U VRHU KLASE

TEST: VOLVO S90 D5 AWD Krstarica koja kombinira impresivnu tehnologiju i luksuz s vozačkim guštom

U odnosu na prethodnika S80 nova krstarica iz Volva s oznakom S90 nudi značajan napredak, a osim originalnog, tipičnog Volvo izgleda, velikog tehnološkog iskoraka te veće raskoši po pitanju opreme, nudi očekivano i više prostora zahvaljujući međuosovinskim razmaku od 294 cm. Novi Mercedes E-klase i još svježiji BMW Serije 5 tako su dobili moćnog konkurenta od švedskog čelika
 Ivan Lacković

Prošle godine predstavljena statusna švedska limuzina postavljena na modularnu platformu SPA (kao i SUV XC 90) nudi značajan napredak u odnosu na prethodnika, a s obzirom na jedan uvijek suzdržan Volvo stil, za novi bi se S90 moglo reći čak i kako je riječ o razmetljivcu, počevši od dimenzija pa do opreme, motorizacije i izgleda. Sa zakrivljenom maseratijevskom maskom hladnjaka, uskim diodnim svjetlima s kakvima vozi i XC90, poliranim aluminijskim naplacima od 20 cola na kakvima je stigao testni primjerak te bisernom bijelom bojom, djeluje stvarno visokovrijedno i stameno. Dakle, po nastupu novi veliki Volvo sada djeluje doista karizmatično premda stražnji kraj još od pojavljivanja izaziva kontroverze, posebice kod tradicionalnih Volvo kupaca, pa se može kazati i da je, sasvim netipično za Volvo, novi S90 auto o kojem se priča.

Foto: Ivan Lacković

Sa svojih 4,96 metara duljine i 1,88 širine (bez retrovizora) dimenzijama je impresivan, bitno raskošniji od prvih konkurenata, a osjeti se to i u unutrašnjosti, kako sprijeda tako i straga gdje mjesta za koljena i ramena putnika ima u izobilju, dok će se tek oni natprosječno visok straga ipak požaliti na krov koji se kupeovski nisko spušta. Ne čudi ta prostranost jer međuosovinski razmak iznosi čak 2,94 metra (zahvaljujući i poprečno smještenim motorima, a ne uzdužno), dok je sasvim zadovoljavajuć i kapacitet prtljažnog prostora od 500 litara. Uređenje unutrašnjosti je tipično za Volvo s puno pravog matiranog drveta i aluminija, dok je izgled kokpita gotovo potpuno identičan SUV-u XC90: od digitalne instrumentne ploče, središnjeg zaslona s vertikalnim otvorima ventilacije, istog drvenog poklopca pretinca kraj ručice mjenjača, istog trokrakog upravljača... Materijali su pritom po dojmu još skuplji nego u novom Mercedesu E-klase, a izrada minuciozna.

Ivan Lacković

Da je S90 inteligentan i napredan automobil svjedoči cijeli arsenal napredne sigurnosne tehnologije: prestižni Volvo sam čita prometne znakove, po potrebi sam izbjegava druge aute, te uz unaprijeđeni sustav Pilot Assist omogućuje djelomično autonomnu vožnju do brzine od 130 km/h. U praksi taj spoj aktivnog tempomata i aktivnog uređaja protiv izlaska iz trake samo je korak do autonomne vožnje, kada je dovoljno samo držati jednu ruku na upravljaču, a automobil će sam održavati razmak u odnosu na vozilo ispred i blago zakretati upravljač, vodeći računa da automobil ne izađe iz vozne trake. Dakako, samo u idealnim uvjetima, kad kiša ili magla ne ometaju rad radara i kraj unutrašnjeg retrovizora ugrađenih videokamera. Sve u ovom Volvu zove na opušteno lagano krstarenje, a takav je bio i motor ispod poklopca testnog primjerka.

Ivan Lacković

Dvolitreni 4-cilindarski turbodizelaš od 235 KS nas je intrigirao od početka testa jer s takvom snagom inače raspolažu 6-cilindraši, no downsizing se kod ovog Volva pokazao opravdanim. Motor sjajno povuče kroz svih 8-stupnjeva automatike, čak i s 4 odrasle osobe i prtljagom, kad se povećana masa osjeti, ali tek minimalno. Može se s ovim Volvom voziti i dinamičnije kad svaki pritisak na papučicu gasa ostvaruje munjevit odziv motora već od 1500 okretaja (najveći okretni moment od 480 Nm na raspolaganju je već od 1750/min), a i suhe brojke performansi pritom su sasvim solidne: Volvo S90 D5 AWD do 100 km/h iz stajanja hita za 7,3 sekunde i bez napora ostvaruje 242 km/h najveće brzine.

