Intervju: Tomislav Vuić

ŠEF HRVATSKE POŠTANSKE BANKE U ŠKRIPCU Ne znam zašto mi vlasnici nisu dali razrješnicu

Tomislav Vuić, predsjednik Uprave HPB-a
 Biljana Gaurina / CROPIX

U vrijeme kad nema osobitog interesa za kreditima, bankama nije preostalo drugo nego boriti se za postojeće tržište, a posebno agilna u tome pokazala se državna Hrvatska poštanska banka. Tomislav Vuić, predsjednik Uprave HPB-a, smatra da je sada pravi trenutak za preuzimanje klijenata drugima. Banka se pohvalila i s dobrim poslovnim rezultatima, ali sudeći po tome da Skupština dioničara Upravi nije dala razrješnicu, moglo bi se reći da vlasnik time nije impresioniran.


Što odluka Skupštine konkretno znači za vaš sadašnji mandat, što se od vas očekuje i hoće li o vašem mandatu raspravljati Nadzorni odbor?
- Uskraćivanje razrješnice nema direktnog utjecaja na mandat koji istječe 2019. godine, ali predstavlja podlogu da se bez obrazloženja mandat otkaže. Konkretno obrazloženje o razlozima nismo dobili. Od nas se očekuje da vodimo banku na najbolji mogući način, i tu se ništa nije promijenilo. Nemamo informacije o daljnjim odlukama našeg Nadzornog odbora.


Sadašnjem NO-u banke uskoro istječe mandat, a novi nije imenovan. Vrlo nezgodna situacija?
- Sadašnjem Nadzornom odboru mandat istječe 30. srpnja. S obzirom na to da Skupština nije donijela odluku o imenovanju novog, u dogovoru s vlasnikom Uprava je predložila da se produži mandat postojećem NO-u.


Znači, odabir kadrova ostavljen je novoj Vladi?
- Najvjerojatnije da.


Prema neslužbenim informacijama, supervizija HNB-a imala je neke prigovore na poslovanje HPB-a? Što su vam zamjerili?
- Supervizija HNB-a obavlja redovno svoje dužnosti, što znači desetke upita svakog mjeseca vezano uz razne teme o poslovanju banke, no nikakvih ozbiljnijih prigovora ili zamjerki, pogotovo vezano uz materijalne vrijednosti, nije bilo.


Ako je suditi po vašim kampanjama, odlučili ste se za malo agresivniji pristup tržištu. Očekuju li to vaši dioničari?
- HPB igra tržišnu utakmicu sa svojom konkurencijom i, naravno, u njoj želi pobijediti. Banka je spremnija nego ikad, naša usluga je sve kvalitetnija i sve veći broj ljudi prepoznaje dodanu vrijednost u činjenici da je riječ o banci u hrvatskom vlasništvu. Banke u Hrvatskoj su kvalitetne, djeluju u okviru respektabilnih internacionalnih grupa i kada imamo šansu uzeti dio tržišta, ne smijemo je propustiti.


Gdje vi vidite najveću priliku?
- Jedan od naših prioriteta je akvizicija mlađe populacije i u tome smo sve uspješniji - od naših novih klijenata u 2015. godini 36 posto je mladih, onih do 35 godina, i očekujemo još brži rast udjela te generacije među klijentima HPB-a.
Ozbiljno smo se posvetili novim tehnologijama, nudit ćemo sve kvalitetniji servis i uvoditi nove trendove na tržištu. Već smo pokazali da s našim uslugama i novostima u poslovanju možemo biti ispred konkurencije. Ne mislim da su kampanje agresivne već originalnije i rekao bih relevantnije za našu svakodnevicu, važan dio velikog rasta koji ostvarujemo. Nakon 2015., koju je obilježio snažan rast poslovanja s građanima, ove godine očekujemo i naglašeniji rast u našem poslovanju s gospodarstvom. Vjerujem da i naši dioničari žele da se banka vodi na najbolji način, bude profitabilna i ima što više klijenata.


Koliko ste uspjeli povećati kreditiranje i broj klijenata?
- Bankarsko tržište pada, a mi rastemo. Prema posljednjim podacima HNB-a, u prva četiri mjeseca aktiva banaka manja je za 17 milijardi kuna dok je HPB porastao za više od 375 milijuna kuna. Slično je i s ukupnim kreditima i ukupnim depozitima, gdje sektor pada velikih 3,2% odnosno 3,8%, a HPB raste 3,5% i 2,8%. Ostvarujemo velik rast, najviše u stambenim kreditima, gdje je sektor pao 11%, a mi rasli 30% u ovoj godini. Odobrili smo 1.100 stambenih kredita u vrijednosti 430 milijuna kuna.


Koliko se od toga odnosi na refinanciranje kredita, odnosno bivše dužnike u CHF-ima?
- Stanovništvu su plasirana ukupno 833 milijuna kuna, od toga je oko 300 mil. kuna refinanciranje kredita u CHF-ima. Banka je premašila brojku od 650.000 klijenata. Ponosni smo na rezultate Sektora stanovništva, gdje u šest mjeseci ove godine imamo 17.600 novootvorenih tekućih računa, kao i na poslovanje s gospodarstvom, gdje smo otvorili gotovo 1000 novih poslovnih računa i približili se brojci od 10.000 klijenata.Paralelno ostvarujemo značajan rast i profitabilnost, što nije lako izbalansirati.


Kada su druge banke shvatile da im otimate klijente, odlučile su im ponuditi bolje uvjete od vaših. Borba na tržištu čini se žestoka.
- Drago nam je da je konkurencija počela obraćati pažnju na to što radi HPB, i to smatramo komplimentom. Borba na tržištu je žestoka i to bi trebalo biti dobro za klijenta.
Banke su u Hrvatskoj još uvijek više okupirane lokalnim izazovima nego globalnim. U predviđanjima za 2016. smatrali smo da se na našem tržištu, neće događati značajniji tržišni pomaci.


Ne nosi li rast i određeni rizik. Mogu se čuti i razmišljanja da će se dio vaših novoodobrenih kredita u budućnosti pokazati teško naplativim?
- Naši kriteriji rizika sigurno nisu lošiji od drugih. Mislim da uzimamo najbolje klijente, mlađe s dobrim primanjima. Primjer je refinanciranje kredita u CHF-ima, gdje smo dobili uredne dužnike sa solidnim primanjima koji sada imaju i manje rate kredita. U šest mjeseci ove godine imali smo naglašen rast klijenata dobne skupine 36-50, a to su za banku najbolji klijenti.


Što kažete ne “dolazak” Addiko banke koja najavljuje jednostavne proizvode i procedure?
- To nije ništa novo, trend ponude jednostavnijeg i jeftinijeg proizvoda je odavno prisutan i mi to svakodnevno prakticiramo.


Kakve trendove na bankarskom tržištu očekujete u budućnosti?

- Opći trend tehnološkog napretka, snižavanja cijena i pojednostavljenja usluga je nezaustavljiv i već je došao. Mi radimo tako da ovim izazovima odgovorimo bolje od konkurencije iako smo relativno mala banka u pretežno državnom vlasništvu. Također, očekujemo nastavak snižavanja aktivnih i pasivnih kamatnih stopa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 18:17