OBRAČUNI NA INTERNETU

TRUMPOVE OBJAVE POSTALE PROBLEM ZA AMERIČKE KOMPANIJE Zbog velikog utjecaja predsjednika prisiljene su razviti posebnu 'Trump-Twitter' strategiju

 
 Carlos Barria/File Photo / REUTERS

Američke kompanije prisiljene su razviti „Trump-Twitter” strategiju, izjavio je Dean C. Garfield predsjednik Vijeća za informacije, tehnologiju i industriju za New York Times komentirajući praksu američkog predsjednika da se s tvrtkama obračunava preko Twittera. Tom strategijom tvrtke mogu ublažiti negativni utjecaj predsjednikovih „tweetova” koji mogu prouzročiti ozbiljnu štetu.

Da je ova strategija nužna vidljivo je na primjeru trgovačkog diva Amazon čije su dionice pale za 5 posto nakon Trumpove Twitter objave u kojoj optužuje kompaniju za iskorištavanje američke pošte.

"Američke pošte gube prosječno 1,5 dolar po svakom paketu koji dostavlja Amazon, što ukupno predstavlja milijarde", napisao je Trump u objavi dodajući da je vrijeme da Amazon plati prave poreze, a zanemarujući činjenicu da je tvrtka Jeffa Bezosa platila više od 400 milijuna dolara poreza u 2016. godini.

Amazon, naravno, nije usamljen. Meta Trumpovih „tweetova” je i spajanje američke telekomunikacijske tvrtke AT&T i medijske kuće Time Warner, a istom taktikom poslužio se u pregovorima s aviokompanijom Boeingom spuštajući cijenu novog Air Force One zrakoplova s 4 milijarde na 3,9 milijarde dolara.

Trump je i prije predsjedničkog mandata i društvenih mreža bio poznat po beskompromisnim komentarima tvrdeći tako da je Coca-Cola „smeće”, robna kuća Nordstrom „užasna”, a za japansku tvrtku Sony izjavio je da ima „stvarno glupe čelnike”. Tiradu nisu izbjegle ni ostale tehnološke, financijske, farmaceutske i medijske kompanije, a epiteti se nižu od „sramotnog”, „neiskrenog”, „prijetvornog” do „neprijatelji američkog naroda”, prenosi New York Times.

S druge strane, neki misle da je ova prokušana strategija osobnog obračunavanja i više nego djelotvorna. „On ide izravno na kompanije i ne zanima ga politička korektnost”, misli Terry Bowman bivši organizator Trumpove predsjedničke kampanje i dodaje da Trump nije „ispolirani” političar i da ga američki radnik razumije. Nadalje, istu su taktiku koristili i bivši predsjednici. Barack Obama optužio je Staples, tvrtku za uredski pribor da nedovoljno brine o zdravlju zaposlenika, Bill Clinton oštro se protivio monopolu tehnološke tvrtke Microsoft, a davne 1962. godine John F. Kennedy obračunavao se s industrijom čelika optužujući ih za nedovoljnu društvenu odgovornost, zaključuju u analizi New York Timesa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 00:10