ŠMINKER IZ WOLFSBURGA

TEST: VOLKSWAGEN T-ROC 2.0 TDI DSG 4M SPORT Skup poslovičnih kvaliteta u odijelu jedinstvenog karaktera

Ivan Lacković

Novi T-Roc startao je kasnije od konkurencije, no kupce je osvojio na prečac izgledom, opremom i lijepo odmjerenom početnom cijenom. Mane: tvrda plastika kokpita i do jeseni nedostatak slabijeg 1,6-litrenog dizelaša od 115 KS u ponudi

Kažimo to sasvim otvoreno - dok Volkswagen s modelom T-Roc nije zaigrao u najpopularnijem segmentu sub kompaktnih SUV-ova, ponuda koliko god bila široka činila se donekle krnjom bez modela snage i popularnosti brenda iz Wolfsburga. Doduše, ima u toj klasi i uglednijih imena poput Audija Q2, Minija Countrymana ili Jeepa Renegadea kao i brojnih "budget" modela poput Seata Arone, svježe Hyundai Kone, Kije Stonic ili prokušane i dokazane Suzuki Vitare, a Volkswagenov T-Roc sada svoje mjesto traži negdje u sredini spektra tih najrazličitijih modela u ponudi.

 

Na našem tržištu T-Roc starta s cijenom od 142. 376 kuna, a da cijena ovisno o motorizaciji, opremi i pogonu može iznosi i gotovo 300.000 kuna svjedoči debelo opremom "napucani" testni primjerak T-Roc 2.0 TDI DSG 4M Sport. Dakle, T-Roc ispunjava sve želje kupaca, od onih koji ne bi željeli potrošiti previše, a ipak bi se vozili, u ovom slučaju "povišenom" Volkswagenu, do onih koji ne pitaju za cijenu svog komfora i imidža.

 

Foto: Ivan Lacković

No, ima jedna caka - ako ste zainteresirani za kupnju novog T-Roca morat ćete se strpjeti s isporukom jer su količine predviđene za Hrvatsku već pri samom startu prodaje krajem prošle godine planule! Slatke muke za uvoznika, jer očigledno na T-Roca se isplatilo čekati, a premda se pojavio kasnije interesa ne manjka. U prvom redu, za to "okrivljujemo" izgled i nastup njemačkog kompaktnog SUV-a koji se temelji na MQB platformi, baš kao broj veći Tiguan. Jedinstven karakter za jedan Volkswagen s originalno oblikovanim stražnjim nosačima krova T-Rocu daju na masivnosti i osebujnosti, pa tako krojenom karoserijom, udaljen pristojnih 16 cm od tla i ukrašen zgodnim alu naplacima spremno privlači poglede. Šminkere će veseliti brojne mogućnostima personalizacije (11 boja karoserije i tri boje krova daju ukupno 24 raspoložive kombinacije). Proporcije pritom odgovaraju, a T-Roc s dužinom od 423,4 cm (25 cm kraći od Tiguana), širinom od 181,9 cm te 259 cm međuosovinskog razmaka na cesti djeluje upečatljivo. Hvalimo i prtljažnik od 445 litara, u kabini mjesta na prednjim sjedalima ima koliko treba dok je straga tješnje, no T-Roc inicijalno i nije namijenjen obiteljskim potrebama premda će sasvim dobro poslužiti ako zatreba i po tom pitanju. Za obitelji VW nudi Tiguana i Touarega.

Ivan Lacković
 

Atmosfera za volanom je nepogrešivo volkswagenovska, što u praksi uz najbogatiji paket opreme Sport donosi dojam vrhunske izrade i trajnosti, kao i očekivano dobra ergonomska rješenja te jednostavnost i intuitivnost korištenja. Ipak nevjerojatno je kako si je Volkswagen dopustio za vlastite visoke standarde ispodprosječnu kvalitetu brenčave plastike kokpita, a čak i klasu manji Polo ima bolju. Kako i zašto je tomu tako nije jasno. Možda zato što će mlađi kupci kojima je T-Roc u principu i namijenjen više pažnje obraćati na atraktivne dekore u kabini kao i digitaliziran i umrežen kokpit, s raznim aplikacijama i mobilnim online uslugama te detalje poput indukcijskog punjenja mobilnog telefona... Što se tiče ekrana multimedije serijski već prva oprema Design donosi automatsku klimu i veliki središnji dodirni zaslon od 8 inča te kožu na upravljaču, ali i čitavu ergelu sigurnosne elektronike - automatsko održavanje razmaka i samostalno kočenje u slučaju opasnosti, prednje i stražnje parkirne senzore, sustav za prepoznavanje pješaka, upozorenje pri nehotičnom prelasku u drugu traku dok oprema Sport s kakvom je vozio testni primjerak između ostaloga još donosi i atraktivnu digitalnu instrumentnu ploču s mogućnošću konfiguracije pa vozač sam odlučuje hoće li kroz fino zadebljani upravljač gledati u brzinomjer ili će, primjerice, i tu pratiti upute s navigacije...

