JEDNOSTAVNIJE, LAKŠE I JEFTINIJE

Akcijski plan za administrativno rasterećenje gospodarstva: Zahtijeva se manje podataka i više se obrazaca šalje online

    AUTOR:
    • Jutarnji list

  • OBJAVLJENO:
  • 08.03.2018. u 16:29

Zagreb, 050318.
Ulica hrvatskih branitelja 13.
Vesna Varsava, voditeljica servisa za knjigovodstvo Solventa.
Foto: Darko Tomas / CROPIX
Darko Tomaš / Hanza Media

Vesna Varšava, voditeljica servisa za knjigovodstvo Solventa

Veće rasterećenje bit će za geodete, koji će moći elektronički prilagati dokumente elaborata, kaže Vesna Varšava iz Solventa.

Jedan od glavnih razloga niske konkurentnosti hrvatskoga gospodarstva visoka je razina administrativnog opterećenja. Upravo je zbog toga, s ciljem da se uklone prepreke slobodi tržišta usluga, a gospodarstvo rastereti za 30 posto, prošle godine usvojen “Akcijski plan za administrativno rasterećenje gospodarstva” sa 104 reformske mjere.

Neke su mjere provedene, a druge će zaživjeti tijekom godine. Kako to izgleda u djelatnosti računovodstva, što se knjigovođama olakšalo, a gdje su još nužni “popravci”, objasnila nam je Vesna Varšava, vlasnica Solvente, tvrtke za računovodstvene i knjigovodstvene usluge. Inicijativa profesionalnih računovođa Hrvatske (IPRH) također usko surađuje s Ministarstvom gospodarstva, poduzetništva i obrta na smanjenju administrativnog opterećenja, poglavito mikropoduzetnika, i s Poreznom je upravom uspostavila i izravan komunikacijski kanal.

- Izravnom smo komunikacijom uspjeli postići pozitivne pomake. Tako je nedavno omogućeno dobivanje obavijesti o plaćenim predujmovima poreza na dobit i turističke članarine putem ePorezne. Time je olakšan svakodnevni rad računovođa, ali i poreznih referenata, koje smo prije zvali telefonom, a usto štedimo vrijeme i novac. Pojednostavljena je i evidencija radnika, za koju se sada traži manje podataka, i ukinuta obveza blokade žiroračuna u slučaju neisplate plaće člana uprave - objašnjava. Problem su i dalje brojna izvješća, opsežnost traženih podataka i rokovi njihove dostave.

Od predloženih mjera provedena je mogućnost podnošenja obrasca DOH i DOH-Z putem ePorezne, ukidanje obveze vođenja evidencije o isplaćenim predujmovima dobiti i djelomično pojednostavljenje obrasca PD-IPO (mogućnost iskazivanja zajmova do 150.000 kuna u jednom iznosu).

- Izvješće o plaćama RAD-1G ove smo godine prvi put ispunjavali online. To jesu pomaci, no posla je još mnogo - napominje Varšava. Tijekom ove godine ukinut će se obveza vođenja evidencije o isplaćenom dohotku od nesamostalnog rada i mjesečnim iznosima primitaka od nesamostalnog rada, doprinosa i poreza, kao i obveza dostave potvrde o isplaćenim dohocima od imovine, kapitala i osiguranja, a omogućit će se podnošenje obrazaca putem ePorezne. Najavljeno je i ukidanje turističke članarine za određene djelatnosti.

- Računovođe su godinama plaćali najvišu turističku članarinu iako, kao i IT sektor, nemamo izravne veze s turizmom. Veće administrativno rasterećenje predviđeno je za geodete, koji će moći elektroničkim putem prilagati potrebne dokumente elaborata te će im se smanjiti opseg potrebne dokumentacije - ističe Varšava.

Osim navedenih mjera IPRH se zauzima i za ukidanje obveze licenciranja računovođa od 1. siječnja 2019. Smatraju da se uvođenjem takve obveze stvara nova administrativna prepreka suprotna Direktivi EU o uslugama, koja nalaže administrativno pojednostavljenje za pristup tom tržištu te kojom se nastoji smanjiti broj reguliranih profesija i obveznih licenciranja, a istodobno spriječiti uvođenje novih.

Prijavite se na portala Jutarnji.hr i ne propustite najnovije vijesti iz Hrvatske i svijeta

Izdvajamo