INOVACIJE

SLIJEDI INVAZIJA BOGATIH KINEZA NA HRVATSKU? Na pomolu je nova faza razvoja domaćeg turizma, koja najmanje veze ima s ljetom i plažama

 CROPIX

Velika Britanija, Njemačka, Francuska, Italija i Španjolska vodeće su zemlje zdravstvenog turizma Europe. Upravo one privlače najveći broj gostiju koji dolaze u te destinacije zbog medicinskih i zdravstvenih usluga, a prednjače po broju specijaliziranih bolnica, vrhunskih stručnjaka, medicinske usluge te naravno samih destinacija. Hrvatska se u tom segmentu u Europi još i ne spominje, iako ima nekoliko vrhunskih klinika i stručnjaka radi kojih strani pacijenti i njihove obitelji dolaze u Hrvatsku. O važnosti ovog čitavog segmenta moglo se nešto više čuti u utorak na otvorenju vodeće europske konferencije zdravstvenog turizma HTI (Health Tourism Industry) konferenciji, koja je u Rovinju okupila više od 300 sudionika iz zemlje i inozemstva, a traje tri dana.

Suosnivač američke asocijacije Medical Tourism Association (MTA) Jonathan Edelheit posebno je istaknuo Mali Lošinj koji bi zbog svog glasa poznatog klimatskog lječilišta mogao privući veći broj kineskih gostiju.

- Diljem svijeta iznimno se ulaže u ovaj segment turizma, a jedno od najvećih tržišta je kinesko. Mislim da Hrvatska ima jako puno potencijala za privlačenje gostiju iz te zemlje. Mali Lošinj ima dobru ponudu wellnessa, ima čisti zrak i po tome je poznat. U Kini, koja ima onečišćeni zrak, takve će destinacije posebno biti popularne. Međutim, Lošinj, Rovinj, ali i ostatak Hrvatske mogao bi imati problema oko jezične barijere. To su sve izazovi s kojima se trebate suočiti, poručio je Edelheit.

Ministar turizma Gari Cappelli, nekadašnji gradonačelnik Malog Lošinja, kazao je kako će ovaj segment turizma s obzirom na trend starenja populacije, ali i rastuću orijentaciju prema zdravom životu te zdravstvenoj prevenciji biti jedan od glavnih motiva putovanja u budućnosti.

Zagreb, 061216.
Mihanoviceva 1.
U organizaciji Jutarnjeg lista odrzava se konferencija Turizam - izazovi i perspektive kojoj nazoce Gari Cappelli ministar turizma, Miroslav 
Dragiceviæ Horwath HTL Croatia, Ronald Korotaj Istraturist, Grupacija Luksic Hrvatska, Tomislav Popovic Maistra, Burak Baykan 
Dogus grupa, Zeljko Kukurin Valamar, Sanjin Solic Jadranka grupa, Sinisa Topalovic Horwath HTL Croatia. U tijeku je i panel diskusija na temu Investicije u turizam - realnost ili zabluda.
Na fotografiji: Gari Cappelli.
Foto: Darko Tomas / CROPIX
Darko Tomaš / HANZA MEDIA
Gari Cappelli

- Za nastavak razvoja zdravstvenog turizma u Hrvatskoj potrebne su inovacije, rad na kvaliteti, a Hrvatska u razvoju ovog turističkog proizvoda ima veliki potencijal. Ključni koncepti koji će biti sve važniji u oblikovanju ponude zdravstvenog turizma uključuju inovativno, autentično, zeleno i holistično. Specifični faktori uspjeha odnose se prije svega na kvalitetu specijaliziranih zdravstvenih centara i institucija, kao i na kvalitetu prateće turističke ponude te kompatibilan razvoj destinacije. Hrvatska je dio jedne od najrazvijenijih regija zdravstvenog turizma u Europi, što moramo snažnije iskoristiti u infrastrukturi i promociji, kazao je Cappelli. Stoga je zdravstveni turizam u strategiji razvoja hrvatskog turizma naveden kao jedan od ključnih 10 proizvoda na kojima će se temeljiti budući razvoj. Hrvatskoj stoga predstoji, veli on, podizanje kvalitete i prepoznatljivosti.

- To podrazumijeva snažnu valorizaciju hotelske wellness ponude na Jadranu kroz njezinu djelomičnu transformaciju u medicinske wellness centre. Slijedi i transformacija specijalnih bolnica i lječilišta u visoko kvalitetne medicinski specijalizirane i diferencirane centre preventivnih i rehabilitacijskih usluga uz visoku ugodu u kvalitetnim smještajnim objektima, smatra ministar. A sve to nije moguće bez privatnog sektora, navodi Dragan Primorac, bivši ministar znanosti, obrazovanja i sporta te poznati liječnik i genetičar koji je angažiran u specijaliziranoj i vrhunskoj zagrebačkoj poliklinici Sveta Katarina.

- Za postati prepoznatljiva destinacija zdravstvenog turizma morate imati izniman i stručan kadar, određenu povijest, izvrsnost klinika i morate biti inovativni. I naravno, morate imati djelatnike koji će znati njemački, talijanski, francuski i engleski. Ako sve to nemate, van igre ste, kazao je Primorac.

Osim što Hrvatska mora ujediniti svoju ponudu zdravstvenog turizma da bi bila konkurentna, to mora napraviti i Europa budući da snažno rastu druge svjetske regije.

- Govorimo o najbrže rastućem obliku turizma u Europi, koji nije sezonalan, s prosječnom stopom rasta od 15 do 20 posto godišnje. Europa jest svjetski lider u turizmu, međutim, predviđa se da će sadašnjih 50 posto tržišnog udjela svih turističkih dolazaka padati čak i do 40 posto. Treba nam zajednička promocija Europe kao destinacije zdravstvenog turizma, naglasio je potpredsjednik HGK za turizam, trgovinu i financije Josip Zaher istaknuvši kako se zdravstvenim turizmom također otvaraju tržišta komplementarnih proizvoda kao što je proizvodnja lijekova, prehrambena industrija, obrazovanje stručnih kadrova.

O zajedničkoj platformi i inicijativi promocije Europe kao destinacije zdravstvenog turizma govorilo se na prvom Europskom summitu industrije zdravstvenog turizma u sklopu HTI konferencije. Summit je organizirao HGK. Riječ je zatvorenom okruglom stolu lidera europskih i međunarodnih institucija Slovenije, Crne Gore, Mađarske, Portugala, Srbije, Cipra, Grčke, Italije, Francuske i SAD-a te udruga ESPA (European Spas Association), EHTTA (European Historic Thermal Towns Association), ECTAA (European Community Travel Agents Association) kao i jednog od najvećih globalnih osiguravatelja Cigna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. travanj 2024 02:44