FRANCUZ JE ODRASTAO

TESTIRALI SMO HIT TRŽIŠTA - NOVI RENAULT CAPTUR 1.3 TCe EDC! I do sad je bio popularan u klasi, a novi model stiže zreliji, moderniji i opremljeniji

 
 Ivan Lacković

U samo šest godina prodati milijun i pol primjeraka bilo čega, a kamoli automobila, brojka je koju vrijedi istaknuti. Uspjelo je to Renaultu s prvom generacijom Captura, crossoverom gradskog formata doživljenim i prihvaćenim kao povišenim, praktičnijim i prostranijim Clijom.

Dovelo ga je to do pozicije najprodavanijeg u svojoj klasi u Europi i jednog od najomiljenijih hrvatskim vozačima. Pred novim modelom, pri čijem stvaranju se vodilo jednakom idejom povišenog (novog) Clija, stoji objektivno teža zadaća nego prethodniku. Konkurencija je, naime, danas puno jača i brojnija.

Prvi i možda najvažniji korak u cilju dopadanja tržištu, dizajnerski, sjajno je odrađen. Izgled je zreliji i ozbiljniji, u mnogo čemu podsjeća na Renaultove automobile viših klasa, a najskuplja oprema Edition One donosi i malo elitizma, podebljanog popularnom doplatom za dvobojnu karoseriju (4700 kuna), kakvom se počastilo gotovo 80 posto kupaca prve generacije.

Captur je postao i veći. Rast nije drastičan, najveći je u duljinu (11 centimetara), ali u simbiozi s novom modularnom platformom dva centimetra većeg osovinskog razmaka i tri centimetra šireg traga kotača, čije izvedenice se koriste i za novi Juke i Clio, te s više markantnih detalja, jače nagnutim vjetrobranom i većim svjetlima, dojam ukupne veličine i snage dobiva na intenzitetu.

Dio sazrijevanja je i značajan iskorak u kvaliteti izrade. Zapravo, najbolje je zaboraviti sve što ste znali i mislili o prethodniku, poznatom po tvrdoj i kvrckavoj plastici interijera.

Mekana, kompaktno pjenasta armatura i ugodne, fino obrađene plastične i tekstilne površine sada su nadahnuti klasu višim kriterijima i gotovo revolucionarni pomak u kvaliteti, opipljiv i mekanim zatvaranjem vrata i podatnim kontrolama, kao i njemačkom čvrstoćom i temeljitošću pri sklapanju interijera, vrlo ugodno iznenađuje.

Svojevrsna revolucija je i dizajnerska i koncepcijska ideja vozačkog ambijenta, također gotovo sva kopirana iz novog Clija. Doživljaj za volanom, izvrsno oblikovanom, ali nijansu previše nakošenog položaja nego što bismo željeli, odaje dojam zrelog malog crossovera u kojem se na raskošno odmjerenim prednjim sjedalima ugodno i udobno povišeno sjedi i u kojem se kao jedna od dizajnerskih i funkcionalnih originalnosti ističe lebdeća i prema sredini izvučena tanka, povišena i vodoravna središnja konzola s fancy dizajniranom ručicom automatskog mjenjača.

Ispod konzole pronađen je prostor za poluskrivenu policu, kao dodatak ionako velikom broju pretinaca i ladica (ukupno 27 litara). Prostranost je centimetar-dva bolja nego u starom Capturu, komfor je pristojan i vožnja je ugodna, iako neku veliku raskoš i dalje ne treba očekivati. Masivna i izvučena armatura, naime, zahtijeva malo veće odmicanje prednjih sjedala prema natrag, pa dobitak za koljena straga nije u razmjeru rasta karoserije i platforme.

Zgodnih i praktičnih detalja ima zapravo posvuda, no u testnom primjerku fokus interesa pada na novu, veliku 10.2-inčnu digitaliziranu i grafički promjenjivu instrumentnu ploču (doplata 1900 kuna) te također nov 9,3-inčni dodirni ekran multimedije EasyLink.

Potonji zbog svoje naglašenije okomite forme dosta strši iz armature čistih i širokih linija, ali je i nježno zakrenut prema vozaču. Veći i sadržajniji nego prije, čitkije i dopadljivije grafičke izvedbe, zaslon brže reagira na dodir.

Povezivost s pametnim telefonom izvrsno funkcionira, sigurnosni sustavi dobro su kalibrirani i ulijevaju povjerenje, a u cjelokupno moderan ambijent ne uklapaju se jedino glasan, kuckast zvuk rada žmigavaca i teže dostupna ručica za podešavanje nagiba naslona sjedala.

Temeljito je pretresen i benzinski dio ponude, u kojem će tržišno najzanimljiviji biti novi 3-cilindarski 1,0-litreni turbo od 100 KS, iako se kao perjanica ističe 4-cilindarski 1.3-litreni, nabrijan na 130 KS. Stvoren tehnološkim savezom s Mercedesom,u posljednjih godinu-dvije ušao je u niz modela Mercedesa, Renaulta, Nissana i Dacije.

