POD POVEČALOM

VELIKI TEST HR AUTA GODINE: Peugeot 3008 2.0 BlueHDi Allure trendovski je SUV koji osvaja udobnošću i štedljivim dizelašem

    AUTOR:
    • Marijan Projić

  • OBJAVLJENO:
  • 14.12.2016. u 12:45

Ivan Lacković

Peugeotov novi SUV pomeo je konkurenciju na izboru za HR Auto godine pa smo ga podvrgli opsežnom testiranju. Brojka je ostalal ista, ali se 3008 u novoj generaciji temeljito izmijenio i postao pravi SUV koji izgledom, opremljenošću i kvalitetom izrade puca na zahtjevniju klijentelu

Kad se 2009. Peugeot 3008 pojavio na tržištu Nissan Qashqai već je krenuo nezaustavljivim usponom. Francuski crossover s obilježjima monovolumena vrlo brzo je pronašao svoju publiku, ali tržišne brojke su s godinama neumoljivo zaostajale za rezultatima koje je nizao Nissanov kompaktni SUV. Primjerice prošle godine 3008 je u Europi prodan u 67.000 primjeraka dok je Qashqai premašio 230.000.

Srećom na čelo PSA grupacije 2014. dolazi Carlos Tavares, koji je dugo bio dovoljno blizu Carlosa Ghosna da nauči sve trikove kojima je Nissan postao profitabilna kompanija, i tad započinje pretvorba koja među ostalim uključuje i drastične promjene segmenata za pojedine modele. Pod motom - ako ga ne možeš pobijediti, pridruži mu se - u Sochauxu su krenuli upravo od 3008 i druga generacija solidnog i udobnog monovolumena postala je klasičan urbani SUV.

 

Foto: Ivan Lacković

No, Francuzi su transformaciju odradili u velikom stilu. Zadržali su sve kvalitete prethodnika (komfor i praktičnost) i pridodali nove začine poput druge generacija i-cockpita s malenim upravljačem promjera 35 centimetara, te podnice podignute na 22 centimetra od tla. U kombinaciji sa zanimljivim, pomalo futurističkim dizajnerskim rješenjima stvoreno je dovoljno materijala i razloga za isticanje iz gužve koja je s godinama nastala u ponudi gradskih terenaca.

Dužinom od 445 centimetara 3008 se ugurao u srce SUV segmenta. Od prethodnika je duži 8 centimetara, a za rivalima kao što su Volkswagen Tiguan (449) ili Kia Sportage (448) zaostaje tek poneki centimetar. No, kad je u pitanju međuosovinski razmak (267,5 cm) pravi je rekorder, što je ujedno i odlučujući faktor za prostranu unutrašnjost i zavidnu razinu komfora na stražnjim sjedalima.

Gilles Vidal, šef dizajnerskog odjela Peugeota, iskoristio je danu mu slobodu. Zaštitni simbol, propetog lava zarobio je na masivnoj rešetki hladnjaka konkavnog oblika uokvirenoj zarezanim svjetlima. Visoka bočna linija i poklopac motora, naglašeni blatobrani i stražnja ramena ulijevaju dodatnu snagu u liniju koja miriše na off road, a stražnjica s malenim stilski dotjeranim diodnim svjetlima u kombinaciji s nakošenim krovom i malim stražnjim staklom dodatno pojačava dojam čvrste oslonjenosti na podlogu.

Ultramoderna unutrašnjost je još impresivnija. Futuristički stil izmjenjuje se high-tech sustavima poput zaslona visoke rezolucije iza upravljača s brojnim opcijama prikaza. Pažnju privlači i središnje postavljeni zaslon multimedijskog sustava osjetljiv na dodir u čijem se podnožju nalazi prava mala klavijatura za pristup osnovnim funkcijama. Na sve se nadovezuju forme prednje armature obogaćene elementima koji se bojom materijala slažu s presvlakama sjedala i obloga na vratima.

Nije zanemarena ni praktičnost. Središnji naslon između prednjih sjedala skriva duboki osvijetljeni pretinac, a utori na vratima dovoljno su široki i duboki. No, rubovi su mu loše obrađeni. To je ujedno i jedan od rijetkih detalja koji kvare dobar dojam koji ostavlja unutrašnjost.

