ITB BERLIN

DOBRE VIJESTI S NAJVEĆEG SVJETSKOG TURISTIČKOG SAJMA Rekordni rani booking prema Hrvatskoj

Arhiva / ITB Berlin

Poučeni prošlogodišnjim iskustvom kad su mnogi propustili na vrijeme rezervirati smještajne kapacitete na Jadranu, ove godine ništa se nije prepuštalo slučaju pa prve brojke zasad pokazuju rekordni rani booking prema Hrvatskoj.

Takvi su barem prvi dojmovi i najave hrvatskih predstavnika na najvećem svjetskom turističkom sajmu, ITB-u u Berlinu, koji je, uz poslovičnu gužvu jer se očekuje 150 tisuća posjetitelja, otvoren jučer u 10 sati.

- Touroperatori spominju dvoznamenkasti rast u odnosu na lani, kad je njemačko tržište raslo sedam posto i kad smo imali odlične rezultate. Vidjet ćemo kako će sve završiti ove godine, očekujemo da će ove stope rasta ranog bookinga ipak u nekom trenutku malo posustati - rekao je direktor berlinskog predstavništva HTZ-a Romeo Dragicchio.

Rane rezervacije

Njegove najave potvrđuju i službene sajamske novine ITB Daily, koje ove godine prvi put posebno ističu Hrvatsku, koja je, uz Grčku i Španjolsku, u 2017. najpopularnija destinacija za njemačke turiste.

Nijemci su, iako im to baš i nije svojstveno, u 2017. godišnje odmore počeli rezervirati ranije nego ikada do sada, a prema najavama predsjednika Uprave Atlasa Tomislava Varge, slične poruke dolaze i s drugih tržišta, posebno britanskog, koje je prema Atlasu ove godine booking pojačalo za 200 posto.

Sa 69,1 milijun putovanja duljih od četiri dana i 77 milijuna kraćih putovanja na koje su potrošili 90 milijardi eura, Nijemci čine vrlo stabilno i dobrostojeće te treće turističko tržište na svijetu, odmah iza SAD-a i Kine.

Na Mediteran otpada trećina njihovih putovanja, a među destinacijama dosad je dominirala Španjolska, iza koje su po popularnosti Italija i Turska, Austrija je četvrta, a Hrvatska je lani prvi put istisnula Francusku i zauzela peto mjesto s tržišnim udjelom od 3,2 posto.

Prema podacima e-Visitora, u Hrvatskoj je prošle godine zabilježeno 2,3 milijuna dolazaka i 17,7 milijuna noćenja turista iz Njemačke. Najviše njih za svoju destinaciju odabire Istru, a potom Kvarner te Split i Zadar.

Prvog dana sajma već se moglo razabrati što će u 2017. godini biti glavne turističke teme. Osim pitanja sigurnosti, naglasak je na održivom turizmu​, ali i na tehnologiji, pa je tako ove godine ponovo predstavljen novi humanoid za turističku industriju.

Umjetna inteligencija

- Slobodno me zovite Pepper - rekao mi je metar i nešto sitno visok stroj čija je cijena 20 tisuća eura. Pepper je radno mjesto već pronašao na kruzerima i hotelskim recepcijama, pa u svijetu, prema informacijama proizvođača, trenutno “radi” deset tisuća takvih robota.

- Najviše primjeraka prodali smo u Japan, ali možete ga vidjeti i u Parizu, na jednoj od željezničkih postaja, gdje putnicima daje informacije o rasporedu linija - rekla je za Jutarnji predstavnica tvrtke SoftBank koja proizvodi Peppera.

Općenito je nekoliko sesija na ITB-u ove godine posvećeno umjetnoj inteligenciji, vrućoj temi u turističkom sektoru, a jedan od govornika bio je direktor njemačkog Centra za istraživanje AI-ja Hans Uszkoreit.

- Umjetna inteligencija danas već može puno, ali nema samosvijest, sposobnost kreativnog dizajna, ne radi istraživanja. Sada se radi na kombiniranju znanja i učenja kod umjetne inteligencije, što je novi veliki korak - najavio je Uszkoreit.

Više na Jutarnjem...


Tagovi

Izdvajamo