Peugeot 208 1.2 PureTech 100

VELIKI TEST: LAVIĆ POD POVEĆALOM Provjerili smo zaslužuje li novi Peugeot 208 sjajan prijem kod publike, te što još sve može i ima osim šik izgleda

    AUTOR:
    • Marijan Projić

  • OBJAVLJENO:
  • 27.01.2020. u 02:24

Ivan Lacković

Izvana agresivan, iznutra futuristički, francuski lav ima stila koji ga čini jednom od najoriginalnijih i najatraktivnijih ponuda u gradskoj klasi, a njegova pojava natjerat će i konkurenciju na preslagivanje

Niska silueta, dugi poklopac motora, svjetleći očnjaci i crna traka koja se proteže cijelom širinom stražnjeg dijela iz koje u rubovima izranjaju svjetla. Samo su neki od stilskih elemenata zbog kojih novi Peugeot 208 jednostavno ne može proći nezapaženo.

Imali su Francuzi i prije modela koji su osvajali izgledom. Uostalom, druga generacija 208 je tek sljednik linije začete 1983. s modelom 205, a koja je dosegla 22 milijuna primjeraka. No, ovaj put francuski lav je nadmašio očekivanja. Tehnički i stilski iskorak koji donosi je važan i velik, i njegova pojava zasigurno će natjerati rivale na preslagivanja snaga.

 

Smjena generacija donijela je 8 cm rasta u dužinu, čime je 208 neznatno premašio 4 metra. Blago je povećan razmak među osovinama i širina, dok je visina smanjena za 3 cm. Jedan od razloga je i platforma CMP na kojoj je nastala i nova Opel Corsa, a kojoj se raduju i u Fiatu uoči najavljenog spajanja sa PSA grupacijom.

 

Riječ je o modularnom temelju koji opslužuje gradsku i kompaktnu klasu, ali i prihvaća konverziju na električni pogon bez dramatičnih promjena u dizajnu i proizvodnim procesima. To je još jedan od aduta, jer ako vam se sviđa njegov izgled i sadržaj, preostaje tek izabrati razinu opreme i vrstu pogona.

 

Na prvi test u redakciju stigao je 208 pokretan turbobenzincem 1.2 s tri cilindra u varijanti sa 100 KS i vrhunskim paketom opreme GT Line. Dodatni razlog zbog kojeg je testni model plijenio pažnju bila je metalik žuta boja magnetnog učinka za poglede koja u kombinaciji s crnim sjajnim elementima naglašava dizajn koji je jednako snažan izvana i iznutra.

 

Priča o kompaktnom modelu za čijim se upravljačem osjećate kao u automobilu više klase se ponavlja, a s takvom percepcijom složit će se čak i oni kritičniji. Osobito se to odnosi na unutrašnjost koja je upakirana do detalja.

 

Zanemarimo li poneki neizbježni trag štednje neizbježan u ovoj klasi (kruta plastika i manje plemeniti materijali u skrivenim područjima), razina kvalitete je visoka. Sjedala su funkcionalna i udobna, a prednja armatura obiluje mekanim površinama ugodnima na dodir. Uvjerljivo djeluju i spojevi između elemenata i materijala, a zahvaljujući diodnom osvjetljenju (s osam mogućih nijansi), noćnu vožnju prati poseban ugođaj.

 

Hi-tech aspekt u kojem danas proizvođači pridaju životnu važnost, nije zanemaren ni u Peugeotu. Multimedijski sustav sa 10-inčnim središnjim zaslonom ima zavidan vizualni i funkcionalni učinak, a smješten je u razinu instrumenata koji su priča za sebe. Digitalna ploča na koju se gleda preko malenog upravljača prelomljenog u gornjem i donjem dijelu, informacije nudi u 3D efektu. Uz neizostavne grafičke kerefeke i mogućnost konfiguracije, informacije se prikazuju na dvije razine.

 

One važnije, vezane uz upozorenja, kao na hologramu izbijaju u prvi plan, praktično lebde i tako brže upadaju u uoči. Posljednja evolucija Peugeotova i-Cockpita djeluje futuristički i omogućava Peugeotu da se još na jedan način izdvoji iz gomile.

 

i-Cockpit, doduše, zahtjeva poneki kompromis. Potraga za pozicijom u kojoj upravljač neće biti prenisko ni pokrivati instrumente, zahtijeva malo vremena. Ovisno o staturi vozača i željenom položaju sjedenja, može se dogoditi da kolo upravljača prekrije dio instrumenata, ali jednom kada se pronađe odgovarajuća pozicija vozač može uživati u originalnom okruženju.

 

Navigacijski sustav na velikom dodirnom zaslonu jasan je i čitljiv, ali lutanje kroz izbornike ostalih funkcija zahtjeva pozornost i vrijeme za privikavanje. Unatoč poboljšanjima, nije sve bajno.

Za regulaciju klima uređaja, pa i banalno podešavanje temperature potrebno se poslužiti zaslonom kao i kod prijašnjih verzija. Konkretan napredak ostvaren je kod sustava pomoći u vožnji. Automatsko kočenje i održavanje vozne trake stiže serijski bez obzira na izabranu verziju. Sustav funkcionira pri brzinama od 5 do 140 km/h i prepoznaje pješake i bicikliste bez obzira je li noć ili dan, a uz dodatni Paket Safety Plus razina autonomne vožnje diže se na razinu 2.

Poklonike klasičnih vrijednosti više će razveseliti dobro ponašanje u vožnji koje proizlaze iz usklađenosti motora i mjenjača. Francuski trocilindraš je nakon serije dorada dosegao zavidnu razinu u kojoj uspješno spaja performanse i ekonomičnost.

Praktično je dosegao razinu koju je prije samo nekoliko godina imao 1,6-litreni dizelaš u prethodnim izdanjima jer sa 100 konja do 100 km/h ubrzava za 10 sekundi, a u prosjeku troši 5,9 litara. Uz to je još i elastičan i uvijek spreman ponuditi dodatni potisak bez obzira na okretaje. Pod opterećenjem se, doduše, za energičnije manevre treba poslužiti mjenjačem kojem unatoč podužem hodu ne nedostaje preciznosti.

 

Putnički prostor dobro je izoliran, a ovjes, premda ugodno krut, više je orijentiran prema udobnosti nego dinamičnosti. Udobnost ostaje na zavidnoj razini čak i kad asfalt nije najbolji, a u sliku se uklapa i dobra zvučna izolacija. U konačnici 208 u vožnji djeluje sigurno i pouzdano te nudi lakoću upravljanja.

Postignuta je dobra ravnoteža između okretnosti i stabilnosti, a jedino što nedostaje je malo odrešitosti u reakcijama s kojima bi vožnja postala malo privlačnija. Prvenstveno se to odnosi na upravljački sustav koji je relativno brz, što je dodatno naglašeno dimenzijama upravljača, ali ne šalje najpreciznije povratne informacije.

 

No, taj detalj ne kvari ukupan dojam zahvaljujući krutosti karoserije i dobro baždarenih elektroničkih sustava kontrole stabilnosti. Peugeot 208 brzo mijenja smjer i sve kretnje uvijek su progresivne. Početno bježanje preko nosa u prvoj fazi zavoja, lagano se pretvara u blago zanošenje stražnjeg dijela što samo pomaže u zatvaranju manevra zahvaljujući ESP sustavu koji intervenira selektivno i učinkovito.

 

Ponuda starta sa 99.895 kn, ali u slučaju testnog modela ušminkanog s nekoliko doplata skače na priličnih 161.527 kuna. Zauzvrat, opremom, izgledom i kvalitetom 208 puca iznad uobičajene konkurencije i sigurno će ukrasti i ponekog klijenta Audija A1.

Ukratko

Atraktivna metalik žuta boja pod imenom Faro, dio je serijske opreme, kao i led svjetla s automatskim paljenjem i regulacijom dugog snopa, te originalna dnevna svjetla

Peugeot je s novom generacijom 208 predstavio posljednju verziju i-Cockpita, čija je najznačajnija inovacija 3D digitalni zaslon na kojem se informacije projiciraju u dvije razine

Klavijature na središnjem grebenu još uvijek djeluju efektno, a obogaćene su i dodatnim funkcijama. Natpis GT na trećem krovnom nosaču podsjetnik je na paprene verzije iz 80-ih godina

Originalna i futuristička unutrašnjost odlikuje se kvalitetnim materijalima i preciznom izradom, a središnji displej lagano je zakrenut prema vozaču i postavljen u razini instrumenata

Odlično profilirana prednja sjedala, izdašnih su dimenzija i nude dobru potporu, a jedini nedostatak je otežan pristup ručici za podešavanje nagiba naslona zbog skučenog bočnog prostora

Novi zanimljiv detalj je pretinac u kojem se (uz nadoplatu 1000 kn) može bežično puniti mobitel, a poklopac može poslužiti i kao idealno postolje

Dodatnih ventilacijskih otvora za putnike straga nema, ali nisu izostali usb ulazi za punjenje mobitela. Premda rast u dužinu nije donio značajnijih povećanja putničkog prostora…

Preglednost unatrag nije najbolja, ali pored stražnje kamere naprednog prikaza (Visiopark 1), stvar spašava čak 12 ultra-zvučnih senzora

