći tenk. Mnogi mu se miču i kad za to nema prave potrebe.

Crna grdosija naime, s motorom jahtaškog zvuka kakav ima i Bentley Bentayga, stotku uhvati za okruglih pet sekundi, gotovo uz rame Golfu R! Ne zaostaju ni međuubrzanja, iako se performanse u kategoriji projektila ne doživljaju toliko brutalno kao u manjim modelima, pa unatoč bikovskoj snazi ne navode na misao o „vozačkom“ autu.

VW Touareg 4.0 TDI R-line 2019.
 

Prostran, komforan, vrlo tih i izradom i materijalima profinjen interijer, povišen kao na polukatu i u testnoj verziji fantastično opremljen svom mogućom digitalnom opremom i zato tehnološki gledano prava poslastica za futurologe, vožnju brzim tempom prilično dobro pegla na razinu samouvjerenog krstarenja.

VW Touareg 4.0 TDI R-line 2019.
 

Jasno da masa i veličina Touarega nisu zanemarivi i postavljaju određena ograničenja, ali lakoća kojom moćan motor na valu golemog momenta od 900 Nm već malo iznad 1000 okretaja isporučuje adrenalinska ubrzanja i u hipu hvata visoke brzine u tako velikom autu nosi posebnu dozu zabave.

VW Touareg 4.0 TDI R-line 2019.
 

Dominacija koju pokazuje na autocesti, staništu koje mu najbolje odgovara, prebačajem u sportski program rada i radom zračnog ovjesa koji iznad 120 kilometara na sat podvozje automatski spušta 2,5 centimetra, odlazi na na još malo višu razinu.

VW Touareg 4.0 TDI R-line 2019.
 

Nadmetanje sa sportskim automobilima time vrlo brzo postaje izazov iz kojeg se često izlazi kao pobjednik. Klasičnu automatiku sa osam brzina isporučuje ZF i o njegovim referencama dovoljno govori da isti ide u Lamborghini Urus, Bentley Bentaygu i Porsche Cayenne.

VW Touareg 4.0 TDI R-line 2019.
 

U mirnoj vožnji kroz brzine klizi mekano kao kroz topli putar, a izvrsno podnosi i britak pristup u kojem se snaga i moment crpe do maksimuma, bez obzira automatski ili manualno. Projektiran je uostalom, za momente do kamionskih 1000 Nm.

Širina od dva metra nalaže dodatni oprez posebno u gradu, gdje je od pomoći sustav laganog zakretanja stražnjih kotača suprotno od prednjih, što osjetno poboljšava manevarske sposobnosti i krug okretanja svodi gotovo na razinu Golfa (11,9 metara). Sustav daje dobre benefite i na otvorenoj zavojitoj cesti, jer lagano zakretanje, sada u smjeru prednjih kotača, također pozitivno utječe na stabilnost i okretnost i na fino ugođenom volanu uvelike smanjuje osjećaj vožnje masivnog terenca.

VW Touareg 4.0 TDI R-line 2019.
 

Naginjanje u zavojima, poniranje pri jačim kočenjima ili glisiranje pri naglom startu postoje i ne mogu se zanemariti, ali svedeni su na minimum pa kao i solidna brzina prilikom prebačaja težišta, nisu toliko bitan limitirajući faktor kada je u pitanju užitak vožnje, posebno kad se do kraja usvoji povišena koncepcija Touarega.

VW Touareg 4.0 TDI R-line 2019.
 

Teren? Ogroman moment od samog kretanja pod kontrolom moćne automatike, pogon koji sprijeda isporučuje do 70 posto momenta i straga do 80 posto, kao i doplatni Offroad program sa četiri razine rada, od kojih konačna diže podvozje za sedam centimetara, ključ su transformacije koja briše ustaljene predrasude o „šminkerskom“ terencu, beskorisnom izvan asfalta. Zabluda! Nije svemoguć, ali u rukama vozača koji zna koristiti ponuđene potencijale, Touareg postaje puno više od cestovnog statusnog simbola.

Ukratko

Tko ne siluje gas, potrošnja je u prosjeku samo oko devet litara. Ne, nije šala, ali problem je što nije lako suzdržati se i ovakav dizelski dragulj voziti smireno…

Rijetka zvijerka: tenkovski moćan 4.0 V8 biturbo dizelaš smješten je uzdužno i povezan sa ZF automatskim mjenjačem (8 brzina) i 4x4 pogonom

Paket R-Line je vrh serijske opreme, dodatno istaknut šarmom doplatnih paketa Black Style (4240 kn) i LED Matrix (12.500 kn) te 21-colnim kotačima (11.390 kn)

Touareg nije jeftin, ali je najjeftiniji terenac na modularnoj platformi MLB (Audi Q7, Bentley Bentayga, Lamborghini Urus i Porsche Cayenne). Početni 3.0 TDI V6 (231 KS) stoji 513.725 kuna

Prednja kožna sjedala u ovoj opremi su naglašene ergonomije te grijana, hlađena i masažna, podesiva strujom i dodirom na ekran. I stražnja su grijana i klizna

Poklopac ogromnog prtljažnika može se podići i senzorski, pokretom noge ispod branika (doplata). Tu je i hidraulika koja spušta stražnji dio četiri centimetra i olakšava unos stvari

Volkswagen Touareg 4.0 TDI V8 R-Line

TEHNIČKI PODACI

Motor dizelski V8, biturbo, 3956 ccm

Snaga 310 kW/421 KS na 4000/min

Moment 900 Nm na 1250-3250/min

Pogon 4x4

Mjenjač automatski, 8 stupnjeva

Dimenzije 488 x 198,5 x 170,5 cm

Osovinski razmak 289,5 cm

Prtljažnik 810 litara

Gume 285/40 R 21, Pirelli Scorpion Winter

Masa 2230 kg

Jamstvo 5 god/100.000 km

MJERENJA

Brzina 248 km/h

0-100 km/h 5,3 sekundi

Potrošnja 10,3 l/100 km

Cijena 805.190 kuna

S doplatama  1,124.640 kuna

 

OPREMA R-LINE

naplaci Sebring 19“ • LED svjetla • R-Line paket • koža • multimedija i 3D navigacija s glasovnim i upravljanjem gestama • nadzor okoline i automatsko kočenje • radarski tempomat • paket Security & Service • auto dvozonska klima • keyless • koža Vienna • paket Plus • paket Svjetlo…

DOPLATE

metalik • naplaci Suzuka 21“ • LED Matrix svjetla • panoramski krov • koža Savona • ambijentalni paket • paket Black Style • paket Easy Open • head-up • kokpit Innovision • paket Premium • paket Park Assist • paket Professional • hif Dynaudio • paket Zima… Ukupno 319.450 kn

 

Izdvajamo

Iz drugih medija