U ovom je trenutku u Hrvatskoj više od 81 tisuću privatnih iznajmljivača s više od pola milijuna stalnih postelja, što čini otprilike polovicu komercijalnog smještaja u Hrvatskoj.
Privatni smještaj u prvih je deset mjeseci ostvario nešto više od 30 milijuna noćenja ili 39 posto ukupnog broja ostvarenog na razini Hrvatske, u usporedbi sa 26,7 milijuna noćenja u cijeloj prošloj godini, pokazuju podaci iz sustava eVisitor. Ukupan godišnji prihod iznajmljivača procjenjuje se na dvije milijarde eura, a godišnja ulaganja na 100 milijuna eura.
Ovo su samo neki od podataka iznesenih na trećem Forumu obiteljskog smještaja koji se još danas održava u Zadru.
Koliko snažno ove godine raste broj iznajmljivača, pokazuju i podaci za Zadar te Zadarsku županiju.
U Gradu Zadru broj privatnih iznajmljivača povećan je 26 posto ili za oko 600, te na privatni smještaj otpada oko 75 posto ukupnih kapaciteta. Samo na zadarskom Poluotoku trenutačno je više od 400 iznajmljivača, u usporedbi sa samo osam prije deset godina, rekao je Ante Rados, direktor TZ-a Zadra.
Direktor središnjeg ureda HTZ-a Ratomir Ivičić posebno je naglasio važnost ulaganja u podizanje kvalitete, istaknuvši kako smještaj s četiri ili više zvjezdica ostvaruje bolju popunjenost u predsezoni i posezoni. Prema podacima iz sustava eVisitor, najslabiju popunjenost, tri najbrojnije kategorije, ima privatni smještaj s dvije zvjezdice. Popunjenost smještaja s tri zvjezdice u kolovozu premašuje 80 posto, dok je popunjenost četiri zvjezdice nešto iznad 70 posto. Međutim, u lipnju i rujnu popunjenost smještaja s četiri zvjezdice je između 25 i 30 posto, dok smještaj s tri zvjezdice ostaje ispod 20 posto.
Ivičić je kao najbolji marketing preporučio je dobar odnos prema gostu, odnosno da se domaćin prema gostima ponaša kao “concierge”: preporuči dobar restoran, vinara, siranu, uputi ga što vidjeti...
Važnost ulaganja istaknuli su i u Booking.comu. Turistički objekti u Hrvatskoj imaju razmjerno visoku ocjenu, što znači da je će biti sve teže odskočiti od konkurencije, poručile su Nikolina Zrinšćak i Sonja Ergić iz Booking.coma. Nakon što se ove godine broj smještajnih objekata gotovo udvostručio premašivši 60 tisuća, Hrvatska je trenutno treća zemlja Booking.coma. Također upozorili su da se iznajmljivači u ovom trenutku nikako ne bi smjeli odmarati: za sljedeću godinu bilježe gotovo dva puta više rezervacija nego u isto doba prošle godine.
Iz Booking.coma kao prvi savjet navode dobre fotografije, koje ilustriraju sve bitne sadržaje. Prema njihovu istraživanju, gosti zapravo gledaju gotovo isključivo tri stvari na “profilu”: prvih deset fotografija, komentare i ocjenu. Tekstualni dio samo će preletjeti - na njemu se zadržavaju u prosjeku samo osam sekundi.