U odnosu na prethodno izdanje prtljažnik je izgubio 10-ak litara korisnog obujma (ukupno 311 l), ali u podnici se krije rezervni kotač umanjenih dimenzija

Benzinski 1.2 turbomotor s tri cilindra u izdanju sa 100 konja jamči solidne performanse (0-100 km/h za 10 sekundi i najveću brzinu od 188 km/h), ali i umjerenu prosječnu potrošnju 5,9 l/100 km

GT line paket opreme prepoznaje se po sjajnim crnim kapama retrovizora, stražnjem krovnom spojleru i obrubima blatobrana uz koje 17 colni kotači dolaze do izražaja i djeluju veće od stvarnog

U prednja svjetla ukomponirane su i maglenke također s led tehnologijom, ali i sa zakretnom funkcijom za dodatno osvjetljenje unutrašnjosti zavoja

Od prijašnjeg izdanja ostala je tek oznaka. Yann Beurel koji potpisuje vanjski izgled, drugu generaciju 208 stilski je povezao s modelima 3008 i 508, uključujući i vrlo efektne crne lukove blatobrana

 

Suparnici

Hyundai i20 (100 KS) 99.885 kn

Seat Ibiza 1.0 (95 KS) 103.465 kn

Nissan Micra 1.0 dCi (100 KS) 105.475 kn

Renault Clio (100 KS) 106.900 kn

Ford Fiesta 1.0 (100 KS) 106.990 kn

Opel Corsa 1.2 (110 KS) 107.825 kn

Citroen C3 1.2 (110 KS) 107.900 kn

Kia Rio 1.4 (100 KS) 107.990 kn

Peugeot 208 (101 KS) 116.995 kn

VW Polo 1.0 (95 KS) 117.213 kn

 

TEHNIČKI PODACI

MOTOR

Vrsta turbobenzinski

Cilindri/ventili 3/12

Obujam 1199 ccm

Snaga 74 kW/101 KS pri 5500/min

Moment 205 Nm pri 1750/min

PODVOZJE

Pogon na prednje kotače

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Ovjes sprijeda poprečna ramena,

Straga polukruta osovina

Kočnice sprijeda samoventilirajući disk

283 mm, straga disk 249 mm

Gume 205/45 R17 Continental

KAROSERIJA

Dimenzije 405,5 x 174,5 x 143 cm

Osovinski razmak 254 cm

Prtljažnik 311/1106 litara

Spremnik goriva 44 litre

Težina 1177 kg

PERFORMANSE

Najveća brzina 188 km/h

0-100 km/h 9,9 sekundi

Potrošnja 5,2/3,7/4,2 l/100 km

Ispuh CO2 97 g/km

Okretaji upravljača 2,8

Krug okretanja 10,8 metra

EuroNCAP 4 zvjezdice

Proizvodnja Trnava (Slovačka)

 

CIJENE I TROŠKOVI

Osnovni model (75 KS) 99.895 kn

Testni model 143.795 kn

Testni s doplatama 161.527 kn

Godišnji porez 600 kn

Jamstvo (opće) 5 godina/100.000 km

 

VRLINE I MANE

PLUS

Atraktivna vanjština i unutrašnjost • zavidna zvučna izolacija i stupanj komfora • solidne vozne osobine i performanse • bogata oprema GT Line paketa

MINUS

Mali kapacitet prtljažnika • preglednost unatrag • cijena

 

SVI MOTORI

BENZINSKI

1.2 (75 KS) 99.895 kn

1.2 (101 KS) 116.995 kn

1.2 (130 KS) 172.637 kn

DIZELSKI

1.5 (102 KS) 129.940 kn

 

SERIJSKA OPREMA GT Line

alu naplaci (17 cola) • automatska klima • led svjetla sprijeda i straga • automatsko kočenje u slučaju opasnosti • prednji i stražnji senzori + kamera • središnje zaključavanje • senzori za svjetla i brisače • električna parkirna kočnica • upravljač presvučen kožom s komandama • asimetrično djeljiva stražnja klupa • ambijentalno osvjetljenje • programi vožnje • zatamnjena stražnja stakla • kontrola vozne trake, prepoznavanje znakova • električno podesivi i preklopivi vanjski retrovizori • središnji zaslon osjetljiv na dodir 7“ + 4 usb ulaza • kromirana maska i umetci na vratima • tempomat + limitator brzine • rezervni kotač umanjenih dimenzija • pomoć pri startu na usponu…

DOPLATE

Dvobojna karoserija • pretinac za bežično punjenje mobitela • stakleni krov • pokretanje bez ključa • navigacija + DAB + 10 inčni HD središnji zaslon osjetljiv na dodir

Ukupno 17.736 kn

 

Izdvajamo

Iz drugih medija