POŠTENO OPOREZIVANJE

NAJVEĆE TEHNOLOŠKE TVRTKE NA UDARU EUROPSKE KOMISIJE 'Ovo nije anti-američki porez, niti anti-GAFA porez, ovo je digitalni porez!'

    AUTOR:
    • Filip Pavić

  • OBJAVLJENO:
  • 22.03.2018. u 13:30

REUTERS

Pierre Moscovici

Tehnološke kompanije Google, Facebook, Amazon i Apple mogle bi se naći na „udaru“ poreza od 3 posto po prijedloge Europske komisije objavljenom u srijedu, a tom bi mjerom države članice EU ostvarile prihode od 5 milijardi eura.

“Digitalna je revolucija preokrenula naše gospodarstvo i promijenila načina na koji tvrtke danas stvaraju vrijednost”, poručio je Pierre Moscovici, europski povjerenik za oporezivanje na medijskog konferenciji u srijedu i dodao da je cilj prijedloga osigurati poštenije oporezivanje i jednaki tretman za sve.

Tehnološke i digitalne kompanije koje pružaju usluge poput društvenih mreža i internetskih sadržaja po sadašnjim propisima nisu bile oporezivane za profit koji su ostvarivale na području Europske unije ako su porez na dobit plaćale u zemljama u kojima imaju glavno sjedište, a to su uglavnom zemlje s nižim stopama poreza.

Najglasniji pobornik digitalnog poreza poznatog i kao “GAFA porez” (Google, Apple, Facebook, Amazon) je Francuska, dok Irska, Luksemburg i Estonija strahuju da bi ovom mjerom “tehnološki divovi” svoje ispostave mogli preseliti u Japan ili Veliku Britaniju koja izlazi iz EU.

“Ovo nije anti-američki porez, niti anti-GAFA porez, ovo je digitalni porez”, odgovorio je Moscovici na pitanje je li ovaj prijedlog zakona reakcija na trgovinske restrikicije predsjednika Trumpa na čelik i aluminij i hoće li ova mjera povisiti ionako visoke tenzije između EU i Bijele Kuće . Procjena je Europske komisije da bi digitalnim porezom bilo zahvaćeno do 150 tvrtki od kojih je polovica američkih, a ostale su europske i azijske kompanije.

Kako bi ovaj prijedlog postao dio zakona Europske unije, on mora biti jednoglasno prihvaćen od strane zemalja članica, a išao bi u smjeru reforme korporativnih poreznih propisa koji bi se sada odnosili i na kompanije koje imaju “digitalnu prisutnost” na području Europske unije. Digitalna se kompanija smatra “prisutnom” ako na području EU ostvaruje godišnje prihode veće od 7 milijuna eura, ima više od 100.000 korisnika ili je potpisala više od 3000 poslovnih ugovora.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo