PREDMET RASPRAVA

SJEĆATE SE NAJVEĆEG FORDOVOG PROMAŠAJA NOVIJEG DOBA? Evo i priče o Scorpiju kojeg je pokopao katastrofalan dizajn čim se pojavio na tržištu!

Ford

 

Ford Scorpio po mnogima je jedan od najvećih promašaja Forda kada je u pitanju dizajn. Razlog? Nesretni Scorpio druge generacije koji je na tržište stigao 1994. godine dobio je neobično lice uz koje je izgledao kao da "bulji" ispred sebe. Previše naglašena svjetla koja su pritom bila neobičnog oblika bila su predmet svih rasprava, vrlo često onih u negativnom kontekstu.

 

Mnogu su zamjerali i utjecaj američkih modela, odnosno nazivali su ga "preamerikaniziranim", posebice na stražnjem dijelu na kojem su se isticala duga povezana svjetla (okej, riječ je u trendu koji je dan danas aktualan, pa su možda u Fordu jednostavno bili ispred svog vremena).

Kritike su dolazile i od novinara diljem svijeta, pa je tako Jeremy Clarkson koji ne štedi gotovo niti jedan model rekao da je Scorpio "najružniji" automobil na cesti, usporedivši ga sa "žabom koja je raširila usta".

Kako je takav automobil dospio na tržište u ovakvom obliku? U Fordu tvrde da je dizajnerski tim bio iznimno ponosan na izgled nove generacije, no čini se kako se to uvjerenje topilo kako je premijera bila bliže. Stoga su u Fordu odlučili nekoliko mjeseci prije same premijere okupiti "fokus grupu" automobilskih novinara, inženjera i dizajnera te im objasniti kako će nadolazeći Scorpio imati naglašen dizajn i "sretno lice koje se smije", baš poput kultnih Jaguar, Alfa Romeo i Austin-Healey modela. Ipak, spomenute usporedbe na kraju nisu urodile plodom i komentari su bili brojni ali većinom negativni.

 

Fordovi dizajneri pokušali su "spasiti" stvari dvije godine kasnije sa redizajniranom verzijom koja je imala zatamnjena prednja svjetla kako bi se manje isticala, dodatne kromirane dodatke te nešto drugačija stražnja svjetla.

Iako ga mnogi smatraju neuspješnim projektom, ovim modelom Fordovi su dizajneri pokazali da se usude izađi iz zadanih okvira, pa su tako Ford Ka koji je uslijedio 1996. godine i Focus iz 1998. godine sa upečatljivim (ali pritom i pogođenim) dizajnom doživjeli značajan uspjeh na tržištu...

Izdvajamo

Iz drugih medija