VREMEPLOV

FERRARI I TURBO ne vole se od jučer: ovo su prethodnici novog modela GTC4-Lusso T s V8 turbo motorom

Ferrari

U Parizu je Ferrari predstavio GTC4-Lusso T, a riječ je o modelu koji je "izgubio" 4 cilindra (pogonjen V8 motorom), ali je zato dobio turbopunjače. Donosimo pregled Ferrarijevih V8 turbo motora kroz povijest...

Sama povijest V8 turbo motora može se pregledati kroz dolje navedenih 5 modela koji su prethodili V8 motoru iz GTC4-Lussa. Riječ je o vremenskom razdoblju od 34 godine, a treba istaknuti da se unutar tog razdoblja ističe period od 22 godine bez turbo motora (od modela F 40 iz 1992. do Californie T predstavljene 2014. godine). Pa krenimo redom:

 

1. 208 GTB Turbo

Ferrari
 

Model 208 GTB Turbo označio je početak ere Ferrarijevih središnje postavljenih V8 motora koja traje i dan danas (488 GTB). Kada su lokalne vlasti odredile zakone po kojima se nameću veliki troškovi za sve automobile koji su imali motore obujma preko 2 litre, Ferrari je 1980. godine predstavio model 288 GTB kojeg je karakterizirao motor smanjenog obujma na upravo 2 litre (sa 3,2-litrenog motora na 2,0) i 8 cilindara. Downsizing je ipak imao svog utjecaja, pa je tako ovakav motor imao snagu od tek 155 KS. Model 208 GTB Turbo iz 1982. godine označio je dodavanje jednog turbopunjača, čime je snaga povećana na čak 220 KS.

 

2. 288 GTO

Ferrari
 

Model 288 GTO napravljen je kako bi se Ferrari mogao natjecati u Grupi B. Za ulazak u istu bilo je nužno proizvesti 200 modela, međutim Ferrari 288 GTO na kraju nikad nije imao prilike odvoziti utrku u toj klasi. Naime, zbog velikog broja smrtnih slučajeva automobilistička federacija FIA je ukinula tu klasu, pa niti jedan 288 GTO nije sudjelovao u utrkama grupe B. Ferrari je u 288 GTO odlučio u V8 motor staviti 2 turbo punjača, a obujam je povećan na 2,9-litara, što je rezultiralo snagom od čak 406 KS. Riječ je o prvom cestovnom automobilu koji je postizao brzinu veću od 300 km/h.

 

3. F40

Ferrari
 

Nakon razočaranja zbog nemogućnosti utrkivanja modela 288 GTO u Grupi B, Ferrari je odlučio iskoristiti program razvoja navedenog modela kao početnu točku u razvoju jednog od najrespektabilnijih Ferrarija ikad: legendarnog modela F 40. Karoserija je izrađena od materijala poput karbona, kevlara i aluminija kako bi automobil bio što lakši (težina mu je samo 1100 kg). V8 motor preuzet je sa modela 288 GTO, a sa dva turbopunjača je ojačan na čak 478 KS. Riječ je o impresivnoj brojci, pogotovo ako u obzir uzmemo da je proizveden 1987. godine. Njegov nasljednik dobiva atmosferski V12 motor, čime započinje Ferrarijeva era od 22 godine "bez turba".

 

4. California T

Ferrari
 

Trebale su proći 22 godine kako bi Ferrari ponovno predstavio model koji koristi turbopunjače. California T predstavljena je 2014. godine. Riječ je o kabrioletu za tvrdim krovom koji je pogonjen 3,9-litrenim V8 motorom sa dva turbopunjača. Rezultat toga je snaga od 560 KS. U odnosu na atmosferski 4,3-litreni V8 motor iz Californije, ovaj raspolaže sa 560 KS, što je 100 KS više.
 

5. 488 GTB

Ferrari

Nasljednik modela 458 Italia također je dobio 2 turbo punjača. Model 488 GTB pogoni 3,9-litreni tubro motor snage 670 KS. Krug na Fioranu odradio je za 1 minutu i 23 sekunde, čime je postao najbrži Ferrari sa V8 motorom (prema vremenu na testnoj stazi Fiorano). Bolja vremena su ostvarili samo F12 Berlineta, F12 Tdf i LaFerrari.

 

GTC4-LUSSO T

Ferrari
 

GTC4-Lusso T najnoviji je (uz LaFerrari Apertu) Ferrarijev model. Kod ovog modela motor je pozicioniran naprijed. U odnosu na GTC4-Lusso, kod inačice sa oznakom "T" odbačen je pogon na sva četiri kotača, a motor više nije V12 već 3,9-litreni V8. Dok su kod Californije T i 488 GTB-a V8 motori bili smanjeni (u odnosu na običnu Californiu i 458 Italiu) i pojačani turbopunjačima, ovdje možemo govoriti o ozbiljnom downsizingu. Riječ je o smanjenju od 4 cilindra i čak 2,4 litre. Kako bi nadoknadili taj gubitak, ugrađena su 2 turbopunjača, što je rezultiralo time da snaga sada iznosi 610 KS, što je tek 80 KS manje u odnosu na GTC4-Lusso. U vidu performansi, gubitak je tek 0,1 sekundu na ubrzanju do stotke. GTC4-Lusso T zasigurno će naći svoje kupce, a dodatna pogodnost mu je ta što zbog manje emisije CO2 spada podliježe manjim poreznim opterećenjima što će utjecati na osjetno nižu krajnju cijenu.

 

Izdvajamo

Iz drugih medija