U svim režimima vožnje u unutrašnjosti vladaju tišina ili kristalno čist zvuk sjajnog Bowers & Wilkins hi-fija, pa zato ovom Volvu opraštamo što se kada stojite pored automobila jasno čuje tipično štektanje dizelskog četverocilindraša. Nakon sedam dana na testu vožnje u svim uvjetima razveselila nas je brojka na putnom računalu: ovakav golem, gotovo dvije tone težak Volvo naime, na svakih 100 prijeđenih kilometara prosječno se zadovoljavao sa 6 litara dizela. Sjajna brojka i još jedna potvrda da je downsizing ovdje imao smisla. Po pitanju pogona, S90 pokreću sva četiri kotača, a 4x4 je izveden sa elektronički upravljanom lamelom koja po potrebi 50 posto momenta šalje i na stražnju osovinu.

Ivan Lacković

No ovdje je ta blagodat više u službi sigurnosti nego dodatnog potencijala za lov na sekunde u zavojima, jer istini za volju, Volvo S90, premda se sasvim precizno vodi te drži asfalt, nije stvoren za jurcanje, a u zavojima mu s obzirom na gabarite previše ne odgovaraju promijene opterećenja. Na koncu, bacili smo i pogled na cjenike da provjerimo koliko stoji ovakav gotovo savršen limuzinski paket, pa naravno, zaključili kako se s dodatnom opremom kao i kod njemačkih rivala moguće vrlo lako zaigrati. Testni je primjerak, naime, raspolagao brojnim doplatama poput head-up zaslona, ambijentalne rasvjete, četverozonske klime, Webasto grijača, električnog krovnog otvora, aluminijskih naplataka od 20 cola, pa je i cijena s osnovnih 532.100 kuna narasla na 693.300 kuna. Toliko otprilike, s takvom opremom i snagom stoje i prvi konkurenti Mercedesa, BMW-a i Audija, pa će o tome kupiti Nijemca ili pak pridošlicu sa sjevera odlučivati nijanse i osobni afiniteti. Za kraj, recimo samo, Volvo nikada nije imao bolju limuzinu.

Ukratko

Četverocilindarski turbodizelaš sa 2,0-litara i 235 KS blago zaostaje za 3,0-litrenim suparnicima sa 6 cilindara i oko 260 KS, no osjetno je štedljiviji – u prosjeku troši tek 6 litara. Motor se pokreće okretanjem prekidača kraj ručice 8-stupanjskog mjenjača u smjeru kazaljke na satu, a vozač na raspolaganju ima i tri načina rada motora, mjenjača i ovjesa

Virtualna instrumentna ploča dio je paketa Inscription, ali najvažniji podaci o brzini, ograničenju i smjeru vožnje projiciraju se na vjetrobran samo uz doplatu. Unutrašnjost je, uz dodatak par kromiranih detalja i drvenih umetaka, gotovo preslikana iz XC90. Što uopće nije loše, jer je sve na dohvat ruke, a izrada je besprijekorna

Volvo S90 je uvjerljiv u ležanju, pogotovo nakon što sam minijaturnim kotačićem Drive Mode kraj ručice mjenjača u središnjem izborniku odabrao postavke Dynamic. S dvostrukim poprečnim ramenima sprijeda i multilink stražnjom osovinom sa zračnim oprugama (doplata), S90 precizno drži putanju i dugo ostaje neutralan, prije nego li blago i uz prethodnu najavu prokliže preko nosa. Pritom čak ne nedostaje ni povratnih informacija na upravljaču

TEHNIČKI PODACI

Volvo S90 D5 AWD Inscription

Motor 4 cilindra, turbodizel

Obujam 1969 ccm

Snaga 173 kW/235 KS pri 4000/min

Okr. moment 480 Nm pri 1750/min

Pogon na sva četiri kotača

Mjenjač automatski, 8 stupnjeva

Dimenzije 496 x 188 x 144 cm

Osovinski razmak 294 cm

Prtljažnik 500 litara

Spremnik goriva 60 litara

Težina/nosivost 1900/460 kg

Ubrzanje 0-100 km/h 7 sekundi

Najveća brzina 240 km/h

Potrošnja 5,7/4,3/4,8 l/100 km

Ispuh CO2 127 g/km

Cijena 532.100 kuna

S doplatama 693.300 kuna

Serijska oprema (Inscription): aut. dvozonska klima • laminirana stakla • digitalna instrumentna ploča • kožni upravljač • aktivni tempomat • aut. paljenje svjetala i brisača • zračni jastuk za koljena vozača • zaštita od trzajnih ozljeda sprijeda • audiosustav • bluetooth • prepoznavanje prometnih znakova • aluminijski naplaci (18 cola) • el. sklopivi retrovizori • el. podesiva prednja sjedala s memorijom • ambijentalna rasvjeta • diodna svjetla • kožne presvlake

Dodatna oprema: grijana sjedala • el. krovni otvor • projekcija na vjetrobran • aluminijski naplaci (20 cola) • ambijentalna rasvjeta • 4-zonska aut. klima • alarm • grijač (webasto) • CD • nadzor mrtvog kuta • zračni ovjes • el. poklopac prtljažnika • pametni ključ • navigacija • hi-fi • aut. parkiranje/ukupno: 161.200 kuna

SVI MOTORI

Benzinski

T5 (254 KS) 446.406 kn

T6 AWD (320 KS) 548.657 kn

Dizelski

D4 (190 KS) 434.040 kn

D5 AWD (235 KS) 490.847 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 14:17