POSTAVLJA MJERILA

TEST VW POLO 1.0 TSI COMFORTLINE Prepoznatljivo krojen, prostran i opremljen više nego dobar i s 95 konja

 

Gradska klasa jedna je od najzastupljenijih na tržištu pa svaki proizvođač s predstavljanjem svake nove generacije modela ne smije nikako pogriješiti te ponuditi više - svega... Prostor, praktičnost, motorizacija, cijena i naravno izgled, najvažniji su elementi u kojima treba biti bolji od konkurencije.

Na našem tržištu tako već godinama kao najomiljeniji modeli kolo vode Renault Clio, Peugeot 208, Citroen C3, Opel Corsa, Toyota Yaris i Škoda Fabia, no model s kojim se konkurencija mjeri nedvojbeno je VW Polo. Na zapadu je Polo jedan od tri (drugi su Renault Clio i Ford Fiesta) najprodavanija u Europi od prvog do posljednjeg dana proizvodnje što govori o pažljivoj pripremi, stvaranju i lansiranju i nove, šeste po redu generacije koja je od ove godine na tržištu.

 

Foto: Ivan Lacković

Premda dizajnom ne donosi velike promjene, moglo bi se kazati kako je riječ o evoluciji izgleda prethodnog modela, aktualna je generacija potpuno novi automobil, a ispod lima krije se više prostora, modernija elektronika i nova mehanika. Automobil je postavljen na skraćenu varijantu modularne MQB platforme na kojoj već vozi Seat Ibiza, a o dubinskim promjenama svjedoče i brojke. Međuosovinski razmak tako donosi +94 mm u odnosu na prethodnika, duljina +81 mm, a širina +70 mm što je dovelo do više prostora na stražnjoj klupi te u prtljažniku, koji sada mjeri 351 litre.

U unutrašnjost vozača dočekuje racionalan, funkcionalan i očekivano vrlo kvalitetno izrađen interijer. Dvozonska klima testnog automobila pritom je dio dodatne opreme (2770 kuna), kao i veliki 8-inčni ekran postavljen u razini s instrumentima (1630 kuna) uz koji dolazi CD čitač, Usb i Aux ulazi. Dobra je stvar da se svim funkcijama može upravljati brojnim prekidačima na upravljaču na što smo se brzo navikli. Po pitanju ergonomije samo pohvale: vrlo udobno sjedalo namješta se po dužini i visini, te upravljač u dubinu i po visini pa će većina vozača naći idealan smještaj za upravljačem. Testni primjerak je ispod poklopca imao ugrađen 3-cilindarski 1.0 turbo benzinac od 95 KS. Premda će mnogi rogoboriti kako tri cilindra nisu dovoljna, nakon sedmodnevnog testa naši zaključci su sasvim drugačije prirode. Tako treba kazati kako zahvaljujući najvećem okretnom momentu od 175 Nm koji su dostupni od 2000/min te turbo potpori, trocilindraš pokazuje živost na cesti, bez previše okolišanja na pritisak papučice gasa, a posebno osvaja elastičnošću. Pritom je u radu vrlo diskretan i tek samo pri kraju skale okretaja postaje bučniji kada se javlja karakterističnim hrapavim tonom. Motor najviše daje u sredini skale od 2000 do 3500 okretaja gdje se i najbolje "osjeća", a što je dovoljno čak i za brži ritam vožnje. Tada će Polo 1.0 vlasnike razveseliti i prosječnom potrošnjom koja je na kraju testa iznosila 6,5 litara benzina.

Ivan Lacković
 

Novi Polo plijeni i voznim osobinama, doduše nisu toliko sportske da bi se o tome previše razglabalo, no vrlo neutralno ponašanje, precizan upravljač i podešenost ovjesa ulijevaju povjerenje vozaču i kod življe vožnje, a na vozne osobine utjecali su i manje kilograma te kruća karoserija kod nove generacije. Pritom se kod življe vožnje ESP pokazuje dobro kalibriranim u kontroliranju putanje i nikada ne dovodi vozača u neugodnu situaciju. Što se tiče mjenjača, iznenađenja nema: ručica lako i precizno prolazi brzine, premda su hodovi nešto duži što upućuje na to da ovako motoriziran Polo nije namijenjen osobito dinamičnoj vožnji jer se kod forsiranja mjenjač opire nešto nepreciznijim ubačajima u brzine. Polo se na koncu, najbolje snalazi na gradskim ulicama, dovoljno je prostran i za izlete van grada dok na auto cesti lišen bilo kakvih vibracija, plijeni tihim i mirnim radom. Po pitanju opreme Polo već u osnovnoj opremi raspolaže radarom koji prepoznaje pješaka pa u slučaju nužde aktivira kočnice, a s liste dodatne opreme mogu se kupiti svi sustavi kao i kod Golfa. Testni je primjerak bio opremljen srednjim paketom Comfortline koji osigurava sve bitno i do registracije stoji 111. 930 kuna, dok je testni primjerak bio opremljen dodacima (vidi popis opreme) koji su mu ovisili cijenu na 135.158 kuna.

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, 3 cil.

Obujam 999 ccm

Snaga 70 kW/95 KS pri 5000/min

Moment 175 Nm pri 2000-3500/min

Pogon na prednje kotače

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Kočnice sprijeda diskovi, straga bubanj

Gume 185/65 R15

Dimenzije 405 x 175 x 146 cm

Osovinski razmak 255 cm

Prtljažnik 351/1125 litara

Spremnik goriva 40 litara

Težina 1154 kg

Nosivost 425 kg

Najveća brzina 187 km/h

0-100 km/h 10,8 s

Potrošnja (mjerena) 6,5 l/100 km

Ispuh CO2 101 g/km

Cijena 111. 930 kuna

S doplatama 136.158 kuna

SERIJSKA OPREMA: aluminijski naplaci (15 cola) • ručna klima • led dnevna svjetla • središnje daljinsko zaključavanje • 6,5˝ displej osjetljiv na dodir + bluetooth + usb • pomoć pri startu na usponu • podesiva visina podnice prtljažnika • sustav prepoznavanja pješaka + automatsko kočenje • svjetla za maglu sprijeda • senzor za svjetla • komande na upravljaču • putno računalo...

DOPLATE: automatska dvozonska klima • alu naplaci Seyne • tempomat + prepoznavanje pješaka + kočenje u nuždi • proaktivna zaštita u slučaju prepoznavanja opasnosti • metalik boja • App Connect • detekcija umora vozača • senzor za kišu + samozatamnjivanje unutarnjeg retrovizora • 8˝ displej + radio CD • središnji naslon za ruke sprijeda • parking senzori sprijeda i straga • upravljač s komandama i mjenjač u koži... / ukupno 24.228 kuna

Izdvajamo

Iz drugih medija