SKUPOCJENI KIPIĆ

EKONOMSKA STRANA OSCARA Koliko zapravo stoji osvajanje prestižne nagrade Američke akademije?

    AUTOR:
    • Filip Pavić

  • OBJAVLJENO:
  • 05.03.2018. u 13:05

90th Academy Awards - Oscars Show - Hollywood, California, U.S., 04/03/2018 - Guillermo del Toro and Sally Hawkins take the stage to accept the Oscar for Best Picture for
Lucas Jackson / REUTERS

Guillermo del Toro preuzima Oscara za najbolji film

 

Ukupni trošak ceremonije dodjele Oscara iznosi 44 milijuna dolara, pozlaćeni kipić tek 900 dolara, a prepoznatljivi crveni tepih gotovo 25 tisuća dolara.

Međutim, ove su brojke prava sitnica u usporedbi s cifrom od preko 100 milijuna dolara koje filmski studio mora utrošiti u marketing, oglašavanje i lobiranje za svoj film. Čak i nakon svih tih priprema osvajanje zlatnog kipića nije sasvim izvjesno.

Pitanje je svih pitanja, dakle, koliko osvajanje prestižne filmske nagrade zapravo stoji? Gledajući statistiku svih pobjednik u 19 različitih kategorija u zadnjih osamnaest godina, osvajanje Oscara, u prosjeku, iznosi 81,7 milijuna dolara, prenosi Giffgaff.

Gledajući svaku kategoriju zasebno najjeftinija je ona glavne glumice, izračunali su u Forbesu. Prosječni je honorar pobjednica u toj kategoriji 26 milijuna dolara što i nije toliko puno uzme li se u obzir 10 milijuna dolara koliko se utroši na glamurozni izgled glumice s holivudske A-liste za potrebe te večeri. Nadalje, prosječni honorar pobjednika u kategoriji glavnog glumca iznosi 41 milijun dolara pa i ne čudi snažan naglasak ovogodišnjih Oscara na nepovoljnom položaju žena u filmskoj industriji. Kategorija najboljeg filma u prosjeku iznosi tek 46 milijuna dolara. Najskuplji je dobitnik svih vremena u toj kategoriji film Titanik iz 1998. godine s budžetom preko 200 milijuna dolara, dok je daleko najjeftiniji prošlogodišnji dobitnik Moonlight na koji je utrošeno samo 4 milijuna dolara.

Iznenađuje i činjenica da su daleko najskuplje kategorije one kojima se poklanja najmanje pažnje. Dobitnici u kategoriji najbolje fotografije u prosjeku su za te potrebe izdvajali 118 milijuna dolara, za montažu zvuka 20 milijuna više, a za vizualne efekte nevjerojatnih 175 milijuna dolara.

Vidljiva i nevidljiva ulaganja u Oscare donose i korist. Prema istraživanju Forbesa, honorari nakon osvajanja Oscara za glumce rastu za 80 posto. Za glumice je to puno niže. Također, prihod Los Angelesa ostvaren samo od večeri Oscara iznosi 130 milijuna dolara, a trideset sekundi reklamnog prostora za vrijeme večeri iznosi 2,6 milijuna dolara.

Izdvajamo