SECRET SEVEN

ZABORAVLJENI KONCEPTI: Sjećate li se BMW-a 767iL 'Goldfisch' s monstruoznim V16 motorom iz ere 'utrke u naoružanju' protiv Mercedesa?

BMW

 

Kroz povijest po V16 motorima ostali su najčuveniji Cadillac i Bugatti (ovaj potonji i danas ima VW-ov 16-cilindarski stroj), no i ostali su proizvođači povremeno znali eksperimentirati s više od 12 cilindara pod haubom.

BMW
 

Osamdesete godine prošlog stoljeća bile su razdoblje automobilizma gdje su šefovi davali na volju inženjerima da rade na uzbudljivim projektima, a jedan od takvih bio je BMW „Goldfisch” ili Zlatna ribica poznat i kao projekt "Secret seven".

BMW
 

Ovaj naziv nikad ne biste spojili s onim što je predstavljao - riječ je bila o  monstruoznom BMW-u Serije 7 (e32) u koju je bio ugrađen V16 motor. Baza je bio V12 M70 stroj . ugrađen1987. u e32 i čekao se odgovor Mercedesa, koji je model 600S V12 (w140) počeo nuditi tek četiri godine kasnije.

BMW
 

U međuvremenu su u BMW-u tajno radili na eksperimentalnom projektu "Goldfisch"...S četiri dodatna cilindra obujam V12 M70 motora je s 5,0-litara povećan na 6,7-litara, a na testovima započetim 1988. godine, izmjereno je kako monstruozni atmosferski stroj postiže od 408 KS do 430 KS.

BMW
 

Motor mase 310 kg uparen je sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i potom je ugrađen u Sedmicu 750iL. Za tu priliku, a zbog nedostatka prostora ispod prednje haube, sve komponente hlađenja poput hladnjaka te ostalih agregata prebačeni su u ptrljažnik, a dodana su dva golema otvora za zrak na bokovima i rebrasta stražnja povržina izmježu svjetala.

BMW
 

"Testna mula” za V16 stroj koji se planirao ugrađivati u broj veću limuzinu od Sedmice (što je odbačeno, a kasnije je kupljen Rolls Royce), danas stoji u muzeju u Münchenu kao podsjetnik na mogućnosti i ideje BMW-ovog tima inženjera iz 1980-ih.

BMW
 

Nedavnom objavom na Facebooku Zlatne ribice su se prisjetili i u BMW Classic odjelu...No, nije sve bilo bez veze: istraživanja i razvoj V16 motora iznjedrio je fantastičan V12  M70 S70B56 stroj od 380 KS i 550 Nm (zamalo pa kao V16) u kultnoj "Ajkuli", modelu 850 CSi...

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski, atmosferski

Cilindri /ventili V16 60°m, 2 ventila po cilindru

Obujam 6,7-litara

Blok i glava aluminij

Provrt i hod cilindra 84 × 75 mm

Snaga 408 KS pri 5200/min

Moment 613 Nm pri 3900/min

Masa 310 kg

Izdvajamo

Iz drugih medija