Visina vozačkog sjedala u odnosu na podnicu veća je od udaljenosti podnice od tla i u najnižoj poziciji sjedi se na pedesetak centimetara od asfalta. Upravljač je trkaćih dimenzija, prelomljen u donjem i gornjem dijelu i nema opasnosti od lošeg pogleda na instrument ploču, kao ni da upada među koljena. Nova generacija i- cockpita riješila je probleme koji su u Peugeotu 308 mučili vozače višeg rasta.

Sekundarni prekidači su brojni, ali nema efekta pretrpanosti. Kontrole na upravljaču postavljene su logično, a tipke ispod središnjeg zaslona unose dozu elegancije i ekskluzivnosti. Ono što ne zaslužuje pohvalu je činjenica da za regulaciju temperature klima uređaja treba ući u meni jer nema direktnih komandi. Zamjerki nema na sustav Visiopark 1, jednu od brojnih opcija kojom je bio opremljen model koji nam je stigao na test. Kamera koja pokriva kut od 180 stupnjeva, a u završnoj fazi pruža okomit pogled na stražnji odbojnik, omogućuje milimetarski precizno parkiranje. Uz senzore sprijeda i straga svaki ulazak i izlazak s parkinga oslobođen je stresa.

Unatoč veličini 3008 se gradskim ulicama kreće s lakoćom, a visina sjedenja i na nižim brzinama lagani upravljač predstavljaju samo dodatnu pogodnost. Dvolitreni turbodizelski motor sa 150 KS i 370 Nm prava je mjera za 1500 kilograma težak automobil. Već od 1500 okretaja pruža dovoljno momenta za uglađen start, a ubrzanja djeluju vrlo uvjerljivo. Motor se rado zavrti i to može ponijeti vozača, ali nakon 4200 okretaja nema smisla inzistirati na gasu. Unatoč malenom profiliranom upravljaču i visokom središnjem tunelu s dobro postavljenom ručicom mjenjača, 3008 nema sportskih ambicija. Prolasci kroz zavoje su sigurni zahvaljujući među ostalim i specifičnim amortizerima, koji imaju poprilično dug hod i kotač ostaje uvijek dobro oslonjen na podlogu. Kroz zavoje 3008 vrlo brzo pronalazi pravi oslonac i vožnja kroz seriju zavoja ima svojih draži. No, kad se krene u lov na brži ritam, snažan moment koji razvija motor opterećuje prednju osovinu i uočljivo je proširivanje putanje, a u uskim zavojima i određenu sporost upravljača pri povratku kotača u ravninu. Ovjes istodobno pruža zavidnu razinu udobnosti. Klasične neravnine upija s lakoćom, no oštre neravnine izazivaju poneku oštru reakciju amortizera, što se najviše osjeti na stražnjim sjedalima.

Uz solidni mjenjač te vrlo uvjerljive kočnice i serija vrlo učinkovitih sigurnosnih sustava kojima je bio opremljen testni model vožnju čini još lagodnijom. Posebno se ističe elektronika koja regulira brzinu spuštanja na nizbrdici. Pri ekstremnim nagibima aktivira spojku kako bi odvajanjem pogonskih kotača od motora osigurala što manju brzinu spuštanja, što je sustav koji je dosad nudio samo Land Rover. U kombinaciji s kontrolom proklizavanja pogonskih kotača sa pet pretprogramiranih načina rada za različite podloge nije zamjena za integralni pogon kojeg i nema u ponudi, ali u teškim uvjetima stvara razliku.

Kao i dimenzijama 3008 se i cijenom ugurao se u zlatnu sredinu, ali ima dovoljno osobnosti i sadržaja koje ga izdvajaju iz čopora. No, u Peugeotu su još na predstavljanju istakli da ih zanima gornji segment tržišta i spremni su ispuniti sve zahtjeve kupaca., što potvrđuje i naš testni model s paketom Allure (trećom od četiri ponuđene stepenice opremljenosti), koji je s brojnim dodatnim opcijama dosegao visokih 311.740 kuna.