Ivan Lacković
 

Uz primjerenu zvučnu izolaciju, prestižnom dojmu testnog primjerka pridonosi motorizacija u obliku 2.0 TDI stroja od 150 KS koji dolazi isključivo s 4Motion pogonom na sve kotače, a ugodnijim izborom od ručnog mjenjača pokazao se brzi 7-stupanjski DSG mjenjač s dvije spojke. Kompletan paket tako osigurava suverenu vožnju u svim režimima koja može biti i sportski dinamična kao i zahvaljujući 4Motion pogonu doprinos sigurnosti i većoj prohodnosti. VW T-Roc dobro reagira na brži ritam vožnje i zavoji se prolaze kao na traci, uvijek je predvidljiv i bez neugodnog naginjanja. Zasluga je to čvrste karoserije, uvjerljivih kočnica, ali i sjajno ugođenog ovjesa s multilink osovinom straga. Potrošnja je očekivano, bila vrlo prihvatljiva - prosječnih 6,3 litre u svim uvjetima sjajna je brojka s tim da se teško penje iznad 7 litara čak i u gradu. Na koncu možemo zaključiti kao je T-Roc u najblistavijem i najskupljem izdanju sjajan miks vrlina koji djeluje prestižno posebice ako se "nakrca" plemenitim doplatama poput panoramskog krova (7600 kn), ozvučenja Beats (3000 kn), velikih i atraktivnih alu naplataka Suzuka od 19 cola (7500 kn) kad cijena s osnovnih 233.608 kuna poraste na čak 289.943 kuna... Srećom, i T-Roc s uvodnim 1,0-litrenim benzincem od 115 KS i početnom opremom nudi baš sve što je nužno...

Ukratko

Kad se bira kombinacija dizelaša, 7-stupanjske automatike i pogona na sve kotače 4Motion masa se penje na priličnih 1624 kg. No, T-Roc se lijepo vozi i uvjerljivo ubrzava, uz razumnu potrošnju

Uzdignut od tla 16 cm, njemački crossover se bez problema penje na rubnjake. Premda valja biti oprezan kad se uloži u atraktivne alu naplatke od 19 cola...

Tko želi dizelski pogon zasad je osuđen na 2,0-litreni TDI od 150 KS, isključivo dostupan u DSG mjenjač. Nije to uopće loš izbor, dapače, no cijena mu iznosi najmanje 197.300 kuna

U skupljoj opremi Sport glavna svjetla opremljena su svjetlećim diodama, dok maglenke dolaze sa statičkim svjetlom za skretanje. Atraktivna crvena kočna kliješta dio su doplatnog paketa Sport (2200 kn) koji donosi i izbor programa vožnje, ambijentalno osvjetljenje... Uz alu naplatke Suzuka (7500 kn) prilično dižu izgled T-Roca

U nazivu T-Roc, objasnili su iz Volkswagena, slovo “T” treba podsjećati na uspješnice Tiguan i Touareg, dok je “Roc” izvedenica pojma “Rock”. Ako ste se pitali od kuda ime... Bogatija izvedba serijski donosi podatna sjedala s boljom bočnom potporom i namjestivom potporom za leđa. Izvrsni 7-stupanjski DSG mjenjač dostupan je uz sve ponuđene motore, osim uz osnovi 1.0 TSI sa 115 KS

Veliki multimedijski zaslon od 8 inča nudi prikaze glazbenog sustava i putnog računala, a uz doplatu tu se podešavaju i programi vožnje te namješta navigacija

Usprkos plastici skromnog izgleda i dojma, unutrašnjost T-Roca izgleda izvrsno, poput svemirskog broda. Posebno je dojmljiva digitalna instrumentna ploča

serijska u opremi Sport, digitalna instrumentna ploča može se konfigurirati i po želji gledati u brzinomjer, podatke putnog računala, navigacijske upute...

Diodna dnevna svjetla koja obrubljuju ventilacijske otvore na bokovima branika posebno atraktivno djeluju noću, ali i za oblačnih dana

Prtljažnik u izvedbi s ozvučenjem Beats (3000 kn) broji 392 litre (inače 445 l). Preklapanjem stražnjih naslona dobiva se prilično ravna podnica i prostor od 1237 litara. Nude se brojne police i spremišta, a kroz otvor među stražnjim sjedalima bez problema stanu skije. Usprkos međuosovinskom razmaku od 259 cm straga se moguće ugodno smjestiti, posebice u okvirima klase. Zasluga je to širine od 182 cm, ali i pametno koncipirane unutrašnjosti

T-ROC 2.0 TDI DSG 4M SPORT

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 4 cil.

Objam 1968 ccm

Snaga 110 kW/150 KS pri 3000-4000/min

Moment 340 Nm pri 1750-3000/min

Pogon 4x4

Mjenjač DSG, 7 stupnjeva

Gume 215/55 R17

Dimenzije 423x182x157 cm

Osovinski razmak 259 cm

Prtljažnik 392/1237 litara

Težina/nosivost 1624/416 kg

Najveća brzina 200 km/h

0-100 km/h 8,4 sekundi

Potrošnja mjerena 6,3 100 km

Ispuh CO2 134 g/km

Cijena 233.608 kuna

S doplatama 289.943 kuna

OPREMA

Sport: automatska klima • alu naplaci od 17 cola • digitalna instrumentna ploča od 10 inča • automatsko održavanje razmaka • tempomat • el. parkirna kočnica • el. podizači stakala • prednji i stražnji parkirni senzori • upozorenje kod nehotičnog prelaska trake • sustav za prepoznavanje pješaka • LED glavna svjetla • zakretna svjetla za maglu • senzor svjetla i kiše • pomoć pri kretanju uzbrdo • višebojni zaslon od 8 inča • CD/mp3 • Aux/USB ulazi • višenamjenski upravljač u koži • ladica ispod suvozačkog sjedišta •

Doplate: metalik lak White Silver • el. preklopivi retrovizori • el. prtljažnik • alu naplaci 225/40 R19 Suzuka • navigacija Discover Media • navigacijska karta Europe • panoramski krovni otvor • priprema za telefon • ozvučenje Beats • Sport paket (ambijentalno osvjetljenje, alu papučice, crvene kočne čeljusti, izbor profila vožnje, zatamnjena bočna stakla..) • sportski ovjes • Zimski paket (grijanje prednjih sjedala, grijane mlaznice) Ukupno 56.335 kuna

Izdvajamo

Iz drugih medija