CERNA - Unatoč globalnoj krizi koja je teško pogodila i svjetsku automobilsku industriju, u proizvodnoj hali obiteljske tvrtke Nexus u selu Cerna kod Županje među čijim stalnim kupcima su BMW i Audi, udar recesije nije zaustavio ulaganja i ambiciozne planove za širenje posla i nova zapošljavanja. Otac i sin Milan i Alen Magdić odlučili su se na ulaganje 12 milijuna kuna u proširenje posla, a od početka godine zapolili su i devet novih radnika.
Sve mladi radnici
- Kriza se osjeti, iako naš posao nije izravno pogođen. Mi proizvodimo dijelove za strojeve koji se koriste u automobilskoj industriji. Narudžbi ima manje, ali naši inozemni kupci redovito plaćaju, u roku od 30 dana - objašnjava direktor tvrtke Nexus, 35-godišnji Alen Magdić.
Posao je s ocem pokrenuo prije deset godina u kooperaciji s dvije njemačke tvrtke. Krenuli su sa samo jednim zaposlenim, da bi danas imali 60 radnika. Mnogi od njih mlad su kadar, prosječno u dobi od 32 godine, koji su obuku za strojare, glodače ili bravare prošao upravo u Nexusu.
Ne strahuju od krize, no svjesni su da će konačna bilanca poslovanja na kraju godine biti manja nego prethodnih godina.
- Godinama imamo kontinuirani rast od 15 do 25 posto, ova će godina biti nešto slabija - govori Magdić čiju je tvrtku HGK nominirao za nagradu Zlatna kuna.
Svoj uspjeh pripisuju ponajprije dobroj organizaciji, ali i uspješnoj suradnji s partnerima iz Njemačke. Za njemačko tržište se u pogonima Nexusa i rade tzv. lohn poslovi, a među kupcima dijelova strojeva proizvedenih u Cerni koji se onda sklapaju u Njemačkoj godinama su BMW i Audi. Posljednjih godina na listu naručitelja upisani su i Volkswagen i Daimler, a njihove proizvode kupovali su i Rolls Royce i Mini.
Širi spektar proizvoda
Za njemačko tržište rade oko 98 posto posla. S početnih ulaganja od 400.000 DEM, sve investicije otac i sin Magdić snosili su bez kredita, a za sadašnjih 12 milijuna kuna ulaganja za polovicu sredstava sa zahtjevom su išli prema HBOR-u.
- Završetkom gradnje nove hale na 1400 kvadrata, u kojoj ćemo objediniti posao koji se sada odvija na dvije lokacije, kapacitet bi bio od 100 do 120 radnih mjesta, a to znači i udvostručavanje proizvodnje. Želimo širiti spektar proizvoda, a to znači obuku naših radnika za nove tehnologije - priča Alen Magdić.
S. Butigan/EPEHA
Sve mladi radnici
- Kriza se osjeti, iako naš posao nije izravno pogođen. Mi proizvodimo dijelove za strojeve koji se koriste u automobilskoj industriji. Narudžbi ima manje, ali naši inozemni kupci redovito plaćaju, u roku od 30 dana - objašnjava direktor tvrtke Nexus, 35-godišnji Alen Magdić.
Posao je s ocem pokrenuo prije deset godina u kooperaciji s dvije njemačke tvrtke. Krenuli su sa samo jednim zaposlenim, da bi danas imali 60 radnika. Mnogi od njih mlad su kadar, prosječno u dobi od 32 godine, koji su obuku za strojare, glodače ili bravare prošao upravo u Nexusu.
Ne strahuju od krize, no svjesni su da će konačna bilanca poslovanja na kraju godine biti manja nego prethodnih godina.
- Godinama imamo kontinuirani rast od 15 do 25 posto, ova će godina biti nešto slabija - govori Magdić čiju je tvrtku HGK nominirao za nagradu Zlatna kuna.
Svoj uspjeh pripisuju ponajprije dobroj organizaciji, ali i uspješnoj suradnji s partnerima iz Njemačke. Za njemačko tržište se u pogonima Nexusa i rade tzv. lohn poslovi, a među kupcima dijelova strojeva proizvedenih u Cerni koji se onda sklapaju u Njemačkoj godinama su BMW i Audi. Posljednjih godina na listu naručitelja upisani su i Volkswagen i Daimler, a njihove proizvode kupovali su i Rolls Royce i Mini.
Širi spektar proizvoda
Za njemačko tržište rade oko 98 posto posla. S početnih ulaganja od 400.000 DEM, sve investicije otac i sin Magdić snosili su bez kredita, a za sadašnjih 12 milijuna kuna ulaganja za polovicu sredstava sa zahtjevom su išli prema HBOR-u.
- Završetkom gradnje nove hale na 1400 kvadrata, u kojoj ćemo objediniti posao koji se sada odvija na dvije lokacije, kapacitet bi bio od 100 do 120 radnih mjesta, a to znači i udvostručavanje proizvodnje. Želimo širiti spektar proizvoda, a to znači obuku naših radnika za nove tehnologije - priča Alen Magdić.
S. Butigan/EPEHA