 

Ukratko

- Premda se 3008 nudi samo s prednjim pogonom, visina podnice (22 cm), ugrađene zaštite na podvozju, kao i sustavi kontrole spuštanja i proklizavanja dozvoljavaju i ozbiljnije izlete izvan asfaltnih površina

- Dizelski motor sa 150 KS prosječno troši 5,9 litara. Za one koji žele više snage tu je 2.0 sa 180 KS, dok željnima štednje 1.6 sa 120 KS nudi pola litre manju potrošnju. Benzinski motori stižu iduće godine

- Aktivni sustav kočenja prepoznat će pješaka na cesti ako brzina kretanja nije veća od 60 km/h te će, ako nakon upozorenja izostane reakcija, sam zakočiti

- Otključavanje i pokretanje vozila bez uporabe ključa, te otvaranje prtljažnika laganim pomakom noge ispod stražnjeg odbojnika, komoditet je koji se nadoplaćuje 8900 kuna

- Postoje modeli koji su upravljiviji, kao i oni koji su udobniji, no novi Peugeot 3008 pruža najbolju kombinaciju i uz moderan dizajn to ga čini još poželjnijim

- U odnosu na prethodnika prostor za noge na stražnjoj klupi veći je 2,4 centimetra (10-39). Stražnja klupa dovoljno je široka za tri osobe (130 cm), ali profiliranost naslona ne pogoduje mjestu u sredini

 

TEHNIČKI PODACI

MOTOR

Vrsta turbodizelski, 4 cil.

Obujam 1997 ccm

Snaga 110 kW/150 KS pri 3750/min

Moment 370 Nm pri 2000/min

Pogon na prednje kotače

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 445 x 184 x 162 cm

Osovinski razmak 267,5 cm

Prtljažnik 520/1482 litre

Masa 1425 kg

Nosivost 625 kg

Najveća brzina 207 km/h

0-100 km/h 9,6 sekundi

Potrošnja 5,1/4,0/4,4 l/100 km

Ispuh CO2 114 g/km

Cijena Cijena 237.620 kuna

S doplatama 311.740 kuna

 

OPREMA

SERIJSKA OPREMA ALLURE • 18-colni alu-naplaci • automatska dvozonska klima • automatska parkirna kočnica • parking senzori sprijeda i straga • zatamnjena stakla • el. preklopivi retrovizori • preklopivi naslon suvozačkog sjedala • prepoznavanje znakova • dnevna diodna svjetla • tempomat • Mirror Screen + WiFi • upozorenje na promjenu trake...

DOPLATE • prednja diodna svjetla • metalik boja + crni krov • Grip Control + HADC (pomoć za vožnje na nizbrdici) • grijanje prednjih sjedala + masiranje u lumbalnom dijelu • navigacija + upravljanje glasom • paket pomoći u vožnji (automatsko kočenje, upozorenje na mogući sudar, nadzor mrtvog kuta, automatsko upravljanje dugim svjetlima) • otključavanje i pokretanje bez ključa • 180° kamera + prednji i stražnji parking senzori)... Ukupno 74.120 kuna

 

SVI MOTORI

DIZELSKI

1.6 BlueHDi (120 KS) 169.971 kn

2.0 BlueHDi (150 KS) 237.620 kn

2.0 BlueHDi (180 KS) 299.450 kn

 

SUPARNICI*

Nissan Qashqai 1.6 dCi (130 KS) 186.900 kn

Ford Kuga 2.0 TDCi (150 KS) 198.900 kn

Renault Kadjar dCi (130 KS) 201.900 kn

Hyundai Tucson 2.0 CRDi (136 KS) 202.990 kn

Peugeot 3008 2.0 (150 KS) 211.860 kn

Toyota RAV4 2.0 D-4D (143 KS) 214.900 kn

VW Tiguan 2.0 TDI (150 KS) 214.971 kn

Mazda CX-5 2.0 (150 KS) 238.154 kn

Kia Sportage 2.0 CRDi (136 KS) 249.990 kn

Volvo XC60 D3 (150 KS) 296.957 kn

 

VRLINE I MANE

PLUS

• udobnost • atraktivan i originalan izgled • kvaliteta materijala • uglađen, snažan i štedljiv motor • opremljenost • vozna svojstva

MINUS

• preglednost unatrag • obujam prtljažnika neznatno manji od konkurencije • poneki pad u kvaliteti izrade poput rubova na bočnim utorima

Izdvajamo

Iz drugih medija