ZDRAVSTVENI CENTRI PRIVLAČE POSJETE IZ EUROPE I SAD-

Dentalni turizam u praksi: Rident godišnje obradi 30.000 Talijana i ubere 80 milijuna kuna prihoda

 Goran Sebelić/CROPIX

Više od 80 posto pacijenata riječke stomatološke klinike Rident dolazi iz susjednih zemalja, uglavnom iz Italije, a godišnje je to oko 30 tisuća posjeta - prosječan pacijent, ovisno o zahvatu, dolazi 3 do 5 puta.

Otvaranje tržišta

Ridentovo parkiralište na Krnjevu, pogotovo vikendom, katkad je prepuno autobusa, kao da je riječ o nekakvoj ekskurziji. Kao jedan od rijetkih uspješnih primjera globalno rastućeg medicinskog turizma u Hrvatskoj posljednjih se godina nameće upravo ta riječka stomatološka poliklinika. Počeli su 2004. godine sa šest ordinacija i postupno se širili, da bi danas s timom stručnjaka koji ima više od 150 zaposlenih, 29 ordinacija i tri dentalna laboratorija postali najveća stomatološka poliklinika u Hrvatskoj.

Većina pacijenata, prema riječima zamjenice ravnatelja i suosnivačice Ridenta Nataše Rubeše, dolazi iz sjeverne Italije, ali ima ih i iz Ligurije ili Toskane. - To je tržište koje otvaramo već 20 godina. Prednost Rijeke i Istre je blizina Italije, a pomaže i to što se ovdje dosta govori talijanski pa je lakše uspostaviti odnos povjerenja s pacijentima. Odnosi cijena stomatoloških usluga u Italiji i Hrvatskoj u početku su bili tri prema jedan, ali posljednjih godina ti su odnosi došli skoro na jedan prema jedan. Međutim, kod najtraženijih usluga još smo 30 do 50 posto jeftiniji - govori Nataša Rubeša.

Upola jeftiniji

Talijani najčešće dolaze zbog implantata i keramičkih krunica. S cijenom od 200 eura, krunice su u Ridentu upola jeftinije nego u Italiji, dok su implantati s cijenom od 690 eura 30 posto jeftiniji. Većina pacijenata pripada populaciji starijoj od 40 godina, ali dolazi i sve više mladih zbog takozvanog “smile designa”, što je rastući trend u stomatologiji. Na talijansko tržište, prema riječima zamjenice ravnatelja, probili su se ulaganju u marketing i predstavljanjem na sajmovima, ali u konačnici 90 posto prometa mogu zahvaliti preporukama.

Nova poliklinika

Nedavno je Rident dospio u središte zanimanja javnosti zbog investicije od 30-ak milijuna kuna, a riječ je o poliklinici u Poreču koja zapošljava 20-ak ljudi. Objekt ima pet ordinacija, sve potrebne dijagnostike, laboratorija veličine 120 četvornih metara te deset dvokrevetnih soba za pacijente. Ostatak objekta u najmu je tvrtke Histria Medic, a sadrži ordinacije opće i fizikalne medicine te internu medicinu i neurologiju.

Punjači blagajne

Na širenje, prema Rubešinim riječima, odlučili su se zbog blizine Italije, no ponajviše kako bi rasteretili riječku polikliniku koja je zbog velike navale prekapacitirana. Tom investicijom Rident namjerava nastaviti proboj na talijansko tržište. Sa 80 milijuna kuna godišnjeg prihoda, Rident je primjer isplativosti dentalnog turizma. U prošloj su godini imali 34 milijuna kuna dobiti brutto, odnosno 27 milijuna netto. Dakle, samo iz poreza na dobit u državni proračun slilo se sedam milijuna kuna. Strategija zdravstvenog turizma u Hrvatskoj praktički ne postoji, tek je u začetku. Uz talijansko, ovdašnji stomatolozi djelomično računaju i na tržišta Austrije, Njemačke, Slovenije, pa i Engleske, na koje se bilježi sve veći proboj. Osim Mađara, jača i Turska, a sve veći proboj bilježe i Srbija te BiH koje su još jeftinije od Hrvatske.

- Svakako da bi se tu dalo puno učiniti subvencioniranjem marketinga, kao što je učinila Mađarska. Mi sami, koliko god bili jaki za hrvatske uvijete, na globalnom tržištu još smo mali. Zdravstveni turizam ima sinergijski učinak i potencijal je velik - zaključuje Nataša Rubeša.

Hrvatska zaostaje za europskim istokom

Zdravstveni turizam jedina je grana turizma koja u recesiji nije zabilježila negativan trend. Ova vrsta turizma godišnje raste po stopi većoj od 15 posto te su već 2011. na svjetskoj razini premašeni prihodi od 120 milijardi dolara.

Glavne destinacije

Dio je jedne od najvećih i najbrže rastućih industrija u svijetu zdravstvene industrije, koja u većini razvijenih zemalja ima čak 10 posto udjela u BDP-u. U zdravstvenom turizmu, svoju priliku dobivaju zemlje u kojima su zdravstvene usluge znatno jeftinije nego u najrazvijenijima.

Glavne destinacije u svijetu su Meksiko, Kostarika, Brazil, Singapur, Tajland, Indija, Mađarska, Turska, Saudijska Arabija, Južnoafrička Republika i Malezija. Među uslugama najzastupljenija je stomatologija, s udjelom od 60-ak posto.

Dentalni turisti

Oko 25 posto potražnje odnosi se na estetsko-korektivne zahvate, a ostatak na ortopediju, rehabilitaciju, oftalmologiju i medicinski wellness.

Iako je takozvani dentalni turizam rastuća grana i u Hrvatskoj, na žalost, u tome stojimo lošije od naših istočnoeuropskih susjeda. Za usporedbu, Mađarska je vlada 2011. godine samo marketing dentalnog turizma subvencionirala sa 23 milijuna kuna, a ta grana medicinskog turizma u Mađarskoj ostvari oko 276 milijuna eura godišnjeg prometa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. travanj 2024 11:57