INDUSTRIJA OGLAŠAVANJA

9. Weekend Media Festival otkriva kakav je izvozni potencijal kreativne industrije

U suradnji s HURA-om, deveti Weekend Media Festival ove će jeseni, kako najavljuju organizatori, otkriti je li došlo vrijeme za izvoz kreativnosti i genijalnosti izvan granica regije. U sklopu BalCannesa, na kojem oglašivači biraju najbolje agencije i projekte iz regije, održat će se i BalCannes Export Report panel gdje će predstavnici agencija koje uspješno posluju izvan regije govoriti o izazovima koje nosi izvoz kreativnosti, kako je to surađivati s klijentima iz drugih zemalja te kako dobiti pitch na tuđem terenu.

“Iako je hrvatska kreativna industrija relativno nepoznata u svijetu, brojne agencije izvoze svoje usluge. Prednjače digitalci, ali za inozemne naručitelje rade i dizajneri, kreativne agencije, game developeri, redatelji i produkcijske kuće. Izvozi se posvuda - SAD, zapadna Europa, zemlje u okruženju, Bliski istok. Svima je jasno da nema rasta bez izvoza i da se svuda na svijetu trebamo osjećati kao kod kuće. Velik je to iskorak za malu i relativno zatvorenu zajednicu poput Hrvatske”, ističe Davor Bruketa, predsjednik Uprave HURA-e.

Kreativna industrija, ocjena je stručnjaka, ima snažan izvozni potencijal i to prije svega advertising agencije, a istraživanje HURA-e je pokazalo da 91% članica te udruge već izvozi. Studija pak Ekonomskog instituta u Zagrebu pokazala je da kulturne i kreativne industrije Hrvatske, čiji je dio i industrija oglašavanja i tržišnog komuniciranja, ostvaruju 2,3% bruto nacionalnog dohotka. Ovaj sektor izuzetno je otporan na gospodarsku krizu te zapošljava više od 42.000 ljudi, odnosno 3% ukupno zaposlenih u zemlji.

Tomo Ricov, direktor Weekend Media Festivala, poručuje: “Kreativna industrija u Hrvatskoj ima velik potencijal i siguran sam da će u budućnosti još rasti. Nakon dugog razdoblja prilagodbe, agencije su pronašle modele koji funkcioniraju na domaćem, ali i na inozemnim tržištima. A upravo smo na Weekend Media Festivalu od samih početaka poticali razvoj kreativne industrije te razmjenu ideja i iskustva izvan granica naše zemlje.“

Deveto izdanje Weekend Media Festivala održava se od 22. do 25. rujna u prostoru stare Tvornice duhana u Rovinju, a organizator najavljuje više od 120 govornika, oko 4000 medijskih, marketinških i PR profesionalaca, približno 350 studenata i preko 550 akreditiranih novinara koji će moći pratiti predavanja, panel rasprave, radionice i prezentacije iz svijeta medija, PR-a, marketinga i cijele komunikacijske industrije.

Kako su objavili organizatori, prijave za peti po redu BalCannes su otvorene do 1. rujna na www.balcannes.com. Ovogodišnji žiri oglašivača pregledat će sve prijavljene projekte i odabrati 25 najboljih koji će biti predstavljeni na Weekend Media Festivalu u udarnom terminu te dodijeliti nagrade za najbolju agenciju, najbolji projekt te posebnu nagradu BalCannesa. Prijave za pak Weekend Media Festival i SoMo borac (www.somoborac.com) također su već započele, a sve informacije u vezi Festivala nalaze se na www.weekendmediafestival.com.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 12:41