VIDEO

Usporedba legendarnih superauta: McLaren F1, Porsche 911 GT1, Mercedes CLK GTR ‘rame uz rame‘

Trojac je pomaknuo granice onoga što je bilo legalno, a granica između trkaćeg i cestovnog auta je bila vrlo tanka

Mercedes CLK GTR, McLaren F1 i Porsche 911 GT1

 YouTube Screenshot

Devedesetih godina predstavljena su tri jedinstvena superautomobila: McLaren F1, Porsche 911 GT1 i Mercedes-Benz CLK GTR. McLaren je stigao prvi 1992. godine, prije nego što je tri godine kasnije ušao u kategoriju utrka GT1. Njegov uspjeh na stazi u iskušenje je doveo Porsche, a zatim i Mercedesa. Tako je 1996. predstavljen 911 GT1, a godinu dana kasnije i CLK GTR.

Trojac je pomaknuo granice onoga što je bilo legalno, a granica između trkaćeg automobila i cestovnog automobila je bila vrlo tanka. Porsche i Mercedes su tu učinili više, iako nijedan nije dao prednost udobnosti u odnosu na izvedbu na stazi. Novi videozapis YouTube kanala Carfection donosi usporedbu tri superautomobila na cesti.

image

McLaren F1

YouTube Screenshot

U početku videa možemo vidjeti kako su automobili razvijani, a zatim kako su prošli natječući se na stazi. Mnogo pažnje pridodano je porijeklu automobila nakon detaljne analize mehaničkih dijelova i performansi.

McLaren je šokirao svijet svojim performansama, sa 636 KS (468 kW) i 650 Nm okretnog momenta koje je dobivao iz svog V12 motora. Bio je sposoban uhvatiti 100 km/h za samo 3,2 sekunde, na putu do maksimalne brzine od 386 km/h.

image

Porsche 911 GT1

YouTube Screenshot

Porsche je također imao vrijeme od 0-100 km/h manje od 4,0 sekunde, sa svojim turbopunjenim šestcilindričnim motorom sposobnim za 544 KS i 600 Nm okretnog momenta. Međutim, maksimalna brzina Porscheu nije bila previše bitna, jer je 911 GT1 mogao ubrzati do 308 km/h. CLK GTR je, kao i F1, koristio V12 motor, iako je imao 612 KS i 775 Nm okretnog momenta.

image

Mercedes CLK GTR

YouTube Screenshot

Ono što je bilo zanimljivo kod ovih automobila, osim nadrealne izlazne snage, bila je njihova unutrašnjost koja je laserski fokusirana na vožnju. McLaren je imao raspored s tri sjedala s vozačem u sredini, dok Porsche i Mercedes imaju interijer koji izgleda više tradicionalno. Međutim, Porscheov zaštitni kavez otežavao je ulazak i izlazak, a vrata Mercedesa bila su toliko mala da je proizvođač morao dizajnirati uklonjivi volan. Pogledajte video...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. travanj 2024 17:30