Dobre vijesti sa sajma u Londonu

Booking za 2017. dobro krenuo, Britanci najavljuju povećanje broja letova i veza s Pulom, Splitom i Dubrovnikom

Zračna luka Split
 Zvonimir Barisin / CROPIX

Nakon što je Hrvatska u prvih deset mjeseci ove godine ostvarila rast broja britanskih turista od 26 posto, atmosfera s londonskog turističkog sajma WTM, koji se jučer počeo održavati u britanskoj prijestolnici, po svemu sugerira da će 2017. biti još bolja.

- Napokon se približavamo predratnim brojkama kad su u pitanju britanski turisti te vjerujemo da ćemo ih tijekom dvije godine dosegnuti. U fokusu smo interesa britanskog tržišta i sada se na sajmu situacija već malo promijenila pa Britanci polako love nas kako bismo sjeli i razgovarali, a nekad je bilo obrnuto - poručio je direktor glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić.

Sve dosadašnje informacije touroperatera pokazuju kako je rani booking za 2017. vrlo dobro počeo iako još govorimo o malim apsolutnim brojkama.

Dokaz toga trebala bi biti činjenica da sve više aviokompanija za 2017. najavljuje povećanje broja letova i veza s Hrvatskom, kao, primjerice, Thomson, koji iduće godine uvodi dva nova leta na relaciji Edinburgh - Pula te Doncaster Shefield - Dubrovnik, a zatim i Jet2com, koji uvodi četiri nova leta - dva u Dubrovnik te po jedan u Pulu i Split - a kojima planiraju od 2017. kapacitete povećati za čak 100 posto.

Prve letove prema Hrvatskoj na relaciji Manchester - Split uvodi i Thomas Cook, a British Airways uvodi novi let na relaciji London Heathrow - Pula.

Ivičić stoga iz Londona poručuje da najave Croatia Airlinesa o prodaji slotova na Heathrowu smatra lošima.

- Jednom kad ih prodamo, mi te slotove više nikada nećemo dobiti, oni su prevrijedni - poručio je. Iz Croatia Airlinesa, koji je također imao štand na sajmu, samo su, pak, rekli da se prodaja slotova ne bi trebala realizirati sljedeće godine.

Londonski sajam, kao jedan od najvažnijih u turizmu, tijekom tri bi dana trebao primiti 50 tisuća posjetitelja, a na njemu sudjeluje više od pet tisuća izlagača iz 200-tinjak zemalja svijeta.

Na štandovima naših najvećih konkurenata, poput Španjolske, poručuju da očekuju iznimno dobru 2017. godinu i da se ne boje Hrvatske.

- Samo ovog ljeta zabilježili smo 17-postotno povećanje broja gostiju, a u sljedećoj godini, prema najavama touroperatera, očekujemo još veći rast. Hrvatska nam nije konkurencija, Brexit je, usprkos svemu, na nas odlično djelovao - rekli su predstavnici Turističke zajednice Benidorma.

Odličnu sezonu 2016. potvrdili su za Jutarnji list i na štandu Bugarske, jedne od zemalja koja je i sama profitirala od loše geopolitičke situacije u Europi.

- Puno očekujemo od 2017., naša najveća tržišta su Rusija, Češka, Poljska, Rumunjska i Mađarska. Očekujemo da ćemo već ovu godinu završiti s ukupno 11 milijuna stranih posjetitelja. Nismo još blizu hrvatskim brojkama, ali se nadamo da ćemo jednog dana biti - izjavila je za Jutarnji direktorica promocije pri bugarskom ministarstvu turizma Albena Metodieva.

Na štandu na kojem se predstavljala Turska - zemlja koja je u 2016. zbog geopolitičke situacije izgubila najviše gostiju - rekli su da se vesele dobrim hrvatskim turističkim rezultatima jer je to dobro za regiju, ali su najavili i oporavak svoje zemlje.

- U 2015. imali smo 40 milijuna turista, a lani smo ih izgubili oko 30 posto, dakle 10 milijuna. Već sljedeće godine planiramo ih vratiti šest milijuna, a 2018. završiti s istim rezultatima kao u 2015. Optimistični smo, ali nam je drago i zbog Hrvatske. Dobri rezultati naših susjeda sigurno su dobri i za nas, a Hrvatska je oduvijek bila odredište mnogih turskih putnika - ustvrdio je Irfan Onal, generalni direktor za promidžbu turskog ministarstva turizma.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 13:17