Vrlo uglađen i uravnotežen, toplog zvuka zdravog četverocilindraša sa širokim rasponom upotrebljivog broja okretaja, povezan s automatskim EDC mjenjačem s dvije spojke i sedam brzina, zasad je u sprezi s jedino dostupnim višim paketima opreme najjača i najskuplja benzinska opcija na hrvatskom tržištu.

Kombinacija prilično snažnog i solidnim momentom obdarenog motora koji podjednako dobro vuče na niskim i visokim okretajima te dobrog proračuna automatskog mjenjača isporučuje uvjerljive performanse i fino razvijanje snage, u kojem prilikom ubrzanja ne nedostaje temperamenta, ali uz jako dobru zvučnu izolaciju motora.

Motor je naime, u smirenoj vožnji vrlo tih i nimalo naporan ni pri jačim ubrzanjima i kad se jače zabrazdi autocestom. Na višim brzinama potpuno je nadglasan hukom strujanja zraka. Mjenjač vrlo dobro prati ritam rada motora, ali ima trenutaka kada mu pri gmizanju gradom fali ona završna, fina nota uglađenosti, a na parcijalnom gasu više odlučnosti i brzine.

Time stvara osjećaj da malo prigušuje kapacitete motora, naročito u standardnom, ležernijem programu rada Comfort. Sustav MultiSense nudi i sportski te individualno namjestive programe, u kojima mjenjač pokazuje potpuniju harmoniju s motorom. Može se šaltati i ručno, polugicama na volanu.

Potrošnja je umjerena i ne para džep. U normalnim okolnostima prosjek se vrti oko sedam litara, s krajnostima od oko pet i pol litara na otvorenoj cesti do oko osam u gradu. Opreznijim pristupom lako može i manje. Širi trag kotača ostavlja traga i na klasu boljem ležanju.

Na volanu je Captur sada kudikamo ugodniji i daje precizniji osjećaj za rad fino složenog i naglašeno čvrstog i tihog podvozja, koje apsorpcijom neravnina ponekad podsjeti na postavke njemačkog automobila. U tome se ipak nije pretjeralo i udobnost ostaje jedna od najboljih u svojoj klasi.

Cijena? Testni primjerak je vrlo skup, ali je i bogata dizajnerska i tehnološka izložba sveg najboljeg što novi Captur nudi. Spuštanje u realnije okvire nižih razina snage i opreme, koje s klimom kreću od 120 tisuća kuna za benzinac 1.0 TCe i 140 tisuća za dizelaš 1.5 dCi, ostavlja Captur u poziciji favorita za ostanak na vrhu prodajnih ljestvica.

TEHNIČKI PODACI

MOTOR

Vrsta turbobenzinski, direktno ubrizgavanje,

filtar čestica

Cilindri/ventili 4/16

Obujam 1333 ccm

Snaga 96 kW/130 KS na 5500/min

Moment 240 Nm na 1600/min

PODVOZJE

Pogon prednji

Mjenjač automatski s dvostrukom spojkom

Ovjes sprijeda McPherson, straga polukrut

Kočnice sprijeda diskovi 280 mm, straga bubnjevi

Gume serijski 215/60 R 17, Kumho

KAROSERIJA

Dimenzije 4,23 x 1,80 (2,00) x 1,58 cm

Osovinski razmak 2,64 cm

Udaljenost od tla 17,5 cm

Prtljažnik 402 do 536 litara

Spremnik goriva 48 litara

Masa (osnovni) 1260 kilograma

Masa (testni) 1335 kilograma

PERFORMANSE

Najveća brzina 193 km/h

0-100 km/h 9,6 sekundi

Prosječna potrošnja 7,5/5,1/5,5 l/100 km

Ispuh CO2 124 g/km (Euro 6d Temp)

Cijena 189.400 kuna

S doplatama 203.735 kuna

Početni model 1.0 TCe Life (100 KS) 113.400 kn

Najskuplji 1.5 dCi EDC EdOne (115 KS) 191.400 kn

OPREMA EDITION ONE

17-colni alu naplaci • LED svjetla, glavna samoprilagodljivog snopa • dodatno zatamnjena stražnja stakla • krovni nosači • senzori sprijeda i straga + kamera • automatska parkirna + auto hold • multimedija s 9-inčnim dodirnim ekranom + USB, bluetooth, WiFi… • sustav MultiSense • automatska klima • grijanje prednjih sjedala, volana i vjetrobrana • keyless • el. paket stakala i el, sklopivih retrovizora • volan i mjenjač u koži • senzori kiše i svjetla • pomoć pri kretanju na uzbrdici • putno računalo • tempomat • automatsko kočenje • upozorenje na razmak • držanje u traci…

DOPLATE TESTNOG MODELA

dvobojna metalik karoserija • kamera 360 • 10,2-inčni ekran digitalnih instrumenata • uzdignut središnji greben s naslonom za ruke • aktivni tempomat • nadzor mrtvog kuta • čitanje znakova • automatsko parkiranje • upozorenje na bočni nailazak vozila straga… Ukupno 14.335 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 04:47